SM i överklockning... 1.4@3.75GHz (168.2% överklock)

Permalänk
Medlem

men Nes är ingen dator och det räknas inte

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pytonOrm
tycker att ska man vara med i SM.... ska datorn vara lite stabil med som att kunna köra pi-fast eller nått och inte bara screenshots, om man nu ska vinna pengar eller saker

Håller faktiskt med dej där Pyton.

"Sveriges snabbaste dator" ska ju gå att använda mer än att ta en print med tycker man.

Visa signatur

Pcgames destroyed my life, good thing I have 2 extra lives.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pytonOrm
tycker att ska man vara med i SM.... ska datorn vara lite stabil med som att kunna köra pi-fast eller nått och inte bara screenshots, om man nu ska vinna pengar eller saker

När jag och QazTaz körde 2002 så bootade vi iallafall in i hastigheten vi vann på. Hade vi kört med clockgen eller dylikt så hade vi säkert fått minst 10% till

Heja #swoc förresten (smygreklam )

Permalänk
Hedersmedlem

Kanske vore ide att ställa upp

Kör trots allt min duron i nästan 40% överklockning dagligen och då är den dessutom prime-stabil. Med lite mer vcore så är nog inte 60-70% omöjligt 48% har jag testat helt omoddat med urkass kylning... inte stabilt för fem öre, men det gick i alla fall.

*springer ut och kastar datorn i en snödriva och offrar en P166mmx till överklockningsgudarna för att få god jaktlycka i procentjakten*

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Min lan-server gör 50% med orginalvcore och med ett moderkort från Dell. Celeron 300A

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fräd
Min lan-server gör 50% med orginalvcore och med ett moderkort från Dell. Celeron 300A

Celeron 266 vore kanon då den bygger på i princip samma kärna samt inte har nån L2-cache

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB
Celeron 266 vore kanon då den bygger på i princip samma kärna samt inte har nån L2-cache

Man tager vad som bjuds, mitt crap var gratis

Permalänk
Medlem

Nu ligger en #swoc-kille 2:a. Krook/McMurphy. 147% är riktigt imponerande med en 650 Duron måste jag säga.
Helt klart de bästa resultaten det här året och alla har inte kört än.

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Medlem

Helt otroligt. 4:e platsen ligger på 131%. Det hade varit tillräckligt för att vinna 2003.

Visa signatur

3200+ Winchester (CBBHD 0447SPAW) / Mach II R507 | DFI NF4 Ultra | 2*256 Twinmos BH-5 | X600XT | 2.2TB i garderoben
285*10 28s

Permalänk
Medlem

Då har jag och McMurphy lagt upp vårat resultat, 147% blev det tillslut med våran Duron 650 @ 1604,9mhz

Edit: Kan tillägga att Processorn fortfarande lever efter att ha varit uppe i 3,22Vcore

Visa signatur

SMPC 2003: Duron 650 @ 1454mhz (1a)
SMPC 2004: Duron 650 @ 1604mhz (2a)

Permalänk
Medlem

kan dme inte vara med med det där klockade nes ? det va ju typ 200% eller ? nej men det e väll krav att man ska komma in i windows

Visa signatur

Dator1: Amd 2800+ 2,2GHz || 2*512Ddr || 2*160Gb S-ata (raid 0) || Radeon 9800se @ pro || 3dmark 03= 6258
Filserver: Dual p2 2*450Mhz || 4*128ecc sd ram || Maxtor ultra ata adapter || 200+160+80+80=520Gb ||
Mitt htpc projekt: [B]At --> "atx" [/B] lanrouter: [B]Lite plåt lite router [/B]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dj Funky
kan dme inte vara med med det där klockade nes ? det va ju typ 200% eller ? nej men det e väll krav att man ska komma in i windows

Men ¤#"=)%=")#%(=)"#(%="#%..... har du ens läst tråden innan?

Fint kämpat krook

Permalänk

inte illa gjort av Krook & McMurphy

kan man clocka en 700 celeron nått vidare med en sjysst planka ?

Visa signatur

AMD 2700x @ Stock | Asus B450-F Strix ROG | HyperX 2x16GB @ 3,6ghz | EVGA 980ti SC+ ACX+ | Corsair HX750w | 2x1TB Intel p660 M.2 | 3x1TB Seagate HDD | Corsair 300R

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ]Freaky[MattiZ]
inte illa gjort av Krook & McMurphy

kan man clocka en 700 celeron nått vidare med en sjysst planka ?

Runt 900MHz. Celeron 566 var ju en pärla som lätt klarade av 50% med normala grejer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [krook]
Då har jag och McMurphy lagt upp vårat resultat, 147% blev det tillslut med våran Duron 650 @ 1604,9mhz

http://www.nordichardware.se/smpc2004/smpc2004/pic1_1big11041...

http://www.duxus.mine.nu/swoc/Skinny%20Puppy/SMPC2004/Resized...

http://www.duxus.mine.nu/swoc/Skinny%20Puppy/SMPC2004/Resized...

Edit: Kan tillägga att Processorn fortfarande lever efter att ha varit uppe i 3,22Vcore

Imponerande!

Visa signatur

3200+ Winchester (CBBHD 0447SPAW) / Mach II R507 | DFI NF4 Ultra | 2*256 Twinmos BH-5 | X600XT | 2.2TB i garderoben
285*10 28s

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spill
Håller faktiskt med dej där Pyton.

"Sveriges snabbaste dator" ska ju gå att använda mer än att ta en print med tycker man.

Som jag sa, hittar inte dig på listan längre?

