Permalänk
Medlem

Spela film på TV

Hej!

En kompis har lite problem med sin burk, framförallt sitt grafikkort. Han vill kunna spela upp film på sin TV genom s-video-utgången, men spelaren visas aldrig på TV'n. Skrivbordet syns dock, och han ser när musen rörs på. När han sedan sätter igång spelaren (WMP) visas dock inget på TV'n, fortfarande bara skrivbordet, men på skärmen spelas filmen. Han har senaste drivrutiner till kortet, och jag gissa på någon inställning i antingen WinXP HomeEdt. eller inställning i WMP. Grafikkortet det gäller är ett x800xt.

Tacksam för hjälp.

Visa signatur

Fame's a bitch, man

Permalänk
Medlem

Re: Spela film på TV

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BeWMan
Hej!

En kompis har lite problem med sin burk, framförallt sitt grafikkort. Han vill kunna spela upp film på sin TV genom s-video-utgången, men spelaren visas aldrig på TV'n. Skrivbordet syns dock, och han ser när musen rörs på. När han sedan sätter igång spelaren (WMP) visas dock inget på TV'n, fortfarande bara skrivbordet, men på skärmen spelas filmen. Han har senaste drivrutiner till kortet, och jag gissa på någon inställning i antingen WinXP HomeEdt. eller inställning i WMP. Grafikkortet det gäller är ett x800xt.

Tacksam för hjälp.

Jag hade oxå de problemet...nu vet ju inte ifall de e lika dant på din dator som på min..men testa att högerklicka på skrivbordet sen klickar du på inställningar , avancerat , disply å där e de en massa skärmar...där tv är e de en röd knapp tryck på den både på tv-skärmen åden vanliga dator skärmen senn måste du nog krabba med upplösningen me..sen ska du kunna kolla på film

Visa signatur

If in doubt, flat out!

Permalänk
Medlem

Du kan göra på 2 sätt, tips 1 det bästa är att leta upp "Helskärmsvideo" och ställ den på "on" på sekundär skärm.
(på så vis spelas filmen upp på tv'n sammtidigt som man kan göra annat på datorn.)

Tips 2 är att INTE köra klone eller dual view utan han måste köra tv'n som primär bildskärm för att få upp filmen där.

Permalänk
Medlem

Inställningar/avancerat/överlagring/Altrnativ för bioläge
Bocka för "bioläge" och "helskärmsvideo"

KLART!

Visa signatur

[XP2400+@2800+][3x512Mb PC3200 DDR][MSI KT3 ULTRA-ARU][ATi R9800SE@R9800PRO 450/780][NEC DVD+-R/RW][Samsung 913N TFT][NXD Research speakers][Telia 100/100Mbit]

Permalänk
Medlem

Du kan starta en media player, ladda filmen sedan pausa. Stäng ej mediaspelaren.

Starta en annan media player, ladda filmen, och då syns det på tvn.

Permalänk
Medlem

Eller typ välja "Spela på min TV"/"Play on my TV" när man högerklicka på filen?

Edit: missade att han hade ett x800-kort..