Hdd temp på diskar som sitter på kontrollerkort ?

Permalänk
Medlem

Hdd temp på diskar som sitter på kontrollerkort ?

Kan man kolla temperaturen på hdd:s som sitter på ett kontrollerkort ?

Permalänk

dtemp funkar fint på mina 2 200gb pata diskar på ett promise ata100 tx2 kort...

Permalänk
Medlem

Japp DTemp funkar fin fint och du kan ladda hem de här på Sweclockers.

bigbadbeg - vad har du för temp på dom då?

Visa signatur

|| AMD64 Winchester 3200+ @ 2040mhz || Minne 2x512mb|| Radeon 9800pro 128mb || Abit AV8 3RD EYE || HDD 1TB ||

Permalänk
Medlem

lol ligger på 43grader 2st s-ata seagate trots öppen låda + 2st 80mm pasta + q tec hd kylare hahahaha nått är alvarligt fel med mina temp eller låda eller nått

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe i975X | E8600| 7970 | XMS2-6400 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LfD
lol ligger på 43grader 2st s-ata seagate trots öppen låda + 2st 80mm pasta + q tec hd kylare hahahaha nått är alvarligt fel med mina temp eller låda eller nått

Skulle vilja säga att det e normalt i den här värmen.
Mina ligger på 36 resp 38 och då kör jag med små fläktar på dom + en stor bordsfläkt som blåser rätt på dom. Undrar hur hög temp det hade varit utan dom fläktarna.

Permalänk
Medlem

jaha, ja det var ju fint att höra

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe i975X | E8600| 7970 | XMS2-6400 |

Permalänk
Medlem

Hmm jag har ett oxå Ultra133 TX2 o kör DTemp men får inte upp temperaturen på ett par Maxtor Maxline II på kontrollerkortet. Har likadana hårdiskar på moderkortet och de dyker temperaturen upp för.

Kör Win2003 och senaste promise drivrutinerna, nån som vet vad som kan vara fel?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Men jag har 2 sata på mtt moderkort (WD 36, WD 200 gb)
och så har jag 2 st pata på ett kontrollet kort som är kopplat till moderkortet och får inte fram deras temp (2 st IBM 120 gb)

Permalänk
Medlem

jag har en seagate 160gb 8mb catche som ligger på 45-50grader och en Maxtor 160gb 8mb catche som ligger på 35-40 grader Seagaten är varmare pga ja kör C: på den tror jag iaf

Visa signatur

|| AMD64 Winchester 3200+ @ 2040mhz || Minne 2x512mb|| Radeon 9800pro 128mb || Abit AV8 3RD EYE || HDD 1TB ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av G3kkO
Men jag har 2 sata på mtt moderkort (WD 36, WD 200 gb)
och så har jag 2 st pata på ett kontrollet kort som är kopplat till moderkortet och får inte fram deras temp (2 st IBM 120 gb)

Samma sak för mig. Får inte fram tempen på mina Sata diskar som e kopplade till moderkortets chip. Kör dom i Raid0.
Pata diskarna får jag fram men inte dom andra 2.

Permalänk
Medlem

Får inte heller fram ngn temperatur :/
Har promise kontrollerkort.

Visa signatur

Specs: Fräsig dator

Permalänk
Medlem

Hmm alla har problem med det nästan !!!