Permalänk
Inaktiv

hmm du menar väl att du har installerat om till 9.0b och inte 9.0c? :S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Aspen-
Hmm, jag ska inte säga allt för mycket men.. Jag tror att jag har löst mitt problem. Felet var som väntat mjukvara, DirectX9c
Har formaterat nu och inte installerat DX9c, hittils har jag inte fått någon crash eller dylikt.. Hoppas att de håller i sig!

Jobbigt om du inte kan köra med 9.0c

Permalänk
Inaktiv

det verka inte se ut så för oss radeonare :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zolidznake
det verka inte se ut så för oss radeonare :/

Vadå? Jag har inget problem med 9.0c

Permalänk
Inaktiv

vad kör du för drivers då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zolidznake
vad kör du för drivers då?

Cat 4.8

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fear The Llama
*host* mitt kostade 1000kr mindre än ditt, drar mindre ström, låter mindre och presterar bättre i alla DX spel *host*

*host*http://www.hardocp.com/article.html?art=NjExLDY= vi ser ju dock hur det inte presterar bättre i DX i detta test*atchoo**prosit**tack*

var bara tvungen...

Permalänk
Inaktiv

pcw: kör du med vattenkylning?

Permalänk
Medlem

Asså va är d här. Tycker man läser dagligen på forumen om nya grafikkort som racklar å inte håller vad som lovas. JÄVLA skit, våga testa korten innan dom säljer skiten.

Visa signatur

AMD 3200+, 1024mb Ram, Sapphire Radeon 9800 PRO Atlantis, Arctic Cooling Copper Silent 2TC, Logitech Z-2200 2.1 THX

Permalänk
Medlem

jag vet exackt vad felet är!! det är att det är ett ati kort det är sådanman får räkna med när amn köper ati =D

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Z0l!d
jag vet exackt vad felet är!! det är att det är ett ati kort det är sådanman får räkna med när amn köper ati =D

Helt sant Har aldrig haft problem med NV.

Btw: Nu crasha Need for speed underground, Dvs det var inte DX9c. Problemet kom idag med inte igår, hm. Det ända jag har installerat är ju "ACE Mega CoDecS Pack Pro 5.93" kanske är det som är felet ?!?! Vem vet kan ju vara precis vad som helst. Fast write stängde jag också av, kanske är de som gör felet, fast de borde vara tvärt om! ajja, gillar inte ATI längre!

Permalänk
Inaktiv

-Aspen-

du kör alltså med directx 9.0b nu då?

Permalänk
Medlem

jaa!, fast de fular sig iaf!!

Permalänk
Inaktiv

okej :/,,,på ett sätt är man lite glad, man slipper formatera, för det är tydligen inte där skon klämmer...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zolidznake
pcw: kör du med vattenkylning?

Ja precis som i signaturen...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
Menar du att du betalade 1000 kr mindre än honom? I butik?

Fear The Llama köpte kortet på captech (grossist) genom sin pappas företag. Därföt fick han det så billigt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tellus82
Många nVidia 6800 kort har probs med för låg volt nu, kan mycket väl vara samma sak med ATIs kort, finns det ingen ny BIOS för ditt kort? Modda annars den du har & se om det hjälper

Vad använder du för program för att ändra volten på ditt GT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Virustommy
Det är ju just det dem är

så du vet så ligger ett 6800Non ultra 128mb VS X800XT PE ca 1-4fps efter i Doom3 riktiga nu alltså inte beta

Och sedan råder du han om det visar sig att Ati kortet krossar Nvidia i HL2 till att göra vad ?

Visa signatur

-LIVERPOOL FC || YOU´LL NEVER WALK ALONE || LIVERPOOL FC-

Permalänk

Fan vad tröttsamma lama diskussioner om nvidia vs ati, intel vs amd, win vs linux, pc vs mac, hl2 vs doom3 etc, etc, etc, etc är.

