Är det här WoW så fantastiskt?

Permalänk
Medlem

Själv så tycker jag att WoW är kul som fan Lätt att komma igång med och blir bara roligare och roligare desto mer man lirar.

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
tyckte inte alls WOW var något. blev rent ut sagt förbannad när jag testade betan med höga föväntningar. Ett bottennapp från blizzard de skulle ha gjort nåt annat spel, inte ett MMRPG som kostar och som dessutom har massor av problem. high ping osv...

själv var det tvärt om för mig
visste inte mycket om WoW, jag tyckte inte om Warcraft 3 roc och tft så mycket och för ca nån månad sen sa jag till min brorsa att jag inte skulle skaffa det.
nu råkade jag få tag i en av de sista beta nycklarna från en spelbutik och har inte gjort nåt annat på datorn än att lira WoW
Jag är en av världens människor som fastnat för WoW, inte hälsosamt för min närvarolista på gymnasiet

ett j*vligt bra spel. Nästan för bra

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem

Nu blev ju allt lättare... not.... Jag vågar inte prova det... Jag har ju ett jobb och en sambo och det är inte läge att bli ovänner nu...
Men det verkar vara ett härligt spel.

Permalänk
Medlem

Nej, de är hemskt....

Beroende framkallande.

hade tänkt spela väldigt lite för att spara mig till retailen det går inte så bra

Visa signatur

ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD Phenom2 X6 1055T|GB GF GTX 460 | Corsair 4GB | SSD 40GB Intel X25-M | HD500GB Seagate ST3500418AS | |HD2TB Seagate ST2000DL003 | Corsair TX 650W PSU | Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem

Personligen så tycker jag att Guild Wars kommer bli bättre än WoW på många sätt:

Ingen månadskostnad.
Miljöer som förändras när du klarar olika quester.
Man kan blanda olika klasser.
Snygg Grafik.
Omväxlande quester

I WoW får man ungefär likadana quester hela tiden, döda 10 st sånna, 12 st sånna och till och med 15 st av de där. Och om man har tur så får man leverera något till någon.

Permalänk
Inaktiv

Tyckte också det vart skitkul de första 2 veckorna, spelade helatiden. Men sen dog det totalt. Känslan försvann
på lvl 25 dödade jag likadana mobs i ungefär likadana quests med likadana spells som på lvl 5. Bara att allt var högre level. Men det var exact samma gameplay.

Säger inte att WoW är sämre än andra mmorpgs, nästan alla mmorpgs jag spelat har funkat såhär och jag har testat ungefär 7 stycken. Tvärtom tycker jag att WoW är ganska bra, trevlig grafik etc.

Spenderar hellre tiden på att göra något roligt med mina polare. Förmodligen är mmorpgs inte min grej. Ska pröva Guild Wars och se om det funkar mer som casual. En kompis ska köpa det också(tycker iaf jag ), tänkte pröva ha det som COOP spel i 2 manna minilan :). Över internet då förstås men från samma rum.

Permalänk
Medlem

WoW var kul att leka i, men att spela seriöst(expa) är ärligt talat skittråkigt. Efter några veckor har man gjort allt och tröttnar... Det gjorde jag iaf.

Visa signatur

i5-4670k | GTX 670 | ASUS Z87-A | 2x4GB Corsair Vengeance 1333 MHz | Corsair VX 450 | 80 GB Intel X25 SSD systemdisk | 256 GB Samsung 840 spel/cachedisk | 2+3 TB WD Green lagringsdiskar | Fractal Define R4 | G2420HDBL (24") + L227WT (22")

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tolla
Personligen så tycker jag att Guild Wars kommer bli bättre än WoW på många sätt:

Ingen månadskostnad.
Miljöer som förändras när du klarar olika quester.
Man kan blanda olika klasser.
Snygg Grafik.
Omväxlande quester

I WoW får man ungefär likadana quester hela tiden, döda 10 st sånna, 12 st sånna och till och med 15 st av de där. Och om man har tur så får man leverera något till någon.

Vad finns det för quests i Guild Wars?
Och vad e de för fel på grafiken i wow? tyckter den e underbar jag.

Och utan månadskostnad gillar jag faktiskt inte.. betalar man per månad för ett mmorpg så VET man att utvecklarna förbättrar spelet hela tiden.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Inaktiv

WoW är riktigt bra måste jag säga. enu ett kanon spel från Blizzard.

Permalänk

trevligt att så många har insett att det är skit, statiskt skit spel. har spelat 100h+ totalt så jag vet vad jag talar om

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingen
WoW var kul att leka i, men att spela seriöst(expa) är ärligt talat skittråkigt. Efter några veckor har man gjort allt och tröttnar... Det gjorde jag iaf.

man har gjort långt ifrån allt om man spelat i några veckor kan jag lova. Jag har spelat ungefär 240h under CB och gillar det bara mer nu än när jag började

Permalänk

Kan säga att denna betan var det mest prisvärda jag varit med om. Inte träffat på en ända bugg och haft jättekul i två veckor för 99kr.
Nästan fånigt om man jämför med ett fps spel som man betalar 400+ och varvar på två dagar.

