Dustin-Home Fraktfritt hela helgen (v47)

Permalänk
Medlem

Dustin-Home Fraktfritt hela helgen (v47)

Dustin har nu, liksom InWarehouse och datorbutiken, startat upp en avdelning för hemanvändare.

http://www.dustinhome.se

Fraktkostnad
Frakt tillkommer på samtliga postförskottsordrar med för närvarande 98 kr inklusive moms. För ordrar lagda mot direktbetalning eller kontokortsköp debiteras frakt med 49 kr. För order omfattande fler än ett paket tillkommer fraktkostnad med 49 kr inklusive moms per kolli. Leverans sker endast med postpaket. Inga ytterligare avgifter eller andra kostnader tillkommer.

Positivt är att fraktpriserna är lägre än tidigare.
49:- för en skärm eller annat tungt är riktigt bra.

Denna helgen är det dessutom helt fraktfritt.

Tips:
SEAGATE BARRACUDA 7200.7 200GB 7200RPM ATA/100 8MB 995:-

Tyvärr är sortimentet sämre än Dusins ordinare sida.

Permalänk
Medlem

Konstigt på deras vanliga hemsida har de som ett av argumenten med Dustin Home: Ett bredare sortiment för dig som hemanvändare

Kanske plockat bort några grejer och lagt till andra.

Visa signatur

Antec Sonata II | Seasonic S12II 380W | Asus P5B | C2Q Q6600 | Scythe Ninja Plus B | 2x1024 Corsair | PowerColor Bravo X700 PCIe | 500GB + 160GB Seagate

Permalänk
Medlem

Bra hemsida i alla fall. Ser ut och va bra priser på mycket också.. Tack för tipset

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crose
Konstigt på deras vanliga hemsida har de som ett av argumenten med Dustin Home: Ett bredare sortiment för dig som hemanvändare

Kanske plockat bort några grejer och lagt till andra.

jag antar att de kommer att bygga ut sortimentet efterhand.

synd att det inte var nästa helg de har fraktfritt, då jag tänkt beställa för en mindre slant då... iofs verkar de ha rätt hyfsat fraktpris i vanliga fall också. och så står priserna inklusive moms som default

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk

Jag betalar hellre frakten på DB.com när jag beställer A64 3500+ boxed för 2545kr än för 3.368,75 kr på DustinHome... Vad är de billiga på, vad kan tänkas beställa därifrån istället för DB.com?

Visa signatur

System.out.print(madness ? this.is.SPARTA : "");

Permalänk
Medlem

Allt handlar inte om pris, Dustin är kungar på service. Många är beredda att betala ett par kronor för kunglig service.

Permalänk

Ett par kronor kanske, men inte ~800:- mer...

Permalänk
Medlem
Citat:

För order omfattande fler än ett paket tillkommer fraktkostnad med 49 kr inklusive moms per kolli.

Jaha så om en av flera beställda varor är slut får man betala femti spänn extra? Dåligt! Ex JMEData skickar såna saker gratis.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av El_Ak
Jaha så om en av flera beställda varor är slut får man betala femti spänn extra? Dåligt! Ex JMEData skickar såna saker gratis.

Småprylar packas i en kartong, men beställer man exempelvis en skärm så går den som separat kolli.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Juggernaut
Ett par kronor kanske, men inte ~800:- mer...

Uppenbarligen är det många som kan tänka sig att betala mer för service. Annars skulle de inte ha så många kunder.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av El_Ak
Jaha så om en av flera beställda varor är slut får man betala femti spänn extra? Dåligt! Ex JMEData skickar såna saker gratis.

dustin skickar dock inte förrän allt är i lager, vilket inte brukar innebära någon lång väntetid.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jimmie.p

Uppenbarligen är det många som kan tänka sig att betala mer för service. Annars skulle de inte ha så många kunder.

jag är iaf en av dem. drog iväg en beställning idag på runt 3000kr, får se om det går lika bra och smärtfritt som det brukar med vanliga dustin bara. skulle vara mysigt att ha grejerna imorgon, tex.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

De är 900:- dyrare än ITbutikken på den TFT-skärm jag tänkt köpa. Hade det skiljt max 300:- hade jag direkt tagit dustin. Nu blir det en svensk butik som är ca 200:- dyrare än ITbutikken istället.

Handlar mer än gärna på dustin och är beredd att betala lite extra, men bara till en viss gräns.

Permalänk
Medlem

Jag beställde en switch från dustin i onsdags, på torsdagen hade den kommit till posten hos mig.

Det är VÄLDIGT bra leveranstid.
Och so what ifall man får betala lite extra, t ex när jag köpte min skärm. Kostade 4995:- på dustin. Kollade lite och såg att några andra butiker hade ner mot 4000:- blankt. Men då tänkte jag på förra skärmen jag hade köpt på dustin, och när den pajjade så ringde jag dustin och 2 dagar senare plingade det på dörren och där stod en postkille med en ny skärm till mig och tog den gamla med sig. BRA service!

Fett med creds till dustin!

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jimmie.p
Allt handlar inte om pris, Dustin är kungar på service. Många är beredda att betala ett par kronor för kunglig service.

Precis, man har inte en omsättning på ca 2miljarder utan anledning.

Citat:

Handlar mer än gärna på dustin och är beredd att betala lite extra, men bara till en viss gräns.

Håller med dig helt. Man har en brytpunkt när det skiljer för mycket och väljer annan leverantör.
Exempelvis höll jag i en hårddisk på webhallen som kostade 1700:- mer på Dustin.
Eftersom jag måste jobba ihop pengarna köpte jag den på webhallen.