Permalänk

Jag hör röster!

Satt vid datorn igår då det hände en skum sak. Helt plötsligt började det komma otydliga, brusande röster ur högtalarna. De blev bara högre ju lägre man drog ner volymkontrollen på högtalarna.

Jag var inte ansluten till internet så det måste ha varit något annat. Jag hade precis bytt kanal för mitt trådlösa nätverk så det kanske berodde på det. Skumt va? Någon som varit med om något liknande?

Permalänk

Du har fångat upp nån radiokanal

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk
Medlem

Haha, trevlig topic

Permalänk
Medlem

Är du säker påatt det inte kom inifrån huvudet...?

Permalänk
Avstängd

jag har precis samma sak med mina högtalare ibland riktigt läskigt när man börjar höra sådana röster och man inte vet var de kommer ifrån.

Visa signatur

Vill du mig något så citera mina inlägg.
"Allt är gratis när man har bredband"
"Allting fungerar med våld. Om inte, använd MER Våld"

Permalänk

hehe, var med om en liknande sak en gång i tiden. Men då var det en interntelefon som stod i mitt rum i föräldrarnas hus så dom kunde skrika på mig då å då.

En natt vaknar jag av en massa ryska röster skriker, trodde först att det var invasion på g men det visade sig att det var telefonen fått in någon AM station. På högsta volym. läskigt var ordet.

Visa signatur

Live 'n let die....

Permalänk
Medlem

Haha ... " I can hear AM-frequensies " Som uppföljare till sjättesinnet. Handlar om ungen som får in am stationer i huvudet.

Permalänk
Permalänk
Inaktiv

Det är inget konstigt...

För att få in en mellanvågssändare (AM) behövs bara att någonting kan "svänga med i rätt takt" - det funkar väl ungefär lite som att förstärka ett ljud med resonans.

Förr i tiden använde man kristallmottagare för att lyssna på radio (AM) och till dem behövdes inga batterier.

Om man bor mycket nära en kraftig mellanvågssändare (vi hade en sådan i V Frölunda i Göteborg förr - de höga masterna vid Radiomotet) kan man lyssna på radio på de mest konstiga sätt. Jag har läst att i prästgården som låg alldeles intill masterna kunde de ibland höra radiosändningar från handfaten!

Jag kan riktigt se det framför mig - hur prästen försöker driva ut djävulen ur handfatet!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Aha, har också haft så några gånger. Lite halvkusligt, är nog för att jag bor rätt nära Bromma flygplats...

Visa signatur

Nikon D40x, Nikon DX AF-S Nikkor 18-55mm 1:3 5-5.6GII ED, Nikon Nikkor AF 50/f1.8D, Nikon SB-400, Velbon CX580

Permalänk
Inaktiv

Men, det kan ju förstås också vara en Poltergeist...

Permalänk
Medlem

SERIÖST!!! Jag har precis samma problem, riktigt störande. Finns det någon lösning? Detta är med logitech x-530 system. Köpte det idag.

Permalänk
Medlem

Har ni datorn ihopkopplad med t.ex en recevier som i sin tur är kopplad till en tv så får man ofta in tvn:s ljud.

Visa signatur

It´s Sony or nothing

Permalänk
Medlem

Nej har inget sådant inkopplat. Får in radion även när datorn är avstängd upptäckte jag nu.