Gordon Freeman, Utstött?

Permalänk
Medlem

Men ibland säger dom i spelet.. You dont talk much do U? Eller något sådant

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
Men ibland säger dom i spelet.. You dont talk much do U? Eller något sådant

A man with few words aren´t you. Säger ju Alyx när man träffar henne.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
Men ibland säger dom i spelet.. You dont talk much do U? Eller något sådant

"You dont talk much do U" säger en lärare till forrest gump, freeman är verkligen inte ens nära forrest gump i IQ skala..

Visa signatur

where is the slyswat when you need one?

Permalänk
Medlem

I Splinter Cell CT, frågar Sam Fisher om en kofot. Då svarar tjejen i radion...
- Crowbars are only for geeky computercharacters with eyeglases...

...lite roligt.

Permalänk
Medlem

Men är det inte så att alla Combines soldater igentligen är människor som gått över på Combines sida. De som knappar på datorerna ser ju konstiga ut men de liknar faktiskt människor, har alltid tror att de var människor som är slvar eller någe liknande för combine och att de sedan går över helt på deras sida och får därför den där utrustningen alla combine soldaterna har.

Visa signatur

I been away since 1945

Corsair TX 650W | ASRock P67 Extreme 4 | Intel Core i5 2500K 3,3GHZ | Corsair 2x4GB DDR3 | Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB | Corsair SSD Force Series 60GB

Permalänk
Medlem

G-man är inte Gordon..

Visa signatur

^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phyrex
G-man är inte Gordon..

nähä...det menar du inte....D´OH

Visa signatur

where is the slyswat when you need one?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pylver
I slutet av HL2 ser man Combines utan rustningar på sig, ståendes i "the tower" pillandes med diverse datorer o.s.v. och där framgår det klart och tydligt att de inte är människor.

Oj, det måste jag ha missat! Någon som har ett screenshot på combines utan rustningar?

Visa signatur

- AMD 2500+ @2,41Ghz - ABIT Nf7-s - Leadtek GeForce 6800GT 256mb - 2x TwinMOS 512mb - 2x IBM 120gb + 1x Seagate 200gb hdd - Hyundai L90D+ 19" TFT

Permalänk

De är smala som tändstickor och helt bleka.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoXteR
Oj, det måste jag ha missat! Någon som har ett screenshot på combines utan rustningar?

Man får aldrig se någon Combine i spelet, Det du menar är stalker. The Combine i grunden är en "härskar-ras" som kombinerar de bästa kvalitéerna av alla raser de besegrat så man kan säga att det är en blandning av Combine och mänsika.

Där ser man ju tydligt att det är en blandning mellan The combine & mäniska.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Inaktiv

kan praktiskt taget 0 jämfört med era skillz men det var mycket spännande läsning i den här tråden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av X290v
kan praktiskt taget 0 jämfört med era skillz men det var mycket spännande läsning i den här tråden!

Håller med! Nu vart man skitsugen på att lira igenom hl1&2.
Har aldrig sett dom där nakna combinesen

Permalänk
Medlem

När man åker i en såndär metallkapsel genom tornet i slutet... när man inte kan röra sej utan bara ser lite olika saker (Striders, Gunships o.s.v.) då ser man ett par styckan stå på "balkonger" lite här och var. Ofta med en vakt bredvid som vaktar dem.

Visa signatur

|Antec900|GA-890GPA-UD3H|PhenomII 965 BE|
|8GB Vengeance LP DDR3|HD5870|X25-M 80GB|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pylver
I slutet av HL2 ser man Combines utan rustningar på sig, ståendes i "the tower" pillandes med diverse datorer o.s.v. och där framgår det klart och tydligt att de inte är människor.

De är inte Combine. Det är människor från staden som de..ja, gjort saker med. Så jag förstått det iallafall. För jag har sett vakter som gått eller stått tillsammans med dem. De fungerar nog som slavar åt dem.

