::Mysko inställning med Tweak

Permalänk
Medlem

::Mysko inställning med Tweak

Hej!

Nu ska jag berätta om ett program som låter dig ändra en massa roliga inställningar i Windows. Det är inget mindre än detta Tweak-program som man kan få med på bland annat
PC FÖR ALLAs CD-skiva med verktyg(eller vilket kategori det nu ligger under).

Hur som helst, jag installerade det och allt var frid och fröjd...tills, perioden 30 dagar hade gått ut. Då fick jag en skit irriterande inställning(som jag inte valt) som gör att fönster som jag har musen över bli AKTIVA. Det är inte nådigt irriterande när man använder ICQ å ska skriva å musen dras utanför chatt-rutan... aah ni hajjar säkert...

Jag kan inte installera om programet med någon som helst version och sedan öppna det igen för att försöka ändra denna inställning som gjorts, då tänkte jag att kanske det är någon som gillar att leka med registret som vet vart man kan fixa detta problem "manuellt".. ???

----------------------------------------
::Annat problem
----------------------------------------
Jo så var det en sak till.. varje gång jag startar datorn så flyger mina PROGRAM-mappen upp. förklaring tack?.. och hur fixar jag det?...

Tack
//Q3maniac

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Im Tweak!

Permalänk

Re: ::Mysko inställning med Tweak

Citat:

Ursprungligen inskrivet av q3maniac
Hej!

Nu ska jag berätta om ett program som låter dig ändra en massa roliga inställningar i Windows. Det är inget mindre än detta Tweak-program som man kan få med på bland annat
PC FÖR ALLAs CD-skiva med verktyg(eller vilket kategori det nu ligger under).

Hur som helst, jag installerade det och allt var frid och fröjd...tills, perioden 30 dagar hade gått ut. Då fick jag en skit irriterande inställning(som jag inte valt) som gör att fönster som jag har musen över bli AKTIVA. Det är inte nådigt irriterande när man använder ICQ å ska skriva å musen dras utanför chatt-rutan... aah ni hajjar säkert...

Jag kan inte installera om programet med någon som helst version och sedan öppna det igen för att försöka ändra denna inställning som gjorts, då tänkte jag att kanske det är någon som gillar att leka med registret som vet vart man kan fixa detta problem "manuellt".. ???

Edit: Tråden var visst någon månad
Exakt det problemet har jag haft, så jag testa att installera om drivrutinerna till musen utan någon ändring... men så kollade jag på farsans användare, och han hade det inte så. Så jag gjorde en ny användare, så var problemet borta.

Visa signatur

Jag måste sluta göra så många " :) "

Permalänk
Medlem

Kolla igenom nvidia "nview" inställningarna där finns en sån funktion man kan stänga av så slipper du få aktivs fönster med musen över.
Ifall du nu har nvidias kort.

Räcker nog annars installera om grafik drivern och därmed nollställs inställningarna ev.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|