Permalänk
Medlem

Varför är b-one.net "nere"?

Någon som vet vad som felas med b-one.net just nu? Går inte att accessa webmailen eller deras infoavdelning för att kunna se störningsinfo.

Riktigt dåligt.

/Daniel

Permalänk
Medlem

Låt mig gissa... Det kanske är nere för att dom har en driftstörning??
Störning kanske drabbar vissa delar utav deras webplats? såsom webmail o driftinfo?

Permalänk
Medlem

håller med VitoC... känns inte som om b-one har "stängt av" bara för att jävlas. Säkert springer det 1400 danskar och skriker åt varandra för att få igång skiten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av R4dar
Säkert springer det 1400 danskar och skriker åt varandra för att få igång skiten.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ni verkar falla tillbaka på lättja.

När nu vissa viktiga sidor inte går att accessa skulle den gode affärsmannen lägga upp ett temporärt störningsinfomeddelande på startsidan som faktiskt fungerar. Men det kanske är för svårt att göra i dessa dagar. Det där med data är ju så krångligt...

Permalänk
Medlem

"den gode affärsmannen" och b-one är väl så nära motsatsen av varandra det går att komma.

Visa signatur

Hej

Permalänk
Medlem

Det var nyheter för mig. Ett företag som inte långsiktigt sköter sin service har dåliga framtidsutsikter. Jag har inte haft någon anledning att klaga på b-one.net förrän nu, så du får gärna motivera ditt påstående.

Permalänk
Medlem

Okej, Ponera att 1 utav deras servrar har lagt av. Visst dom har troligen backup till dom mest vitala delarna utav deras system såsom kundsidor o dyl. Men jag tror att om B-one skulle välja mellan att visa sina kunders websidor, eller sin egen drift-info sida, så skulle kundernas sidor vinna..

Vilket skulle du helst se slutade fungera?? Deras driftinfo sida, eller din websida?

Det hela handlar om prioritering. Och 1400 danskar var kanske lite väl, men den stackarn som har jouren svettas nog.

Permalänk
Medlem

Som företagare hade jag tidigare b-one som leverantör av webbplats. Sade upp det efter en vecka kan jag säga. Då hade de på den tiden inte haft ett rätt.
Skaffa ett svenskt webbhotell som klarar va de lovar. Det finns många som dessutom är billigare än b-one

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av R4dar
Det finns många som dessutom är billigare än b-one

Vilka är många?

Dom ända jag känner till som är billigare än 12kr/mån är

www.ork-web.com
www.clichehosting.com

Cliche erbjuder iofs fri trafik, men det är ju oftast ingen fördel.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

B-one
Fax-nr. +45 7020 5872
E-mail: salg@b-one.net
ett otroligt varmt tips är att kontakta dom, dom lär veta bättre än folk som hänger på Swec