Fusk till Super Mario 3.

Permalänk
Medlem

Fusk till Super Mario 3.

Har nyligen plockat fram mitt gamla supernintendo och börjat spela lite
Super Mario 3.
På första banan vet jag att det ska finnas ett fusk, men kommer inte riktigt
ihåg hur man ska göra.
Början på fusket är iaf att man ska ducka när man står på en vit "låda".
När man duckat ett tag åker man igenom den och hamnar bakom alla grejer
på banan.

Längre än så kommer jag inte, så om någon vet hur man ska göra
och vad som händer så skulle jag uppskatta ifall denna kunde hjälpa
mig lite på traven.

MVH Nisse

Permalänk
Medlem

Antar att du snackar om Super Mario Bros. 3 till NES. På värld ett, bana tre ganska nära slutet finns det ett vitt block med en sköldpadda på. Döda honom och håll in ner-knappen ett tag. Då kommer du "bakom" banan och när du springer in i mål får du en flöjt.

Visa signatur

Speldator: Fractal Design Define XL | Corsair AX 650W | i5 2500k@4.4Ghz | Gigabyte Z68X-UD3H-B3| 2x4GB Corsair Vengeance 1600 Mhz | Sapphire Radeon HD7970@1200/1600 3GB | Corsair Force GT 120 GB | WDC Green 1 TB | 3xBenQ 24 " Eyefinity 5760x1080
Vattenkylning: EK Coolstream XT 360 | XSPC Rasa | EK FC-7970 | EK BAY SPIN Reservoir | Phobya DC12-400

Permalänk
Medlem

Spring till slutet av banan så du kommer bakom den där grejen som man får svamp, blomma, osv av... där finns en dörr som tar dig till ett rum där du får en flöjt..

Permalänk
Medlem

sedan finns det ju en i borgen på första världen också, istället för att ta dörren in till bossen i slutet av banan så flyger du upp ovanför, där det finns en dörr till ett rum där du också får en flöjt. den tredje flöjten finns i värld 2. du behöver hammaren och slår sönder stenblocket längst upp till höger i världen.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

Jasså, det var tredje banan, fick för mig att det var första.
Satt en timme och höll på igår, men hann aldrig till målet innan gubben kom fram igen.

Tack för alla svar!

Permalänk
Medlem

hoppas du får nåt fint rekord nu

Visa signatur

P4 3.0 prescott, 512DDR, HIS radeon 9800 pro ice Q, Maxtor 200GB + Seagate 120GB, NEC dvd +/- rw, 19" samotron, intelli 3.0

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dyai
hoppas du får nåt fint rekord nu

Hehe, något rekord vet jag inte, men vore kul ifall man lyckades varva spelet igen.
Var några år sedan senast om man säger så..

Permalänk
Medlem

Varvade hela spelet för inte så länge sedan utan några fusk/flöjtar. Det tog bara ca 7tim att klara.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

det går att gå bakom banan på bana 1 också

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ozzit
det går att gå bakom banan på bana 1 också

Japp, men man tjänar väl ingenting på det, förrutom att det kanske är aningen
lättare att undvika vissa fiender?

Permalänk
Medlem

klara den första banan som sidscrollar utav sig själv (långt till höger på kartan) utan att ta en enda peng så dyker ett skepp eller ett hus upp på kartan..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Carl-Johan
klara den första banan som sidscrollar utav sig själv (långt till höger på kartan) utan att ta en enda peng så dyker ett skepp eller ett hus upp på kartan..

Jag hade för mig att man skulle ta så många mynt som möjligt samt alla extraliv. Och klarar man det så får man antingen ett skepp eller ett vitt svamphus.

Permalänk
Medlem

kanske var så det var

på andra kartan så kan du hugga sönder stenen som är längst upp till höger...då kan du fortsätta in o få extra banor

Permalänk
Medlem

Man ska ta alla mynt så kommer skeppet

Permalänk
Medlem

Första banan: På den sista vita boxen på banan så duckar du tills du faller igenom. Spring sedan till slutet. Så ska du få en flöjt eller en P-vinge

Visa signatur

Nuclear Winter

Permalänk
Medlem

Man får en p-vinge om man tar allt på 4:an.
Topic: det låter som bana 3 det där.
99 liv kan man få genom att studsa på monstren som kommer ut ur röret format som ett T.
edit: på bana 2

Visa signatur

På internet kommunicerar vi mestadels med text. Så om du skriver, och stavar som en idiot, så kommer du troligtvis att bli betraktad som en sådan.
Förmågan att kunna ändra åsikt skiljer den vise från den envise.

