Permalänk

Inföskaffa switch till BBB.

Ska byta ut min lite trötta 10 Mbit hub mot en switch me lite fart i .. och sitter och grubblar över vilken av dessa som fungerar bäst

Sitter på B2 10 Mbit och har 4+ datorer som ska kopplas in ..

3Com brukar juh funka .. men linksys är juh cisco .. å de e juh aldrig fel heller .. samma pris ..

Nått tips ?

Länkar till utmanarna:

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=LSEZXS88W <<-- linksys

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=3COCSW8 <<-- 3Com

Visa signatur

GoT GRiD?

Permalänk
Medlem

3com kan du fetglömma att koppla direkt mot internet iaf Köpte en sån för just det ändamålet, och så fort man belastade mkt med en dator, dog linan för dom andra, så den gamla netgearen åkte in igen Till lokalt nätverk funkar den ju bra dock Vill minnas att en annan här på forumet hade samma problem när jag skrev om det för länge sen. Sen kanske det inte blir så för alla, men jag provade med en äldre version av den där 8portaren också, med samma resultat.

Visa signatur

Did you grab my ass?

Permalänk
Hedersmedlem

*Topic redigerad*

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SantaClaus
*Topic redigerad*

Tackar Tackar, de va därför jag inte hittade den först

Visa signatur

GoT GRiD?

Permalänk
Medlem

Jag körde en skitbillig Clas Ohlson-noname switch i 1½ år. Funkade hur bra som helst.

Köpte en 3com för två månader sen, plus en 3com accesspunkt (54 mbits) och båda funkar såklart utmärkt.

Visa signatur

Min andra dator är en IBM 709
If there was hope, it must lie in the proles, because only there, in those swarming disregarded masses, eighty-five percent of the population of Oceania, could the force to destroy the Party ever be generated.

Permalänk

Hade köpt linksysen 3com är det vanligtvis inget fel på men litar mer på linksys och den jag har funkar superbt

Visa signatur

PC:Intel i9 12900K, 32 GB DDR5, 4*2TB Corsair MP600 Pro, Nvidia 3090 FE, Win 11, Corsair HydroX, ASUS PA32UC & Aorus AD27QD | Kamera: Nikon D610 | Server: i5, 32GB, 7*18TB Debian

Permalänk

Linksysen beställdes igår

Ciscoprylar kan aldrig va fel

Tack för alla svaren

Visa signatur

GoT GRiD?