Permalänk
Medlem

Arctic Cooling NV Silencer 5

Tjena!

Är denna kylare något att ha ?

tänkte byta mina fläktar som jag redan har på mitt gainward gf 6800 gt golden sample , det är gainwards kopparkylning ... låter väldigt mycket :S

http://www.gigahertz.se/product_info.php/cPath/1_4150/product...

Permalänk
Inaktiv

dene bra

Permalänk
Medlem

Jag är väldigt nöjd med min. Finns inte så mycket att ogilla när ljudnivån sänks från ett klart hörbart brummande till ett knappt hörbart susande och tempen dessutom sänks både på kortet och i chassit.

Tummen upp för Silencer 5!

Permalänk
Medlem

Okej tackar

både billig och tyst

Permalänk
Medlem

Jag har hafft en nv5'a på mitt kort, men den kylde ungefär som stock kylningen.. dock mycket tystare men inte så tysst som ja trodde :S... Ska prova en zalman nu, håppas den är bättre..
Om jag var du skulle jag sattsa på en zalman 700cu. Ska du sätta på en nv5'a på ditt kort kommer du att stöta på 2 problem, det första är inte så stort det är bara att böjja på strömm kontakten, det andra är att du måste göra/köpa en ny plåt som skall sitta där bak, för annars kan inte nv5'an blåsa ut den varma luften..

Permalänk
Medlem

Oj då ... men finns det någon vga-kylare som man inte behöver röra speciellt mycket på kortet utan att ta bort den gamla kylningen?

ska kolla ditt förslag

Permalänk

Jag fick ner tempen på mitt till 54c idle,jag är lite besviken trodde faktiskt den skulle kyla lite bättre,men det finns tyvärr inte så många kylare till 6800Gt pci-x.Men visst är nv5an tyst..

Permalänk

Jag vet då ej om det blir tystare med den kylningen eftersom jag aldrig testade min orgkylning men jag kan säga att jag inte är nöjd men ljudet. Den överröstar både min AnstecSonata org chassi fläkt och min Ewerflow fläkt och zalman 7700alcu fast den låter ungefär som mitt nätagg som är org i Sonatan. Lite besviken faktiskt.

Visa signatur

---Under uppbyggnad----