Den där G-man känns mer som..ja..han känns overklig, som om han bara är något väsen (Gud?).
Om jag inte minns fel så har jag sett honom prata med Combine-soldater. Kan minnas fel dock. Han dyker ju upp på de konstigaste tänkbara ställena. Och slutet på HL2..ja, konstigare kan det nog inte bli. (och det såg dessutom riktigt läckert ut)

Det finns defenitivt en djup story i spelet, men den är bara svår att hitta pga att den inte liksom placeras rakt framför en som i många andra FPS (Far Cry), utan man måste liksom titta djupare, och se sammanhangen osv.

Jag gillar sarkastiska kommentaren Barney ger en när man håller på med teleportern, när man fixat kontakten och dragit i "spaken".
"You can really see that your MIT education pays off" (är inte exakt det han säger, men typ)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anubis
De är inte Combine. Det är människor från staden som de..ja, gjort saker med. Så jag förstått det iallafall. För jag har sett vakter som gått eller stått tillsammans med dem. De fungerar nog som slavar åt dem.

Det kan nog stämma väldigt bra.

Fraktskeppen måste ju vara någon form av djur, man ser ju att motorerna liksom hålls fast av ben och så! De ser ut som gigantiska insekter.

Jag tror att dessa "skepp" också är förslavade av Combine (se min "Combine-tar-över-universum-teori")

Visa signatur

|Antec900|GA-890GPA-UD3H|PhenomII 965 BE|
|8GB Vengeance LP DDR3|HD5870|X25-M 80GB|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Man får aldrig se någon Combine i spelet, Det du menar är stalker. The Combine i grunden är en "härskar-ras" som kombinerar de bästa kvalitéerna av alla raser de besegrat så man kan säga att det är en blandning av Combine och mänsika.

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload6/stalker.jpg http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload6/civilprotecti...

Där ser man ju tydligt att det är en blandning mellan The combine & mäniska.

Nissen till vänster är en Stalker. Precis i början så blir man ju hindrad att hoppa på tåget till Nova Prospekt av Barney ju (när man bli istängd i "buren" och får följa med på förhör). Hade man åkt med tåget till NP så hade forskare gett en en högra hjärnkapacitet, tryckt in lite nano-saker i en mm. Eftar hand skulle man ha utvecklats till en Stalker för att tillslut blivit satt att jobba i Citadellen.

Combines antar jag består både av riktiga Combines nu, iaf de som ingår i Polis-styrkan. De lockades ju till Jorden när olyckan skedde på Black Mesa. På flera ställen i spelet hör man ju uppmaningar om att gå med i "Civil Protection" för att hjälpa till i staden. Barny har ju tex gjort detta, dock med lite andra avsikter.

*Edit
Man kan se Gman på 10 ställen i spelet. Men man ser han aldrig prata med någon Combine eller liknande. I HL hände det däremot att han förde konversation med lite folk.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem

Det skulle få vara lite mer som riddick, där kan man ju säga nej och så talar han och tänker själv

Permalänk
Medlem

Tack för upplysningen, jag har inte spelat HL1 så mycket, men däremot HL2, så det är riktigt intressant att få veta lite om storyn. Den har jag aldrig fattat.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem

Spelet skulle inte bli lika bra om han snackade, en stor del av känslan ligger ju i att man själv får känslan av att vara Gordon.

Ang. att han inte pratar. Vissa störningar får man räkna med när man har upplevt vad han har...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T-BoR
I Splinter Cell CT, frågar Sam Fisher om en kofot. Då svarar tjejen i radion...
- Crowbars are only for geeky computercharacters with eyeglases...

...lite roligt.

bahaha nice / klart gordon är lite seg i huvudet han säger ju inget han har ingen karaktär liksom
han har inte en enda grym line i spelet men men vad ska man säga om valve.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Angående G-Man, http://dump.grendosa.com/screenshot.jpg

På den bilden ser man ju att Gordon, "G-Man", Dr. Kleiner och Eli arbetat tillsammans i Black Mesa. Dvs G-Man bör inte vara Gordon från framtiden.

