Permalänk
Medlem

Nätagg på Dell

Nån som vet om man kan byta nätaggregatet på dell dimension 8300.

Det som följde med var på 305, och enligt alla här på forumet räcker det inte för ett 6800 gt som jag eventuellt eventuellt kommer att införskaffa.

Har dell specialtillverkat sina, eller kan man bara slänga i en vanlig atxgrej?

Visa signatur

Dell: P4 3,2 EE, 1024m DDR 400 mhz, Leadtek 6800LE 16/6, 345/830,
2*120gb SATA, Dell 19" TFT
3dmark03: 11600 3dmark05: Feta artifakter :(

Permalänk
Testpilot

Det ska vara vanligt atx-agg vad jag vet.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Om det är Dell så är oddsen stora att det INTE följer standarden. Men det brukar variera beroende på modell.

Men det är lättare att bara anta att det inte kommer att passa.

Visa signatur

Min andra dator är en IBM 709
If there was hope, it must lie in the proles, because only there, in those swarming disregarded masses, eighty-five percent of the population of Oceania, could the force to destroy the Party ever be generated.

Permalänk
Medlem

men vaddå man pallar ju inte bända upp halva chassit på den...förresten är 305w maxkapacitet eller medelvärde?

Visa signatur

Dell: P4 3,2 EE, 1024m DDR 400 mhz, Leadtek 6800LE 16/6, 345/830,
2*120gb SATA, Dell 19" TFT
3dmark03: 11600 3dmark05: Feta artifakter :(

Permalänk
Medlem

Drar om den här tråden igen
Jag sitte precis oxå och funderar på om mitt DELL nätagg kommer orka med en Atlhlon 64 3500+ och ett X800XT PE. Nätagget är på max 350 Watt. Troligen 300 Watt.

Är det något som försökt något liknande med 300 Watt?
Adapa: Har du införskaffat kortet ännu?

Permalänk
Medlem

Men i så fall köp rejält så att du kan använda den ifall du köper en ny dator senare.

Permalänk
Medlem

ush dell ush
har bara varit problem med dellägarnas datorer
min syrras tex: först funka inte dvd/cd/dvd-rw/cd-rw spelaren
fick ny dator
nu funkar det typ inte att spela någon film på den

Visa signatur

Nya datorn: AMD Athlon 64 X2 3800+ | Asus M2N-E | Twinmos 1024 DDR2 | MSI 7600GT 265MB Silent | 450GB DiamondMax 10/Samsung P120 | 3DMark05 : Datorn ej ihopsatt än |
Gamla datorn: AMD Athlon 2,2 Ghz 3200+ | ASUS A7N8X | 768 DDR Ram | PowerColor 9800Pro 128mb 265bit | 450 GB HDD | 3DMarks03 - 5313points |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Adapa
men vaddå man pallar ju inte bända upp halva chassit på den...förresten är 305w maxkapacitet eller medelvärde?

Med tanke Dells kvalité rent allmänt så innebär det säker peak-värden, och inte vad nätagget orkar med som max.

Visa signatur

Min andra dator är en IBM 709
If there was hope, it must lie in the proles, because only there, in those swarming disregarded masses, eighty-five percent of the population of Oceania, could the force to destroy the Party ever be generated.

Permalänk
Medlem

Vad kan hända om inte nätagget pallar med? Ryker en säkring i nättagget eller kan någon komponent ta skada?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av isecore
Med tanke Dells kvalité rent allmänt så innebär det säker peak-värden, och inte vad nätagget orkar med som max.

Dells kvalité? Dell har yppert bra kvalité på sina produkter, och det funkar NÄSTAN alltid, sedan är deras support väldigt bra också. Men som sagt, datorerna är inte gjorda för att pilla i, utan de ska funka tills de bli gamla och då köper man en ny, så enkelt är det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maaaats
Dells kvalité? Dell har yppert bra kvalité på sina produkter, och det funkar NÄSTAN alltid, sedan är deras support väldigt bra också. Men som sagt, datorerna är inte gjorda för att pilla i, utan de ska funka tills de bli gamla och då köper man en ny, så enkelt är det.

och "gamla" med Dell brukar innebära 1-2 år. Jag har inte nåt högt förtroende för deras datorer, och deras support verkar köra enligt mantrat "We don't support that" så fort man kommer med ett icke-standardproblem.

Undantaget är om man har supportavtal t.ex. åt företaget/skolan, men då får man givetvis pröjsa därefter.

För mormor så duger Dell bra. De duger bra för killen som inte vill rota i datorn och som inte har nåt intresse av det.

För entusiasten däremot är de fantastiskt dåliga val.

Visa signatur

Min andra dator är en IBM 709
If there was hope, it must lie in the proles, because only there, in those swarming disregarded masses, eighty-five percent of the population of Oceania, could the force to destroy the Party ever be generated.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av uzbeki
Vad kan hända om inte nätagget pallar med? Ryker en säkring i nättagget eller kan någon komponent ta skada?

datorn startar inte...

Visa signatur

Citera mig! ananrs hittar jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem

Enda anledningen till att jag har en dell burk är att jag fick den genom jobbet

Jag ska testa med standard agget först, om det inte funkar så får det bli ett Tagan 480W. Postar igen här om ett par dagar och berättar hur det gick. Men jag skulle bli förvånad om det går helt smärtfritt.

UPDATE:
NU har jag kollat upp vad det står på agget:

Output
Max ouput 250W

+5V/22A
+12V/14A
+5VSB/2A
-12V/1A
+3,3V/18A

Max combined power on +5V and +3,3V ouput is 170W

Det ser ganska kört ut eller vad säger ni?

På en Tagan 480W är det:
+3.3V = 28A
+5V = 48A
+12V = 28A
-5V = 0.8A
-12V = 1A
+5VSB = 2,5A
+3.3V och 5V = 240W

Nästan det dubbla över hela linjen.

Bild på nätagget:

Går det att slänga in ett annat nätagg här tro? Det är en lite flärp som håller fast nätagget som sitter där idag. Kika på den här bilden:

Permalänk
Medlem

Det är nog bara att testa. Går det så går det, annars får du köpa ett nytt nätaggregat.

Visa signatur

QX6700 @ 4,0GHz | EIZO S2410W 24.1" | Vapochill LS + Reserator | SLI 8800GTX @ stock | Corsair XMS2 2x1GB PC8500 | EVGA 680i | 2x73GB Raptor raid | Creative X-Fi Xtrememusic + Logitech Z-5500 | Logitech G15 | 06: 17560 |