Permalänk
Medlem

Ultimata överklockningen.

Jag har haft stora problem med stabiliteten på min dator. Har kört 300*8 och haft den 24h memtest/primestabil... men fortfarande blåskärm från och till. Jag har kliat mig i huvudet på kvällarna för det här.

Sedan fick jag tips om ett annat stabilitetsprogram; OCCT. Jag laddade hem det direkt och det var som sjutton! Redan efter 2 min fick jag ett fel. Detta program var alltså mycket känsligare än memtest och prime, samtidigt som det bara tog 30 min att genomföra testet. Dessutom segade det inte ner datorn som Blendtestet gör.

Jag kan varmt rekommendera OCCT som ett kompleterande verktyg på överklockningsfronten.

Download:
http://www.ocbase.com/OpenBeta/OCCTv0.91.exe

Visa signatur

Vänligen,
Gabe

Permalänk

Tack för tipset, tankar det nu.

Visa signatur

HP Pavilion dv7-3130eo laptop | Netgear Readynas Duo 1TB | Benq W1000+ 100" | Xbox One

Permalänk
Hedersmedlem

Har hört liknande rapporter från många andra så det verkar riktigt bra.

Ett tips bara, om du ska testa processorn (och inte minnet) så kör In-place large FFTs i prime95 istället, det märks inte ens att det är igång då... Brukar köra så dygnet runt en vecka eller två så jag är helt 100% säker på att datorn är stabil

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200