Permalänk
Medlem

Jag säger bara testa. Testa över lvl 10, för varje "10 steg" du tar så får spelet en ny dimention och det blir bara roligare och roligare. Sitter med min lvl 38 gnome warrior och har på de 2.5 veckorna som betan har varit ute spelat nästan 7 dygn om man tänker efter så är det riktigt illa.... nästan 40% av ALL tid inte bara den vakna. resten delas på sömn, skola och gymmet. måste säga att skolan men framför allt sömnen lider av de här spelet men jag kan ju inte klaga på ett spel för att jag spelar för mycket

Visa signatur

Durs - Tauren Shaman

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WetWilly
om man har spelat ordentliga mmorpg tidigare sà àr wow verkligen ingenting speciellt(inte ens nyskapande). det som wow har till sin stòrsta fòrdel àr den otroliga hypen iom att spelet kommer fràn blizzard.
alla diablokids testar sitt fòrsta mmorpg och blir hookade och hypen sprids ànnu mer.

Jag hatade Diablo II men älskade WoW för att det hade en bra spelkänsla.

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk

Hmm, jag förstår inte riktigt det där med Final beta nu. Kommer en kod att dyka upp på WoW europe hemsidan eller måste jag registrera mig någonstans innan? Jag måste verkligen får prova detta.

Visa signatur

"Apokalypsens fyra Wärschare tågar in" - nienithaur

Permalänk
Medlem

Har man spelat ett MMORPG med ett ordentligt skillsystem, t ex. Ultima Online under dess glansdagar (jag vet, det kommer inte hända igen) så har man nog svårt att uppskatta ett sånt här spel.

Monsterbashing är bara kul ett tag.

Permalänk
Medlem

Questar och trevligt folk är kul väldigt länge, även jävligt svårslagna bossar är kul väldigt länge. Finns många bossar folk inte ens har sett än i wow, jag tror det kommer hålla riktigt länge. Kommer absolut hålla tills nästa expansion

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReDog
Questar och trevligt folk är kul väldigt länge, även jävligt svårslagna bossar är kul väldigt länge. Finns många bossar folk inte ens har sett än i wow, jag tror det kommer hålla riktigt länge. Kommer absolut hålla tills nästa expansion

Men allting kretsar fortfarande kring monsterbashing. Trevligt folk? Åh nej, inte ännu ett grafiskt chatsystem.

Många tycker nog det är underhållande (i alla fall ett tag), förklarar bara varför inte jag m.fl tycker det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halldin
Men allting kretsar fortfarande kring monsterbashing. Trevligt folk? Åh nej, inte ännu ett grafiskt chatsystem.

Många tycker nog det är underhållande (i alla fall ett tag), förklarar bara varför inte jag m.fl tycker det.

smaken är som baken

är faktsitkt det första mmorpg:et jag fastnat för och längtar till battleground kommer
måste bara se till så min karaktär är stark nog till att överleva

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halldin
Men allting kretsar fortfarande kring monsterbashing. Trevligt folk? Åh nej, inte ännu ett grafiskt chatsystem.

Många tycker nog det är underhållande (i alla fall ett tag), förklarar bara varför inte jag m.fl tycker det.

klart det handlar om att döda fiender, vilket mmorpg gör inte det? Men som sagt, smaken är som baken.. Går inte göra så alla gillar ett spel, Wow är ett väldigt bra spel. Precis som EQ2, tycker inte något av dom är battre än det andra, bara olika. Gillar man inte monsterbashing tror jag inte man gillar något mmorpg.

Visa signatur

*-'

Permalänk

jo det är ett hack'n slash, enda sättet att lvla var att banka kopiösa mängder monster, PvPt är ett skämt alla är lika bra så alla måste ta till taktiker som _enda_ vapen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReDog
klart det handlar om att döda fiender, vilket mmorpg gör inte det? Men som sagt, smaken är som baken.. Går inte göra så alla gillar ett spel, Wow är ett väldigt bra spel. Precis som EQ2, tycker inte något av dom är battre än det andra, bara olika. Gillar man inte monsterbashing tror jag inte man gillar något mmorpg.

Jag har inte påstått att alla måste dela min smak, men det verkar vara lite gillar-man-inte-wow-har-man-dålig-smak stämning på detta forumet ibland.

MMORPGs som inte handlar om att döda fiender? Ta Ultima Online, det var många som sysslade helinriktat med smide, snickring, fiske, skattjakter, driva butiker, med mycket mera. Det fanns så otroligt mycket mer att göra än att stå och banka ner monster hela tiden i bästa Diablo-anda.

Nu menar jag inte att ingen slogs med monster, med det måste finnas mer variation, möjligheter och frihet för att hålla mitt intresse vid liv. Därför är inte EQ, EQ2, DaoC, WoW m.fl min grej.

