Tv-out upplösning åter igen...

Permalänk
Medlem

Tv-out upplösning åter igen...

Jag har kollat runt som f*n efter svar på det här, har läst alla trådar på swec-forumet om ämnen tror jag men det verkar inte som om någon har någon lösning på det här. Jag har ju ett Radeon 9800 pro och jag kör TV-out med S-VHS in i en SCART-adapter på TVn. Och jag vet att när man kollar på filmer via bioläget så blir det rätt upplösning på TV:n men det hjälper ju inte när man använder windows mm.

Är det ingen som vet om det går att ändra upplösningen enskilt för TV:n med ATi drivrutinerna eller dyl ? Den kör ju 1024*768 fast jag ställt in PAL-B osv. Och jag vill ju inte behöva ändra upplösning på datorn varenda gång jag vill ha hela bilden synlig på TV:n. Som det är nu så scrollar ju bilden hela tiden eftersom det körs en för hög upplösning. Det kan ju för bövelen inte vara meningen att det inte skall gå att ändra upplösningen eller ´?

Permalänk
Avstängd

Kör utökat skrivbord och ställ in skärm två på den upplösningen du vill ha

Permalänk
Medlem

Ok men det löser ju fortfarande inte problemet...jag kommer ju fortfarande inte se samma bild som jag gör på min primära monitor eller ?

Permalänk

Jag har samma problem och vill gärna se en lösnig här

Jag är nybliven ATI-ägare. Har alltid använt TV-Tool förr tillsammans med mitt Ti-4200. Hur gör alla ni vana ATI-ägare som kollar på filmer via tv-out?

Visa signatur

Intel Core i7 4790K | Asus Z97-PRO (Wi-fi) | Corsair Carbide 330R | Fractal Design Newton R3 600W | 12GB Corsair Dominator 1600MHz | MSi GTX 1060 GamingX | Samsung 960 EVO 500 GB + Samsung 830 SSD 256 GB + Intel 520 SSD 160 GB + Western Digital Red 3 TB | LG 24" IPS 16:10 | Windows 10 Ultimate

Permalänk
Medlem

Problemet när man tittar på film är ju diskuterat 100 gånger förr. Det är ju bara att ställa in Overlayen i bioläge osv. Problemet är ju när man inte tittar på film

Permalänk

Har samma problem. Allt funkar fint när jag kör utökat skrivbord. Då får jag TVn på 640x480, men inte om jag kör den "rätta" vägen. Då hålls den envist på 1024x768.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065