Radeon 9800 -dålig prestanda i snabb rörelse, vad göra?

Permalänk
Medlem

Radeon 9800 -dålig prestanda i snabb rörelse, vad göra?

Har nyligen köpt ett Sapphire Radeon 9800 PRO 128MB kort. Jag vet att detta kort inte är det senaste på marknaden men det passade min budget.
Problemet är att något är fel med uppdateringen. Om jag tex drar ett Windows fönster runt på skärmen eller tittar på en "snabb" film så får jag taskig uppdatering... raka streck blir inte raka när dom är i rörelse, det uppdateras helt enkelt långsamt! Jag har intstallerat dom senaste drivisarna från ATIs hemsida och har nyligen formaterat om mina diskar. Har en vanlig CRT monitor så det är inget TFT uppdaterings problem heller.

Min maskin:
AMD XP 2200+
1024MB DDR
Asus A7M8X Deluxe

Permalänk
Medlem

Installerat alla moderkort drivisar som AGP osv?

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte56
Installerat alla moderkort drivisar som AGP osv?

Moderkortet bygger på NForce2 från Nvidia, har installerat deras senaste från nvidia.com. Behövs det något särskilt för att optimera AGP?

Permalänk
Avstängd

1. Tanka de senaste nVidia Nforce drivers från www.nvidia.com
2. Tanka ATI DNA drivers 4.8 finns i filarkivet på swec.
3. Tanka VLC och se dina filmer med den spelaren, finns ingen bättre.
4. Ha en bra dag

Visa signatur

-=XP-M 2400+=- -=Abit AN7=- -=9700PRO=- -=TW/WB 2x256[BH5]=- -=Antec True Power 550W=- -=Audigy2=- -=Maze 4@CPU=- -=Samsung 959NF[BNC]=-
-=Clock=250x10.5 | 11-2-2-2 [Sync][CPU Interface enable]=-

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen!

Har provat det ni föreslog. Har installerat DNA drivrutinerna men samma fel kvarstår
Hur är det med AGP drivrutiner till Asus A7N8X Deluxe? Ska det räcka med NForce drivisarna? Eller behövs det någon annan för AGP? Jag hittar inga speciella på Asus hemsida.

Permalänk

Du kan testa med att uppdatera bioset till grafikkortet. http://www.techpowerup.com/bios/

Permalänk
Medlem

ASUS A7N8X serien har speciella drivers, Asus säger att man ska undvika att köra med nVIDIA's för att de inte är optimerade för ASUS och att ASUS drivers är bättre.

EDIT:
Kör ju själv med A7N8X-X kort och det funkar kanon, utom att jag måste skaffa lite mer kylning nu när ena fläckten paja, kortet blir lite varmt :S

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Hej igen!

Jag har provat allt som föreslagits här... DNA drivrutinerna, Asus egna Nvidia NForce drivrutiner, Nvidias Nforce drivisar... Men fortfarande har inget hjälpt.
Jag hade ett GF3 TI-500 kort innan och med det hade jag inte det här problemet. Kan något va fel på mitt nya kort?
Kan det behövas en speciell drivrutin till monitorn (min står intälld som "Plug & Play monitor"). Har en LG 910SC men denna finns inte med i Windows lista
Kan det behövas någon speciell AGP drivrutin? Asus har ingen på sin hemsida.

Desperat!