Permalänk
Medlem

Akut! Måste göra en hemsida!

Tjena Grabbar! I'm in some deep shit!
Har tagit på mig att göra en hemsida åt en nattklubb/bar och jag kan bara väldigt basic html alltså. Höll på med det lite grann i gymnasiet för 3 år sen. Så nu behöver jag lära mig hur man gör en hemsida. Om ni kan tipsa mig om online-websideskolor så vore det väldigt schysst!

Jag är jävligt seriös, haha!
Kom igen nu!

Visa signatur

Corsair 700D | i5 2500K | EK-KIT H3O Supreme HF 360 | Asus Maximus IV Extreme | Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Gainward GTX 570 Phantom | Corsair AX 850W | Corsair Force F120 |

Permalänk
Medlem

http://www.webdesignskolan.com är förmodligen en bra adress att börja med.

Permalänk
Medlem

håller med där kan man sno bra ideer.

Visa signatur

Intel 486 DX-66 4 MB RAM , 0.5 MB VGA , 270 MB HD, 14" CRT, 2x CDROM - Så började mitt beroende!!

Permalänk
Medlem

Tutorials brukar många hata men jag lärde mig både hemsidedesign, ps, dreamweaver m.m genom att sitta med just sådana ett tag. Ställs man inför ett så enormt program som ps utan tidigare kunskaper är det väldigt svårt att veta var man ska börja.

www.good-tutorials.com är ett extremt bra länktips.

Permalänk
Medlem

Vad ska det vara på hemsidan och hur lång tid har du på dig?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag ska vara klar "så snart som möjlig" vilket betyder rätt snart.
Denna bar har redan en hemsida men de vill ha en ny och de vill ha någon som sköter den åt dem som inte är lika dyr som den nuvarande. Det är ett företag som sköter den åt dem nu.
Jag skulle kunna lägga ut den sida som nu ligger uppe så får ni en aning om vad den nya ska innehålla.

Visa signatur

Corsair 700D | i5 2500K | EK-KIT H3O Supreme HF 360 | Asus Maximus IV Extreme | Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Gainward GTX 570 Phantom | Corsair AX 850W | Corsair Force F120 |

Permalänk
Hedersmedlem

Flyttad.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

Beror ju på hur avancerad sidan skall vara. Om den kan vara gjord i anteckningar eller i dreamweaver med flash och grejer.

Visa signatur

Ge oss tillbaka Övriga ämnen!

Permalänk
Avstängd

vad e adressen nu då?

Visa signatur

Gör aldrig samma misstag två gånger såvida det inte lönar sig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FF|Toxic
Beror ju på hur avancerad sidan skall vara. Om den kan vara gjord i anteckningar eller i dreamweaver med flash och grejer.

Om man kodar för hand eller gör den i något program har ingen betydelse för hur avancerad den kan vara.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Permalänk
Medlem

Ladda hem Macromedia Dreamweaver
och sitt o pyssla ett tag så lär du dig!

Permalänk
Medlem
Permalänk

Kan nån göra en sida åt mig också? behöver det till skoluppgift. vi har en 100 poängs kurs där man ska göra en hemsida.

Visa signatur

en liten klurig sötisdjur ... hihi PUSS. jag älskar gaylord

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tagga_till
Kan nån göra en sida åt mig också? behöver det till skoluppgift. vi har en 100 poängs kurs där man ska göra en hemsida.

Till att börja med så frågade han inte om någon kan göra en sida åt honom...
Sen så tycker jag det är fel att en kurs har som krav att du ska göra en hemsida (om det inte är webdesign men då tycker jag att du borde klara det själv )
Annars kan jag nog tänka mig att hjälpa till om det ska vara en liten sida.. Skicka ett PM om vad du hade tänkt dig