Permalänk

Det eviga tjatet.. DOOM3 & HL2.

Hur tror ni det kommer att flyta på med en sådan här maskin ?

Asus K8N-E Deluxe
AMD Athlon 64 3200+
Samsung 512MB DDR PC3200 400MHz
Western Digital Raptor 36GB Serial-ATA
Radeon 9800Pro 128Mb DDR

Vill ha en 512:a till i minne men plånboken vill inte riktigt än.. men det kommer.

V.H. Tobbe

PS. Det är alltså en maskin som jag tänk köpa, inget jag har nu. Ge gärna synpunkter på det om ni så vill.

Visa signatur

Intel i5-3570K, Corsair Vengeance 8GB 1600MHz, MSI GTX 1060, Samsung 850 EVO 250GB
(•̪●)´

Permalänk
Medlem

Kommer flyta galant i High samt AF + AA.

Kanske andra minnen...

Visa signatur

❤️ Aruba, EdgeRouter, HPE, macOS & Armbian

Permalänk
Medlem

doom 3 kommer det funka perfa med iallafall

Permalänk
Medlem

köp och testa ..fungerar alltid på nån inställning

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cj
Kanske andra minnen...

håller med och kanske en 512 sticka till annars är allt prima

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Behövs inte en 512 sticka till för att det ska funka galant. 1024 mb ram minne är inte nödvändigt till i princip nåt

Permalänk
Medlem

När tråden ändå är skapad kan jag passa på att fråga om min maskin...hur höga grafikinställningar kan jag spela d3 på? Grafikkortet lär ju vara den tajtaste flaskhalsen, kan det vara idé att köpa nytt?

Visa signatur

Dell: P4 3,2 EE, 1024m DDR 400 mhz, Leadtek 6800LE 16/6, 345/830,
2*120gb SATA, Dell 19" TFT
3dmark03: 11600 3dmark05: Feta artifakter :(

Permalänk

Adapa testa dig fram?? skulle tro att den klarar 1024*768 8x aa osv.

Visa signatur

i5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Adapa
När tråden ändå är skapad kan jag passa på att fråga om min maskin...hur höga grafikinställningar kan jag spela d3 på? Grafikkortet lär ju vara den tajtaste flaskhalsen, kan det vara idé att köpa nytt?

antar du kommer kunna pumpa ganska bra, har ju iförsig inte en aning men ja anser doom3 flyter bra mycket bättre en va man tror de ska göra

Visa signatur

Bomba.nu

i7 950 @ 4ghz | Asus P6X58D-E | Corsair 6GB 1600MHz XMS3 | Asus GTX 770 OC | 50 TB SSD

Permalänk
Medlem

På dendär maskinen anser jag att en raptor är lite "overkill".
Satsa på kvantitét istället för hastighet, kör på en 160~200 gb s-ata istället.

Kör på Kingstons minnen (funkar prima!).

Ang. Doom 3 å HL2 så kan jag bara säga att det kommer flyta skitbra!

Visa signatur

: AMD 64 3200+@2,8GHz : BFG 7600gs 512mb AGP : 2xKingston KVR400x64 512 mb :

Permalänk
Medlem

Kanske annat moderkort? Har hört att ASUS moderkort presterar sämst av alla nforce3 250-kort.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lafa
Behövs inte en 512 sticka till för att det ska funka galant. 1024 mb ram minne är inte nödvändigt till i princip nåt

No Shit Sherlock !

Här har vi någon som är ute och cyklar på de ändlösa ängarna. 1024mb är standard om du spelar nyare spel ex. FarCry / Doom 3 / HL 2, samt bild / filmredigering.

@ replicantCreep: Köp MSI's moderkort istället... Presterar mycket bättre. Har även läst att Chaintech's presterar bra. Sen så har DFI släppt sitt NF 3 250gb bräda som skall vara väldigt klockvänlig, men som sagt den kommer väl till Sverige i September / Oktober.

Visa signatur

❤️ Aruba, EdgeRouter, HPE, macOS & Armbian

Permalänk

Tack för svaren !

"Vi" har alltså kommit fram till att det är Kingston minne istället för Samsung, MSI moderkort istället för ASUS?

Ang. mer minne så hade jag tänkt skaffa ytterligare en 512 så fort det finns pengar på kontot. Raptordisken vill jag mest ha för att ha : ) Kanske onödigt ?

V.H. Tobbe

Edit: Vems Radeon bör man köpa ?
Edit 2: Kollat lite på MSI's kort.. verkar 'MSI K8N Neo Platinum' ok tro?

Visa signatur

Intel i5-3570K, Corsair Vengeance 8GB 1600MHz, MSI GTX 1060, Samsung 850 EVO 250GB
(•̪●)´