Permalänk
Medlem

klockning pajjar hdn?

Tja!

gjorde ett inlägg för 1 vecka sedan om att mina hds numera har en tendens att få filstrukturfel och börja checkdiska titt som tätt efter boot...

läste någonstans att folk som har klockat cpu och minnen ibland har råkat ut för samma sak...kan det bero på det? att cpun eller minnena inte behandlar infon korrekt och därigenom "skriver" fel på hd...? eller?

annan fråga...när jag klockar mitt grafikkort, albatron 4280 med en zalman 80 + fläkt får jag inga ökningar i 3dmark...wtf?! varför?!ligger på runt 8500 poäng nu...

alla personer som svarar får en virtuell ros!!! hehe, känner mig givmild...

kör en t-bird 1,4 @ ~1,5 (10,5*143) 1gb sdram (standardsticka + kingstonsticka @143 mhz) och 2 seagate hds...

Visa signatur

WS - 980x/48GB/MSI Big Bangx58/2xIntel PT Gbe/Seasonic x760/3xSSD@120GB/8xSeagate@250GB/GTX670/Dell U2711 Win7x64/VmWare WS9 och massa stuff.
NAS - AMD C60-I/8GB/2xIntel PT Gbe/FSP Pico@90w/SSD@120GB/5xSeagate_o_WD@2TB WinServer2k8r2/Flexraid/Crashplan/Hyper-V----> idle@20w

Permalänk
Hedersmedlem

Du bör låsa AGP/PCI-bussarna när du överklockar annars är risken rätt stor att diskarna kan ta skada.

Det med grafikkortet lät lite udda. Har inget nvidia-grafikkort så där har jag inga teorier.

Visa signatur

Föredetta hårdvarubesatt

Permalänk
Medlem

problemet är att a7v133-c korten är för gamla(läs:dåliga), det går inte att låsa agp eller pci-bussen, får väl ta och och bara multipelklocka, tur att man grafitmoddade prollen för ett tag sedan...hehe... tack psycho...du får en rosa ros...nej en svart...hmmm...lila?

Visa signatur

WS - 980x/48GB/MSI Big Bangx58/2xIntel PT Gbe/Seasonic x760/3xSSD@120GB/8xSeagate@250GB/GTX670/Dell U2711 Win7x64/VmWare WS9 och massa stuff.
NAS - AMD C60-I/8GB/2xIntel PT Gbe/FSP Pico@90w/SSD@120GB/5xSeagate_o_WD@2TB WinServer2k8r2/Flexraid/Crashplan/Hyper-V----> idle@20w

Permalänk
Medlem

bättre/nyare grafikdrivrutiner?

www.nvidia.com

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal