Gordon Freeman, Utstött?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wooe
Vad kostar Raising the bar? Har den spelguiden, är Raising the bar ungefär lika tjock?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoXteR
Intressant.
Man kanske skulle ta och köpa den boken, är det värt pengarna?

Jag tror jag köpte den för 199 kronor. Den väger in på strax under 300 sidor och jag ångrar inte köpet. Man bör dock tänka på att det är en bok om HL2:s design, inte så mycket annat. Så länge man inte förväntar sig allt för mycket tunga saker så blir man nog nöjd.

Visa signatur

"The gate opens, the gate closes. It does not help."

Permalänk
Medlem

Haha men herregud det är inte G-man på det fotot.

Jämför han på fotot på han längst ner till vänster här och vem han liknar mest.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Någon som har tänkt på varför spelen heter just Half-life. Är det typ att Gordon lever ett halft liv eftersom G-man förvarar honom när han inte behövs

Visa signatur

I been away since 1945

Corsair TX 650W | ASRock P67 Extreme 4 | Intel Core i5 2500K 3,3GHZ | Corsair 2x4GB DDR3 | Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB | Corsair SSD Force Series 60GB

Permalänk
Medlem

Vad jag fattat så går det inte att dirket översetta Halflife utan det betyder halveringstid.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

jag måste säga att efter jag hgar läst denna tråden att HL historian var mycket mer eftertänkt en vad jag enns anade om det ni säger är sant det vill s'ga men det tror jag till största delen till i alla fall

Visa signatur

Här kan man skriva vilken hårdvara man sitter på, men jag tar en kopp kaffe istället...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fralle88
Någon som har tänkt på varför spelen heter just Half-life. Är det typ att Gordon lever ett halft liv eftersom G-man förvarar honom när han inte behövs

Diskuterades om det här på SweC för ett tag sen. Någon kom med en teori om att han är nerfrusen då han inte behövs för att han ska leva längre eller nåt sånt och att hälften av hans liv är det och hälften att han inte är nerfrusen.

Visa signatur

Receptforum - Om maten själv får välja

http://www.receptforum.se

Permalänk

Har du verkligen inget bättre för dig?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CurunirOfValinor
Diskuterades om det här på SweC för ett tag sen. Någon kom med en teori om att han är nerfrusen då han inte behövs för att han ska leva längre eller nåt sånt och att hälften av hans liv är det och hälften att han inte är nerfrusen.

Skulle kunna vara så. Men alla referenser med Lambda, och liknande saker är nästan större. Fast det skulle ju mycket väl kunna ha en dubbel betydelse.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av malte
Håller med! Nu vart man skitsugen på att lira igenom hl1&2.

Jag har aldrig spelat något av dem kanske man skulle göra..

Citat:

Vad jag fattat så går det inte att dirket översetta Halflife utan det betyder halveringstid.

Kom att tänka på nåt. Kol-14 metoden går väl ut på att man räknar just Kol-14 isotopens sönderfall (dess half-life)... tidsresor anyone?

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aac_ripper
Jag har aldrig spelat något av dem kanske man skulle göra..

Kom att tänka på nåt. Kol-14 metoden går väl ut på att man räknar just Kol-14 isotopens sönderfall (dess half-life)... tidsresor anyone?

nej man vet vad kol-14 isotopen har för halveringstid (4200 år eller något sådant) och på något sätt så räknar man ut hur mycket det var från början, sedan är det bara att räkna ut hur gammalt skiten är.
hur kopplas detta till tidsresor

Permalänk
Medlem

Du har verkligen valt rätt nick

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aac_ripper
Du har verkligen valt rätt nick

hahaha, tackar

Permalänk
Medlem

Upptäckte något nytt angående namnet på spelet. Kanske någon annan som också har lagt märke till det.

http://de.elajt.se/~kevin/hannes/sidan/hl.JPG

Visa signatur

I been away since 1945

Corsair TX 650W | ASRock P67 Extreme 4 | Intel Core i5 2500K 3,3GHZ | Corsair 2x4GB DDR3 | Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB | Corsair SSD Force Series 60GB

Permalänk
Medlem

c14

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se