Permalänk
Medlem

550W - Kraftpaket!

Nu har jag börjat plocka ihop vad som kommer att sitta i mitt nya highend-system. Frågan är nu bara vad som klarar av att driva kalaset. Mina tankar ligger kring:

Enermax 550W
Antec Truepower 550W
OCZ Powerstream 520W

Nu till vad nätdelen ska driva:

1x DFI Lanparty NF4 SLI
1x AMD64 FX med ökad V-core
2x 6800Ultra
8x Hårddisk
1x DVD-brännare
1x CD-läsare
1x Danger Den 12 Volt Pump
4x 120mm papst
Audigy 2SZ Platinum Pro

Räknat en del på vad som krävs och landar på cirkus 500W med lite till godo. Nu är frågan vilken nätdel som ger bäst spänningar och tros fungera bäst i mitt system. Alla typ av feedback är välkommen, för de som orkar sätta en minut eller två åt sidan för min skull.

Permalänk
Medlem

Först och främst vill jag bara säga, sjukt fet dator Personligen hade jag tagit OCZ eller Antec TrueControl agget, det fick bäst i test på www.nordichardware.se
Alternativt ett Tt agg på 680W

EDIT: annars kan du ju alltid ta det där OCZ agget på 600W som nån postade här i forumet

Visa signatur

[Antec 1200][Corsair TX650W][Asus P5Q-E][Intel E8400][2x2GB Corsair XMS2 PC6400][Sapphire HD4850 512Mb][Zerotherm NV120]

Permalänk
Medlem

Det är inte möjligt att köra 2 st nätagg då?

Visa signatur

Write that down!

Permalänk
Medlem

2 agg borde gå fint.
Man skulle ju kunna ta och köra alla diskar, cd enheter, fläktar osv på ett lite sämre agg och sedan skaffa ett bra agg till moderkortet och grafikkorten(om de nu har molex kontakter, har inte kollat upp det.)

Visa signatur

AMD Mobile 2400+ @ 2300 Mhz (11,5x200) 1,625 V, Gf4 Ti 4200 @ 360/760, 512mb SP bh-5, Vmodds, vatten och TEC på gpu.

Permalänk
Medlem

piddan
Tack, funderar på Antec agget eftersom de trots allt är 200kr billigare och ska leverera samma om inte bättre spänningar än Enermax.

tjohoori & naTTen

De går fint utan problem, till och med så att de medföljer en splitter med de chassit jag ska köpa, cool master stacker. Men jag tror inte de är en lösning jag vill ha, även fast de har varit en tanke tidigare, därför jag står och väger lite mellan nätdelarna listade eftersom de ända som verkar skilja dem åt är priset.

Permalänk
Medlem

OCZ skulle jag satsat på! Ruskigt fina nätaggregat det.

Läs lite recensioner så förstår du nog

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Medlem

ImmE : wow! mäktigt system på din inköpslista, du vet inte när dessa delar kommer ut? Tänkte på 6800U i PCI-E, samt Nforce4 med SLI av DFI eller MSI etc..... Är riktigt sugen jag med på ett SLI mobbe med 2 GFX.

Visa signatur

(( Opteron 185 2.6ghz )) (( [B]MSI K8N NEO4 Platinum[/B] )) (( [B]Corsair HX 620W[/B] )) (( [B]Thermaltake Eureka[/b] ))
(( [B]Corsair TWINX 2048DDR[/b] )) (( [B]XFX 8800GTX XXXGDDR3 768MB[/b] )) (( [B]Seagate 800GB SATA HDD[/b] ))
(( [B]DELL 3007WFP-HC[/b] )) (( [B]Logitech Z-680[/b] )) (( [B]Audigy2 ZS[/b] )) (( [B]24/8Mbits[/b] )) (( Zalman CNPS9500 ))

Permalänk
Medlem

2 grafik kort?
eller e jag dun i huvudet?
2x6800...??wtf?:P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FEvE
ImmE : wow! mäktigt system på din inköpslista, du vet inte när dessa delar kommer ut? Tänkte på 6800U i PCI-E, samt Nforce4 med SLI av DFI eller MSI etc..... Är riktigt sugen jag med på ett SLI mobbe med 2 GFX.

Efter att ha läst och läst mina varierande uppgifter har jag nog ställt in mig själv på följande:

Nforce4 SLI dyker upp i Sverige runt första advent samma sak gäller för 6800Ultra i SLI utförande.