Permalänk

Koolance PC2-901BW

Tja!
Funderar på att köpa ett beg Koolance PC2-901BW.
Men hittar inga tester på det...
Så nu undrar jag om någon här vet hur bra/dålig vattenkylningen i den är??
Jag är inte ute efter extremprestanda, men det ska vara bättre än min orginalkylning på min P4.
Plus att jag undrar hur mycket man kan tänkas betala för det? Vad det kan vara värt...

Mvh Jonas

Visa signatur

Intel Pentium 4 2,8c @ 3.4GHz, Zalman CNPS7000A-Cu, ABIT IC7-G, DualDDR 4*256MB (1024MB) Twinmos Orginal DDR400, Hercules 9500Pro 325/310 (max 385/325), Maxtor 120GB & 160GB SATA150, IBM 40GB ATA100, Thermaltake XaserV V7000A, Thermaltake Xaser Silent Purepower 410W, NEC 2500 DVD-Bränn 8X, 21" Taxan Monitor

Permalänk
Hedersmedlem

Kylningen är densamma som i PC2-601, recension på den finns t.ex. här:
http://www.bit-tech.net/review/150/

Permalänk

Tackar!
Trodde aldrig någon skulle svara.
Får ta och läsa igenom recensionen och se vad som sägs.

Visa signatur

Intel Pentium 4 2,8c @ 3.4GHz, Zalman CNPS7000A-Cu, ABIT IC7-G, DualDDR 4*256MB (1024MB) Twinmos Orginal DDR400, Hercules 9500Pro 325/310 (max 385/325), Maxtor 120GB & 160GB SATA150, IBM 40GB ATA100, Thermaltake XaserV V7000A, Thermaltake Xaser Silent Purepower 410W, NEC 2500 DVD-Bränn 8X, 21" Taxan Monitor

Permalänk
Medlem

tror dock inte att Koolance spöar swiftech

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Rock
tror dock inte att Koolance spöar swiftech

där hade du massa fel
koolance spöade ju swiftech

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Rock
tror dock inte att Koolance spöar swiftech

Yep, i att vara varmast

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Men alltså har ni ens läst testet? Den jämförs mot en Swiftech luftkylning

Visa signatur

Vattenkylt GF2MX 175/166 @ 263/225

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korspo
Men alltså har ni ens läst testet? Den jämförs mot en Swiftech luftkylning

Exakt! LUFTkylning!

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk

Sket i den skruttna vattenkylningen och köppte en Zalman ZM-7000A-CU i stället, tror den kyler bättre... ;-P

Tack för svaren.

Visa signatur

Intel Pentium 4 2,8c @ 3.4GHz, Zalman CNPS7000A-Cu, ABIT IC7-G, DualDDR 4*256MB (1024MB) Twinmos Orginal DDR400, Hercules 9500Pro 325/310 (max 385/325), Maxtor 120GB & 160GB SATA150, IBM 40GB ATA100, Thermaltake XaserV V7000A, Thermaltake Xaser Silent Purepower 410W, NEC 2500 DVD-Bränn 8X, 21" Taxan Monitor

Permalänk
Medlem

Bra gjort, jag körde Koolance på en dator ganska lik din och det var inte trevligt. Bytte till luftkylning matchande en 7000A och vipps så kunde jag klocka från 3120MHz till 3250MHz.

Visa signatur

Captain Awesome

Permalänk
Avstängd

o men fan vad blind jag är

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Avstängd

Vad händer om man kör ett bättre block då? Man kan ju alltid förminska och förstora slangdimensioner (kopparrör innuti etc)
Måste ju vara en rätt godkänd vattenkylning då..?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fordie
Vad händer om man kör ett bättre block då? Man kan ju alltid förminska och förstora slangdimensioner (kopparrör innuti etc)
Måste ju vara en rätt godkänd vattenkylning då..?

nej, för alla dom andra komponenterna är lika kassa
svag pump, smala slangar, smala gångar i radiator.. allt detta ger lågt vattenflöde så att även med ett bra block så blir inte kylningen särskilt bra (bättre, men inte bra)

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frostyfog
nej, för alla dom andra komponenterna är lika kassa
svag pump, smala slangar, smala gångar i radiator.. allt detta ger lågt vattenflöde så att även med ett bra block så blir inte kylningen särskilt bra (bättre, men inte bra)

Så paketet är inte prisvärt även med ett annat block?
Är lite halvsugen på ett "färdigt" paket men det är ju sånt gnäll på alla så..

Det där är ju ändå ett sjyst chassi med en okej vattenkylning.. Jag ska köpa den stora modellen tror jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fordie
Så paketet är inte prisvärt även med ett annat block?
Är lite halvsugen på ett "färdigt" paket men det är ju sånt gnäll på alla så..

Det där är ju ändå ett sjyst chassi med en okej vattenkylning.. Jag ska köpa den stora modellen tror jag.

jag hadde koolance förut men bytte ut det mot ett waterchill paket.Koolance låter alldeles för högt i förhållande till hur det kyler... många med en tjock fläns ala slk-800/900 kan juh tillomed klocka högre med den än med koolance systemet . Jag har för mig att koolance systemet ligger på typ 30-35 db vid drift... och då är det 80mm ljud vi snackar om, inget trevligt brummande som från 120mm fläktar utan ett vinande jobbigt ljud

Permalänk
Avstängd

Well, nuvarande dator ligger nog på 40 db
Men men, vilken annat paket rekommenderar ni som är mer eller mindre ihopbyggt redan då? ursäkta att jag lånar tråden men det lär nog intressera trådskapare också..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fordie
Well, nuvarande dator ligger nog på 40 db
Men men, vilken annat paket rekommenderar ni som är mer eller mindre ihopbyggt redan då? ursäkta att jag lånar tråden men det lär nog intressera trådskapare också..

waterchill-varianterna är ju rätt bra
om ljudet är högsta prioritet så har du ju Zalman....

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem

koolance hade väl funkat om dom inte haft så smal slangdiameter. går ju inte att byta ut komponenter utan att göra diverse ingrepp.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frostyfog
waterchill-varianterna är ju rätt bra
om ljudet är högsta prioritet så har du ju Zalman....

Ju mer en kylning låter desto bättre?