Permalänk

jag förstår vad du menar för jag körde SWG i några månader och WoW hade blivit helt underbart med alla de grejer du nämner. SWG saknade tyvärr flyt och känsla. Man hade inget att göra...allt tog FÖR lång tid.
Blev även stökigt med flera miljoner butiker överallt. Alla hade hus men ingen var i dem. I princip bara kilometerstora döda byar.
Dock nöjer jag mig med det som finns att göra nu för det "lilla" som finns känns välarbetat och är väldigt roligt och om dessa grejer tillkommer i patchar eller tillägg ser jag bara det som en bonus.

Angående PvPn så tycker jag att den är helt ok nu och närr battlegrounds läggs till kommer det slåt allt som hetat PvP innan.
Så himla gött att man som låglevel kommer kunna göra någonting nyttigt och inte bara vara självmordssoldat.
Längtar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halldin
Har man spelat ett MMORPG med ett ordentligt skillsystem, t ex. Ultima Online under dess glansdagar (jag vet, det kommer inte hända igen) så har man nog svårt att uppskatta ett sånt här spel.

Monsterbashing är bara kul ett tag.

Ultima Online var så sjukt bra på alla sätt, har ibland funderat på att köra igång det igen (typ 5 år sen jag spelade det, undrar ifall mitt hus har decayat ). Tänkte testa WoW och se om det kan erbjuda iaf en glimt av känslan man fick när man spelade UO. Inte för att jag förväntar mig att det ska göra det, men hoppet är det sista som dör.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halldin
Jag har inte påstått att alla måste dela min smak, men det verkar vara lite gillar-man-inte-wow-har-man-dålig-smak stämning på detta forumet ibland.

MMORPGs som inte handlar om att döda fiender? Ta Ultima Online, det var många som sysslade helinriktat med smide, snickring, fiske, skattjakter, driva butiker, med mycket mera. Det fanns så otroligt mycket mer att göra än att stå och banka ner monster hela tiden i bästa Diablo-anda.

Nu menar jag inte att ingen slogs med monster, med det måste finnas mer variation, möjligheter och frihet för att hålla mitt intresse vid liv. Därför är inte EQ, EQ2, DaoC, WoW m.fl min grej.

Jag säger ju att smaken är delad, säger inte att du har fel när du inte gillar wow. Men många tar för givet att det är skit bara för många säger det, allt du säger att UO har, det har wow med.. förutom butik då.

Fiske i wow: Man står med ett spö och fiskar helt enkelt
Smide i wow: Man börjar crafta lite allt möjligt, sen vid lvl 40 får man rikta in sig på vapen eller armor. Finns även leathercrafter, tailor osv.
Skattjackt: Finns questar som är det, finns även kistor lite överallt, vissa är låsta så man måste ha nyckel eller en rouge som kan dyrka upp det (går även att spränga upp lås men det har jag aldrig testat).
Dryckmakare: Man gör drycker för precis allt möjligt.
Butik i wow: Auctions House är väll det som är mest likt det

Ser ingen likhet med Diablo2 i wow.. ser därimot mycket likheter till Alla andra mmorpg..

Som sagt, wow har mycket av det du nämner och lite till.. jag säger INTE att alla ska gilla wow men jag tycker man kan ge det en chans.

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem

WoW är helt okej.

Hoppas bara det blir något bra rewardsystem för pvp kills, för utan reward för pvp kills kommer det vara kul i ca 2 dagar när man har segat sig igenom upp till lvl 60.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tänker inte dra någon lång lista varför jag inte gillar spelet. Utan säger helt enkelt...

WOW är inte _WOW_

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tolla
Personligen så tycker jag att Guild Wars kommer bli bättre än WoW på många sätt:

Ingen månadskostnad.
Miljöer som förändras när du klarar olika quester.
Man kan blanda olika klasser.
Snygg Grafik.
Omväxlande quester

I WoW får man ungefär likadana quester hela tiden, döda 10 st sånna, 12 st sånna och till och med 15 st av de där. Och om man har tur så får man leverera något till någon.

I agree.

Jag tycker att det jag sett och kört i WoW (hos en kompis) inte kommer i närheten av vad Guild Wars har att erbjuda. Ser verkligen fram emot nästa beta.

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThePostalDude2
I agree.

Jag tycker att det jag sett och kört i WoW (hos en kompis) inte kommer i närheten av vad Guild Wars har att erbjuda. Ser verkligen fram emot nästa beta.

kan inte förstå att ni ser fram emot guild wars, har ni överhuvudtaget testat det?
jag har det och jag tyckte inte att det var mycket att hurra för.

Visa signatur

-After 2000 years, I will be forgotten, and the Time-Loop will close. I will live forever, and you shall meet doom!!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snippar
kan inte förstå att ni ser fram emot guild wars, har ni överhuvudtaget testat det?
jag har det och jag tyckte inte att det var mycket att hurra för.

Smaksak!

Klart att vi har testat det, om vi inte hade gjort det hade vi inte vetat vad det är eller hur?
Och om du inte gillade det behöver du absolut inte spela, då kan du gå tillbaka till ditt älskade WoW som ser ut som anus och låta oss vara i fred.

Du får ursäkta om det låter taskigt men jag är bara lack eftersom jag inte har fått mitt grafikkort än ;).

Visa signatur

flamin bag'o shit