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk

Den där nissen behöver inte var G-man, själv tycker jag inte ens att det är särskilt likt. :/

Permalänk
Medlem

Möjligt att det inte är G-Man men det ser ut som honom lite grand iaf. tycker jag :).

Här är två screenshots på de tidigare nämnda "Stalkers" från HL2

http://dump.grendosa.com/d3_citadel_050000.jpg

http://dump.grendosa.com/d3_citadel_050002.jpg

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Medlem

Tror inte det är G-man, han har aldrig jobbat på Black Mesa. Finns däremot en annan doktor från 1an som det skulle kunna vara. Nissen längst ner till vänster på följande bild, de 2 till höger är väl förövrigt Eli och Dr.Kleiner. Och han den utsuddade nissen på det andra kortet är ju Dr.Breen.

*edit
För de som inte har sett den. En intervju med han som gör Dr.Kleiners röst, de är faktiskt lite lika, även om han är lite rundare i verkligheten.
http://www.g4tv.com/videos/index.html?video_key=9032

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem

Stalkers (de bleka människorna med metall istället för ben) är före detta människor som hjärntvättats av Combine. De arbetar i Citadellen mot sin vilja.

Combine-soldaterna är människor som frivilligt bytt sida och/eller blivit hjärntvättade. De är alltså människor de också.

Combines (rasen) är snigelliknande varelser som förslavar andra raser medan de tar över universum. Dr. Breen kan ses tala till en över en videolänk i spelet.

Källa: Half-Life 2: Raising the bar.

Visa signatur

"The gate opens, the gate closes. It does not help."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alving
Angående G-Man, http://dump.grendosa.com/screenshot.jpg

På den bilden ser man ju att Gordon, "G-Man", Dr. Kleiner och Eli arbetat tillsammans i Black Mesa. Dvs G-Man bör inte vara Gordon från framtiden.

Svårt att tro att det skulle va G-man på det fotot.

Refrico

Combine tar dom bästa egenskaperna oss varje art dom besegrat och blandar det med sina egna.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Refrico
Stalkers (de bleka människorna med metall istället för ben) är före detta människor som hjärntvättats av Combine. De arbetar i Citadellen mot sin vilja.

Combine-soldaterna är människor som frivilligt bytt sida och/eller blivit hjärntvättade. De är alltså människor de också.

Combines (rasen) är snigelliknande varelser som förslavar andra raser medan de tar över universum. Dr. Breen kan ses tala till en över en videolänk i spelet.

Källa: Half-Life 2: Raising the bar.

Intressant.
Man kanske skulle ta och köpa den boken, är det värt pengarna?

Visa signatur

- AMD 2500+ @2,41Ghz - ABIT Nf7-s - Leadtek GeForce 6800GT 256mb - 2x TwinMOS 512mb - 2x IBM 120gb + 1x Seagate 200gb hdd - Hyundai L90D+ 19" TFT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Svårt att tro att det skulle va G-man på det fotot.

Jag hoppas ni tittar på mannen längst till höger. Det är han jag menar om ni trodde fel.

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Medlem

Jag säger bara läs den här. http://swe-hlstory.knoihorn.com/

Riktigt bra

Om ni vill veta så är det så här de riktiga combine ser ut http://www.noujz.com/hlstory/advisor.jpg

De som är med i spelet är bara människor som gott över på Combines sida

Visa signatur

I been away since 1945

Corsair TX 650W | ASRock P67 Extreme 4 | Intel Core i5 2500K 3,3GHZ | Corsair 2x4GB DDR3 | Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB | Corsair SSD Force Series 60GB

Permalänk
Medlem

Vad kostar Raising the bar? Har den spelguiden, är Raising the bar ungefär lika tjock?

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q