Ventrilo: match server!

Permalänk

Ventrilo: match server!

[Vet inte om detta klassas som reklam, i så fall får någon ta bort tråden]

Jag har lagt upp en ventriloserver som är tänkt till pcw´s och allmänt spel snack.
Den kommer att ligga uppe 24/7 och ligger på 10Mbits lina.

Möjlighet finns att få pass på sitt rum genom att kontakta en admin. Med lite tur kan din klan också få ett eget rum där ni kan diskutera taccs eller spela matcher.

Ip till servern är: Match-vent.mine.nu

Hoppas den kommer till användning!

Visa signatur

[2500+ barton - Aopen AK79D-400VN - Radeon 9200se - 512mb DDR - Maxtor 80gb - Compucase 6A21]
[Laptopen IBM R40] [Mobil Samsung D600 och SE T630][email: particle@gavle.to] [ICQ: 67844045]
[SWECLOCKERS.COM - datornördarnas egen himmel]

Permalänk
Medlem

Jag har också en ventriloserver, men den är privat.
Var tvungen att säga det.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

pfft, vem har inte?

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem

Bara du ser till att den är uppe 24/7 och att det aldrig laggar så kan den i slutändan bli poppulär

Permalänk

Den kommer som sagt att vara uppe 24/7, vet inte rikitigt inte hur många users den klarar än utan att bli laggig, men maxusers kommer anpassas efter det.

Visa signatur

[2500+ barton - Aopen AK79D-400VN - Radeon 9200se - 512mb DDR - Maxtor 80gb - Compucase 6A21]
[Laptopen IBM R40] [Mobil Samsung D600 och SE T630][email: particle@gavle.to] [ICQ: 67844045]
[SWECLOCKERS.COM - datornördarnas egen himmel]

Permalänk
Medlem

Ett tips är att sätta voiceformat till 3 i konfigurations-filen. Blir klarare ljud då. Vet inte om det drar ner på prestandan något dock.

Visa signatur

CTMod Developer (WoW UI Mod)
http://www.CTMod.net

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cide
Ett tips är att sätta voiceformat till 3 i konfigurations-filen. Blir klarare ljud då. Vet inte om det drar ner på prestandan något dock.

Det gör det men det ska absolut inte vara nåt problem för en 10mbit lina (antar att servern är 10/10)

Permalänk
Medlem

Re: Ventrilo: match server!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av -:Particle:-

Möjlighet finns att få pass på sitt rum genom att kontakta en admin.

Ser gärna att du gör ett rum vid namn "Saliv" och sedan fixar pass på det o ger mig passet...
pma mig när du är klar...

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cide
Ett tips är att sätta voiceformat till 3 i konfigurations-filen. Blir klarare ljud då. Vet inte om det drar ner på prestandan något dock.

"Konfigurationsfilen" skall det vara. Du bör nog plugga på din svenska.

Visa signatur

Corsair 700D | i5 2500K | EK-KIT H3O Supreme HF 360 | Asus Maximus IV Extreme | Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Gainward GTX 570 Phantom | Corsair AX 850W | Corsair Force F120 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pellefan
"Konfigurationsfilen" skall det vara. Du bör nog plugga på din svenska.

Nej men var inte det där ett riktigt givande inlägg?

On T: Bra initiativ! Det är alldeles för få människor som bjuder på sådana saker.

Visa signatur

<ptp`R-N-C`efegege> how many emo kids does it take to change a lightbulb? <The_only_Vanilla_Willy> HOW MANY?!
<ptp`R-N-C`efegege> none they just sit in the dark and cry. | Cosmodrom.net

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pellefan
"Konfigurationsfilen" skall det vara. Du bör nog plugga på din svenska.

Compiling...
Whine.cpp
/www/var/html/Whine.cpp(1) : error C2065: 'plugga' : undeclared identifier
Error executing Whine.exe.

Whine.exe - 1 error(s), 0 warning(s)

Visa signatur

CTMod Developer (WoW UI Mod)
http://www.CTMod.net

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Iroqouiz

Nej men var inte det där ett riktigt givande inlägg?

On T: Bra initiativ! Det är alldeles för få människor som bjuder på sådana saker.

Ja men precis, man ska bjuda på sig själv

Visa signatur

[2500+ barton - Aopen AK79D-400VN - Radeon 9200se - 512mb DDR - Maxtor 80gb - Compucase 6A21]
[Laptopen IBM R40] [Mobil Samsung D600 och SE T630][email: particle@gavle.to] [ICQ: 67844045]
[SWECLOCKERS.COM - datornördarnas egen himmel]