Om någon har ett problem, hjälp till att lösa det eller knip. Jag drar mig för att någon gång fråga här eftersom det alltid ska rackas ner på saker och ting. Alla har vi problem som dyker upp emellanåt, och det är NOG att just ha ett problem utan att få som svar "*host* du skulle köpt blahblahblah istället *host*". Men det är väl problemet med ungar som får rida på nätet utan tillsyn.

Out...

Permalänk

om du har möjlighet testa det i en annan dator!

fungerar det i den datorn så har kortet kompabilitetsproblem med någon annan hårdvara i din dator.

kolla att du har agp voltage rätt inställt du kan även testa att höja den med ett snäpp. Ladda hem senaste bios till ditt moderkort. Senaste drivrutiner till ditt ljudkort.

funkar det inte nu är det väl uppenbart?
RMA

Visa signatur

amd64 3000+ @ 3200+ - DFI Lanparty nf3 nb250 - kingston hyperX pc3500 1GiG - Leadtek 6800 Ultra - Levicom VP500S. 500w - Sunbeam Plexi Chassi, Ljusmodd - 280G Sata

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av L4RZ
Fear The Llama köpte kortet på captech (grossist) genom sin pappas företag. Därföt fick han det så billigt

Nä inte den här gången Lats lille...Köpte det på Acp för 3700kr och OK jag menar väl "nästan alla" Dx-spel då...
Är iallafall jättenöjd fasten jag har 8 fps mindre i Doom3 i den upplösning jag tänkt köra med och Nvidia "rövkör" med ati

Permalänk
Medlem

I/O-port 0x00000000-0x00000CF7 PCI bus
I/O-port 0x00000000-0x00000CF7 DMA-styrenhet

I/O-port 0x000003C0-0x000003DF Intel(R) 82845G/GL/GE/PE/GV/E Processor to AGP Controller - 2561
I/O-port 0x000003C0-0x000003DF RADEON X800 XT Platinum Edition

I/O-port 0x00009000-0x00009FFF Intel(R) 82845G/GL/GE/PE/GV/E Processor to AGP Controller - 2561
I/O-port 0x00009000-0x00009FFF RADEON X800 XT Platinum Edition

IRQ 16 RADEON X800 XT Platinum Edition
IRQ 16 Intel(R) 82801DB/DBM USB Universal Host Controller - 24C2

Minnesadress 0xD0000000-0xDFFFFFFF Intel(R) 82845G/GL/GE/PE/GV/E Processor to AGP Controller - 2561
Minnesadress 0xD0000000-0xDFFFFFFF RADEON X800 XT Platinum Edition

Minnesadress 0xA0000-0xBFFFF PCI bus
Minnesadress 0xA0000-0xBFFFF Intel(R) 82845G/GL/GE/PE/GV/E Processor to AGP Controller - 2561
Minnesadress 0xA0000-0xBFFFF RADEON X800 XT Platinum Edition

I/O-port 0x000003B0-0x000003BB Intel(R) 82845G/GL/GE/PE/GV/E Processor to AGP Controller - 2561
I/O-port 0x000003B0-0x000003BB RADEON X800 XT Platinum Edition

Någon kanske blir klokare på detta ?!?!

Permalänk

Jag har samma problem, men det händer bara när jag kör FarCry, ibland kan jag köra en hel dag utan problem, ibland händer det efter en kvart... Men nu har jag iförsig bara en chassifläkt (ska beställa tre till), få se om det blir bättre då...
men det blev inga sådana problem innan jag flasha, det såkallade "VPU Recover har nollställt din grafik accelerator problemet". Så det kanske är värme problem för mig, men jag har en kännsla av att det är något joks med drivrutinerna...

Visa signatur

Intel i7 5820K 3.6Ghz@4.2Ghz | Noctua NH-D15 | 4x4GB Crucial Ballistix Sport DDR4 2400Mhz | Asus X99 Deluxe | MSI 780GTX | Samsung SSD 830 256GB | Seagate HDD ST3000DM001 7200rpm 3Tb | Fractal Design Arc | 6x140mm & 1x120mm (Silverstone AP Intake & Noctua Outtake) | Hp w2207 22 inch | Eizo S2000 19 inch