ATI drivrutiner till win 2003 serv. ??

Permalänk

ATI drivrutiner till win 2003 serv. ??

Som rubriken;

Någon som har fungerande ATI drivrutiner till win 2003 server? Den catalyst versionen jag har funkar inte kontrollpanelen i.

//Martin

Permalänk
Medlem

Re: ATI drivrutiner till win 2003 serv. ??

Citat:

Ursprungligen inskrivet av gRoom
Som rubriken;

Någon som har fungerande ATI drivrutiner till win 2003 server? Den catalyst versionen jag har funkar inte kontrollpanelen i.

//Martin

Så gott som alla drivrutiner funkar på Win 2003 server om du väljer XP drivrutinen.

Högerklicka på skrivbordet och välj egenskaper.
Sedan väljer du Inställningar. Tryck på Avancerat.
Välj fliken som på bilden och välj full acceleration.

Tada!!!

Hade ATI 9800 förut innan jag köpte mitt nya NVidia.

Här har du en bra sida för att få Win 2003 server att funkar bättre som en arbetsstation.

http://www.msfn.org/win2k3/

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Avstängd

Mjae det är väl att överdriva at säga att ATI och Win2003 är en bra kombination.

Omegadrivisarna funkar fint ibland. Jag lade in de senaste officiella drivrutinerna och denh är gången kan jag faktiskt göra inställningar för 3dn, vilket jag inte kunde i de näst senaste. Så jag föreslåratt du provar de allra senaste ATI- drivisarna. Funkar som de ska för mig iaf

Permalänk

Men jag hittar inte hur man får ut bilden till tv:n med det programmet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Mjae det är väl att överdriva at säga att ATI och Win2003 är en bra kombination.

Omegadrivisarna funkar fint ibland. Jag lade in de senaste officiella drivrutinerna och denh är gången kan jag faktiskt göra inställningar för 3dn, vilket jag inte kunde i de näst senaste. Så jag föreslåratt du provar de allra senaste ATI- drivisarna. Funkar som de ska för mig iaf

Finns inte någon direkt skilnad mellan att köra ATI på win2003 eller XP.
Testat t.o.m. att köra version 3.7 på Win2003 som funkar exakt likadant som på XP.
Enda skilnaden jag märker är att jag fick en liten prestandaökning i Win2003.

Det enda som inte funkar på Win2003 är den flik där man ställer in AGP hastigheten.
Vad var det för 3D inställningar du inte kunde göra om jag får fråga?

gRoom: Löste du problemet med att få fram kontrollpanelen?

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem

2003 tror ibland att drivrutins-installationen är för 64bitars os. så kolla det först. jag var tvungen att köra en hyffsat gammal version av omega för att det skulle fungera riktigt bra.

mvh martin

Permalänk
Medlem

För mig funkar ATI:s senaste utmärkt. De tidigare versionerna gick inte att installera, men då funkade omega utan problem, men den nya var inga problem. Bara att välja XP som operativsystem och köra på. När man installerade så tror jag t.o.m. att det stod "Windows 2003 driver installation" eller något i installationsfönstret, så det var inga svårigheter. Synd bara att deras nya kontrollpanel är seg som sirap, och de har misslyckats något med den vad gäller overlay/color adjustment. För att få ljusare filmer använder jag inte overlay, utan jag ändrar brightness/gamma/kontrast.. lite fult, men det funkar ju.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Avstängd

Knashatt: Jag kunde inte ändra AA, 3d kvaliteten mellan prestanda och kvalitet osv. Kom aldrig in på den fliken. Men jag har haft strul med flertalet drivrutiner, den som funkade till 100% senast var den som kom i maj 2004.