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spoo
Imponerande!

tack

Visa signatur

SMPC 2003: Duron 650 @ 1454mhz (1a)
SMPC 2004: Duron 650 @ 1604mhz (2a)

Permalänk
Medlem

Jag dödade min oc-rigg, Duron 600 AKAA0027, EPoX 8K7A innan den ens fick smaka på kväve.

Det enda jag har att bidra med är lite ln2-porr.

#SWOC i toppen som vanligt utan mig iaf så man klarar sig väl Vi får se hur det går för den återstående av oss också.

Permalänk
Medlem

hehe, kul tråd denna. i gammal swoc anda så postar alla sina resultat

Krook: grattis till dina fina resultat, synd att det ligger en före dig bara

Skulle vara kul att kanske delta nästa år... får se om man får tid eller ork eller har råd med det
Petterk: Synd att din rig sket sig.. better luck next time.

Visa signatur

AMD Ryzen 7600X3D
MSI Pro X670-P WiFi
Kingston Fury Beast Black DDR5 6000Mhz 64GB (KF560C36BBEK264)
Kingston KC3000 PCIe 4.0 NVMe M.2 SSD 2TB
Be Quiet! Pure Rock 2 Black

Permalänk

[krook]: använde du din gamla kt7a planka? isf körde du med överklockningsprogram i win för att klocka upp den eller är det en frekväns som du har bootat in på? smat vilket os kör du med?

Permalänk
Medlem

Go Swoc!

Visa signatur

Vattenkylt GF2MX 175/166 @ 263/225

Permalänk
Medlem

Jävla reklamtråd för swoc detta har blivit.

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Medlem

Först ett grattis till Crotale.

Sedan ett grattis till Krook, riktigt fint jobbat!

Och så lite sympati till Petterk som jag hade hoppats på

För att inte x1zt ska slå mig så nämner jag inget om någon IRC-kanal...

Visa signatur

You're a nut, you're crazy in the coconut!
Tredje året på ITEK, MDH Västerås!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x1zt
Jävla reklamtråd för swoc detta har blivit.
SWOC:ers, STFU!

han är bara avundsjuk då han inte har någonting eget att visa upp, bra på att klaga och kritisera är du iallafall

Visa signatur

dothan 730 . asus p4gd1. 2*512 twinmoss speed premium pc3500 bh-5 . hiper 580w . ati x800pro . 2tb+ . sb audigy 2 zs . nec 3500a . antec p160

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x1zt
Jävla reklamtråd för swoc detta har blivit.
SWOC:ers, STFU!

Klart, man måste ju göra lite reklam
Själv blev det inget klockande för mig, skulle kyla med kolsyra men sitter med kolsyratank utan block

Orkar nog inte posta nått resultat då 75-80% känns för lite för att vara med

Visa signatur

Jag äger minst en databehandlingsmaskin.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaktland
han är bara avundsjuk då han inte har någonting eget att visa upp, bra på att klaga och kritisera är du iallafall

Kan säga att jag är med swocarna, men detta börjar spåra ut då alla ska kommentera. Kritisera & klaga? Varför ens bry sig om att försöka när man inte ens kan komma någonstans. Typ som Gubbax lilla 3dmark resultat, ger inget ens.

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av malte
vad är världsrekordet i procentuell överklockning?

ere inte en 3.6ghz intel till 6.03? vet inte procent.. men ganska bra ere..

Visa signatur

[color="blue"]DET HETER CCFL, INTE NEON[/color].Neon är en ädelgas och används inte i en DATOR.
Har du försökt att söka? :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zWeaX
ere inte en 3.6ghz intel till 6.03? vet inte procent.. men ganska bra ere..

~67% ??? men hög klock är det..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x1zt
Kan säga att jag är med swocarna, men detta börjar spåra ut då alla ska kommentera. Kritisera & klaga? Varför ens bry sig om att försöka när man inte ens kan komma någonstans. Typ som Gubbax lilla 3dmark resultat, ger inget ens.

OFF TOPIC:
Vadå spåra ut? Är den någon som spårar ut så är det väl du. Detta är ett forum om du skulle ha missat det. Och i ett forum så ska det kommenteras och disskuteras, inte klaga och kritisera, som råkar vara två av dina favoritämnen.

Fattar inte varför du ska ge dej på folk som iaf försöker, när DU inte har det minsta lilla skit att komma med själv. Luktar avund på lång väg min vän. "Varför ens bry sig om att försöka när man inte ens kan komma någonstans" skriver du. Bara för att det råkar vara din livsfilosofi, så betyder det inte att vi andra ska leva efter den.

Då jag själv är borta från listan rör mej inte det minsta i ryggen, då jag iskallt har räknat med att åka ur, men det var kul så länge det varade.

x1zt, som jag skrev tidigare, LÄGG NER din negativa attityd, det skapar bara dålig stämning på forumet. Har du inget vettigt att skriva om, så låt bli att skriva över huvud taget.

Visa signatur

Pcgames destroyed my life, good thing I have 2 extra lives.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonas_1124
[krook]: använde du din gamla kt7a planka? isf körde du med överklockningsprogram i win för att klocka upp den eller är det en frekväns som du har bootat in på? smat vilket os kör du med?

Jag har aldrig haft någon kt7a planka, det var HMB och QazTaz som körde med kt7a. Själv använde jag (vi) ett kx7 kt333. vi bootade i 105x12.5 och klockade sedan de sista 300mhzen med SetFSB.
Windows 2000 med SP3 användes nu under SM.

Go SWOC!

Visa signatur

SMPC 2003: Duron 650 @ 1454mhz (1a)
SMPC 2004: Duron 650 @ 1604mhz (2a)