Permalänk
Medlem

CX-01B-B-SL - vart hittar jag den??

Hej, detta är min första postning här! Jag undrade vart jag kunde hitta CX-01B-B-SL (Swec har recencerat den redan, kolla på produkttester)? Jag har hittat LIKNANDE chassin med samma namn, men de är inte identiska. På datorbutiken t.ex. (http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=CHILCX01BBBL) har chassit inget avlångt ventilationshål på sidan, och fläktarna har en annan storlek. Jag vet att detta händer ibland, då tillverkaren ger ut fel information, eller vissa gör fel, men det sabbar för mig, och jag har hittils inte hittat en som är identisk till den här på Swec. Kan någon snäll människa hjälpa mig?

Permalänk

Det där är ett jäääävligt bra chassi säger jag bara.. helt underbara lösningar i det. Har ett sånt (kanske du redan fattat ) ... På vilket sätt sabbar det för dig?

Det är ju 92mm fläktar på sidorna och 80mm bak i detta chassit... duger väl?

Visa signatur

Core 2 Duo@3.0GHz|Geforce 8800GT 512MB|3GB DDR Ram|160GB Hitachi Deskstar 7K250 1x250GB Maxtor 1x 750GB Whattevva|

Permalänk
Medlem

Jo, men i recensionen står det ju att den stödjer 5 90mm och en 1 120mm.

Det som sabbar för mig är att alla har olika information...och hemsidan hjälper inte mycket. Nåja. Vart köpte du ditt från? Funkar ditt bra? Räcker för speldator?

Permalänk
Medlem

Chieftec är kvalitet.
I värsta fall finns det nog gott om plats att skära ett 120-hål i fronten (om det nu inte har vridna HDD-platser, orkar inte kolla) eller i taket... en 12-fläkt är ju trots allt inte bredare än en 5.25"-plats, så där har du också ett alternativ. Personligen tycker jag att det där fönstret är fulare än många andra, just på grund av "kammen" vid fläkten (Fast å andra sidan är alla fönster fula om de inte är VÄLDIGT orginella och HELT unika...) Mitt Chieftec Dragon Miditower funkar skitbra rent temperaturmässigt med en ny 120-plats i fronten och en 80-fläkt i sidan vid grafikkortet. CX är väl större än DA, så det borde fungera mycket bra även där... Lycka till!

Permalänk

zeroqp: Köpte mitt från CalmareComputerSystems i Kalmar .. Mitt har vridna hårddiskplatser, så dom ligger på bredden i chassit istället. Tycker jag är en ypperligt bra lösning, för nu slipper man krångla när man ska göra nåt med diskarna. Diskarna hålls fast med lila plastclips, dvs inga skruvar behövs. Och det sitter två stycken 90-fläktar som blåser på hårddiskarna. övrigt så följer det med skruvar till cd o dvd o anda 5.25" enheter. Dessa sitter i chassiramen från början, så man kan inte tappa bort dom. Och man behöver inte skruva fast enheterna i chassiramen, utan dom fastnar med clips även här, fast på ett annat sätt. Mycket mycket smidig lösning iallafall. USB o annat tjafs i fronten. 2 stycken 90 fläktar som blåser på processor o moderkort o allt det tjaffset där i det området. Sen två 80 som blåser ut bak i chassit, med fina lila fläkthållare.

Kolla runt lite, finns ju på komplett tyckte jag mig se. Inte precis samma, men liknande med samma funktioner o så.

Visa signatur

Core 2 Duo@3.0GHz|Geforce 8800GT 512MB|3GB DDR Ram|160GB Hitachi Deskstar 7K250 1x250GB Maxtor 1x 750GB Whattevva|

Permalänk
Medlem

Det är tyvärr det som är problemet. På recensionen här på swec är fläktarna som blåser på hårddiskarna 3st, och det sitter två på dörren. Där bak sitter det 1 120mm, men jag har inte hittat något chassi som heter likadant och har exakt samma funktioner! Kan den som Swec fick ha varit en prototyp?

Förresten, bara så jag vet att vi pratar om samma chassi...det är exakt såhär den ser ut och ska vara:
http://www.sweclockers.com/html/recension/rec_041011_Chieftec...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zeroqp
Det är tyvärr det som är problemet. På recensionen här på swec är fläktarna som blåser på hårddiskarna 3st, och det sitter två på dörren. Där bak sitter det 1 120mm, men jag har inte hittat något chassi som heter likadant och har exakt samma funktioner! Kan den som Swec fick ha varit en prototyp?

Förresten, bara så jag vet att vi pratar om samma chassi...det är exakt såhär den ser ut och ska vara:
http://www.sweclockers.com/html/recension/rec_041011_Chieftec...

De där chassit finns på t.ex JME , har både midi och full towerlådorna därifrån och det är den modellen med 3 fläktar till hd:s och 120mm baktill.

Permalänk
Medlem

Chieftec är riktigt bra, enligt mig. Men jag skulle sattsa på fulltoermodelen, eller snarare jag har det... Ritigt rymligt och bra möjligheter att bygga vidare på ex.v. mer hdd-vaggor, vattenkylning. Kolla specen här: http://www.dustin.se/DacsaPortal/system/pages/products/wf_sho...

Toppen-chassi

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk
Medlem

Det låter bra, JME ligger här i stan, så...

Jag ska in på deras hemsida och kolla runt. Tack för tipsen.

Permalänk

jag köpte det här chassit: http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=CHILCX01SLSL... i höstas, och det hade det avlånga ventilationshålet vid hårddiskarna fastän det inte fanns på bilden.
chassit såg precis ut som det som är recenserat här på sweclockers, bortsett från färgen då. så ring till datorbutiken annars o be dom kolla.