Beställa från www.amazon.co.uk

Permalänk
Medlem

Beställa från www.amazon.co.uk

Hur är det att beställa därifrån. Är det tull och/eller skatt på varorna (i mitt fall cd-skivor)?

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Medlem

Ingen tull eller moms. Tog 5 dagar senast jag beställde från dem.

Permalänk
Inaktiv

Storbrittanien är med i EU, det är Sverige också.. därför ingen tull eller svensk moms

Permalänk
Medlem

Rättelse: Amazon England är momsregistrerat i Sverige så det tillkommer ingen moms. Tull tillkommer inte heller då England är med i EU.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av faifai
Storbrittanien är med i EU, det är Sverige också.. därför ingen tull eller svensk moms

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av faifai
Storbrittanien är med i EU, det är Sverige också.. därför ingen tull eller svensk moms

Svensk moms får man faktiskt betala eftersom Amazon.co.uk säljer för över 320.000:- per år till Sverige (företag som säljer för mindre behöver inte betala mottagarlandets momssatser).

Den engelska momsen (17,5%) dras av och ersätts av den svenska (25%) när man checkar ut.
Men tullen slipper man alltid inom EU.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 l Nätdel: EVGA Supernova G2 750W l Moderkort: ASUS Z97-A
Processor:
Intel Core i5 4690K l RAM: A-Data 16GB l Grafikkort: MSI GeForce GTX 970 Gaming 4G
SSD: Samsung EVO 250GB l Hårddisk: Toshiba 2TB l OS: Win 10

Permalänk
Medlem

Och som sagt.... Amazon England är momsregistrerat i Sverige så man behöver ej betala något extra, Amason England betalar redan skatt till svenska staten.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Infinite Wisdom
Svensk moms får man faktiskt betala eftersom Amazon.co.uk säljer för över 320.000:- per år till Sverige (företag som säljer för mindre behöver inte betala mottagarlandets momssatser).

Den engelska momsen (17,5%) dras av och ersätts av den svenska (25%) när man checkar ut.
Men tullen slipper man alltid inom EU.

Permalänk
Medlem

Funkar bra som fan gör det dessutom, fick mina böcker ja beställde där ifrån 2dar efter det att jag beställt.

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem

Låter kanonbra Då ska jag beställa därifrån.

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Medlem

Jag beställde en bok från Amazon i USA, men när jag fick boken så var den skickad från Amazon i tyskland. Detta spelar ju inte så stor roll för mig, bara något jag noterade.

Visa signatur

I ask them why they never shower, and the usual response is something along the lines of "showering is like rebooting" and "I do n't want to lose my uptime."

Permalänk
Hedersmedlem

Sedan är frakten billigare från England än i Sverige!

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Sedan är frakten billigare från England än i Sverige!

Låter ännu bättre Då blir det att beställa imorrn. Har nog bestämt mig vilka skivor jag ska ha i denna omgång

Tusen tack till alla

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Infinite Wisdom
Svensk moms får man faktiskt betala eftersom Amazon.co.uk säljer för över 320.000:- per år till Sverige (företag som säljer för mindre behöver inte betala mottagarlandets momssatser).

Den engelska momsen (17,5%) dras av och ersätts av den svenska (25%) när man checkar ut.
Men tullen slipper man alltid inom EU.

Då blir vi blåsta, för sedan 2002 så är momsen på böcker 6% i sverige

Permalänk
Medlem

Momsen på böcker är 0% i England.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mental
Då blir vi blåsta, för sedan 2002 så är momsen på böcker 6% i sverige

På böcker är momsen som vanligt, men Amazon säljer en hel del annat utöver böcker.
I frågeställarens fall rörde det sig om CD-skivor, vilka har en momssats på 25% här i Sverige.

En bok som kostar £12 kommer att hamna på £12.72 vid kassan, lite snabb matematik ger en momssats på 6%.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 l Nätdel: EVGA Supernova G2 750W l Moderkort: ASUS Z97-A
Processor:
Intel Core i5 4690K l RAM: A-Data 16GB l Grafikkort: MSI GeForce GTX 970 Gaming 4G
SSD: Samsung EVO 250GB l Hårddisk: Toshiba 2TB l OS: Win 10