Permalänk
Medlem

vad är meningen med flöjten?

Permalänk
Medlem

nick3: är det inte så att man kan använda den för att flyga iväg till en annan värld längre fram?

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem

ja, det stämmer. man använder flöjtarna får att ta sig till warpvärlden.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Testpilot

Skeppet har inget med bana 1-4 att göra, man får bara ett vitt flugsvamphus om man tar 44 mynt.

För skeppet ska man göra så här:
-samla så du har pengar som är jämt delbara med 11, t.ex. 55
-samla poäng så den näst sista siffran är samma som siffrorna i pengarna. (Om man har 22 pengar ska man ha 20 som sista siffror i poängen) tips: slå sönder block för att få 10 poäng
-hoppa in i målrutan när tiden är jämn t.ex. 184

Detta funkar endast i världarna 1, 3, 5 och 6 men på vilken bana som helst

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Skeppet har inget med bana 1-4 att göra, man får bara ett vitt flugsvamphus om man tar 44 mynt.

För skeppet ska man göra så här:
-samla så du har pengar som är jämt delbara med 11, t.ex. 55
-samla poäng så den näst sista siffran är samma som siffrorna i pengarna. (Om man har 22 pengar ska man ha 20 som sista siffror i poängen) tips: slå sönder block för att få 10 poäng
-hoppa in i målrutan när tiden är jämn t.ex. 184

Detta funkar endast i världarna 1, 3, 5 och 6 men på vilken bana som helst

Metoden håller jag med om, men inte vart den kan tillämpas. Jag skulle vilja påstå att det går på bara en bana på varje värld? Och även då värld 2 och 4.

Permalänk
Medlem

Nja, vilken bana som helst, men inte vilken värld sm helst, minns dock inte vilka världar det rör sig om.
Sen får man ett memoryspel när man samlat nog många poäng, mins inte poängsumman, men det gäller överalt i spelet iaf...

Visa signatur

"Berzerker don´t die, they wuss out ;)"

Permalänk

Jag vet i alla fall att det går på en bana på värld 2, för det har jag själv lyckats med. Men det är inte enkelt.

Permalänk
Testpilot

Du blandar inte ihop det med det vita flugsvamphuset? det går nämligen att få på en bana i varje värld förutom värld 8. I värld 2 är det rätt svårt att få det eftersom man måste använda en skäldpadda för att hinna.

Memoryspelet ska vara efter 80 000 poäng om jag minns rätt

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jens Flens
Antar att du snackar om Super Mario Bros. 3 till NES. På värld ett, bana tre ganska nära slutet finns det ett vitt block med en sköldpadda på. Döda honom och håll in ner-knappen ett tag. Då kommer du "bakom" banan och när du springer in i mål får du en flöjt.

super mario 3 finns till snes också, spelet super mario allstars innehåller Remakes på alla Supermario spel till NES

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Du blandar inte ihop det med det vita flugsvamphuset? det går nämligen att få på en bana i varje värld förutom värld 8. I värld 2 är det rätt svårt att få det eftersom man måste använda en skäldpadda för att hinna.

Memoryspelet ska vara efter 80 000 poäng om jag minns rätt

Ojdå, efter lite research så inser jag att det är så det är. Sorry allihopa!

Har ni provat det här då? Om man pausar spelet, och sedan trycker A, A, B, vänster, upp, B, och A så skall Mario bli osynlig. Men jag har inte testat själv så jag vet inte om det funkar.

En sak som jag vet fungerar är, att om man fortsätter spela efter att man har varvat spelet, så får man hel sin inventory full med P-vingar. Kan vara bra för att utforska delar av banor som normalt kan vara svåra att komma åt.

Permalänk
Testpilot

En del av alla buggar som man kan utnyttja finns bara i den japanska versionen av spelet, men den som finns i allstar ska vara som den japanska.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]