Skit igen tror att agp är pci

Permalänk

Skit igen tror att agp är pci

Är det någon som kan svara på varför Windows tror att mitt Hercules Gf3 Ti200 är ett pci kort?

Allt verkar vara fint i biosen.

Varför råkar jag alltid ut för dessa skumma fel? Är det för att jag är helt inkompetent?

Permalänk
Medlem

Installerat moderkortsdrivrutiner?

Permalänk

Ja det skulle vara lite svårt att undvika även för mig.

Permalänk
Medlem

Jag har fått det felet 2 ggr (efter ominstallation) och då hard det varit agp drivrutinerna till moderkortet som saknades. Annars har jag aldrig hört talas om det.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk

Jag HAR samma problem:( vette fan varför... lämnade in datorn till inet efter en rad olika problem å krångel... så när jag fick tillbaka den efter att de hade bytt moderkort så står det att det är ett PCI kort:( (tycker att dom borde fixa sånt)

PS! Jag VET att det inte är ett pcikort:p Det är ett fx5600 ultra.

Visa signatur

Intel i7 5820K 3.6Ghz@4.2Ghz | Noctua NH-D15 | 4x4GB Crucial Ballistix Sport DDR4 2400Mhz | Asus X99 Deluxe | MSI 780GTX | Samsung SSD 830 256GB | Seagate HDD ST3000DM001 7200rpm 3Tb | Fractal Design Arc | 6x140mm & 1x120mm (Silverstone AP Intake & Noctua Outtake) | Hp w2207 22 inch | Eizo S2000 19 inch

Permalänk

Ja samma för mig. Det var ett AGP tills jag bytta moderkort. Jag har installerat drivisarna till porten men det har inte hjälpt. KAn det vara så enkelt att det bara är fel moderkortet? Kan det väl inte för då borde porten inte funka alls. Får bara ljud från ena högtalaren också på det inbyggda ljudkortet. Mycket skumt.

trist att ingen verkar ha lösningen på detta.

OOoups ny info. På MS forum påstår de att det är normalt och min datanördsbrorsa som kan sånt påstår att devicemanagern läser en 9827647236 kod som översätts till text.

Detta övergår ju mitt förstånd lite grann men det betyder tyvärr att jag måste ha ett nytt kort. En 9800pro är bra har jag hört.