Recension/Tankar om TFT-skärm

Permalänk
Medlem

Recension/Tankar om TFT-skärm

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=306480&view=detailed

Är detta bara skräp eller är det nåt att ha?

Jag vet att upplösningen är lite dålig, eller snarare låg men burkar inte köra högre än 1280x1024

Permalänk
Medlem

Det är samma upplösning som på alla andra 17"- och 19"-skärmar. Tror den fungerar till enklare saker, men lär inte vara någon höjdare

Visa signatur

The only problem with Microsoft is they just have no taste. They have absolutely no taste. And I don't mean that in a small way, I mean that in a big way, in the sense that they don't think of original ideas, and they don't bring much culture into their products.

Permalänk
Medlem

Inte den bästa skärmen på marknaden, men samtidigt är det ju jävligt mycket skärm för pengarna... Inte ens 2000 spänn för en 17" 16ms skärm, det är ju skamlöst billigt egentligen.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk

""Något skeptiskt till produkten när jag väl hade beställt med tanke på märke och pris. Blev glatt överraskad när jag packat upp och kommit igång. Väldigt stor skärmyta jämfört med min gamla 17" CRT. Fick ut nästan 18". ""

Visa signatur

i5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pink-screen
""Något skeptiskt till produkten när jag väl hade beställt med tanke på märke och pris. Blev glatt överraskad när jag packat upp och kommit igång. Väldigt stor skärmyta jämfört med min gamla 17" CRT. Fick ut nästan 18". ""

hmm hur ska man tolka det där?
känns som om det är ovesäntligt om skärmen är 57" om den inte visar klara färger och en skarp bild....
Skulle ju vilja veta mer om hur bilden är och hur responstiden är

Permalänk
Medlem

Också intresserad av den skärmen då priset är helt rätt men om pink-screen kunde utveckla sin recension lite till att tala om hur det funkar med spel o dyl där man så vitt jag vet märker mest om det är en viss eftersläpning på bilden eller som det tydligen kallas "ghostning"