problem med mitt ATI 9800 pro

Permalänk

problem med mitt ATI 9800 pro

Jag har precis köpt en ny Dell dator(dimension 8300). Innan hade jag en AMD 2200 + med ett geforce ti 4200, då fick jag faktiskt bra kvalitet på min 50 hz sony tv. Jag använde mig utav s-video. Nu när jag fått den nya datorn, med ett mycket bättre grafikkort(ATI radeon 9800 pro 128 mb) har jag en mycket sämre bild än innan. Det ligger en störning på tv:n som ser ut som om det vore ett magnetfält som rörde sig uppoch ner hela tiden. Det är väldigt irriterande eftersom jag hade bättre bild innan. Har 9800 pro korten dålig tv ut kvalitet eller är det någon som vet vad jag har gjort för fel.

Permalänk
Medlem

Pröva att dra ut antennsladden ur väggen eftersom antennsignalen stör en hel del, har själv samma sak som försvinner när jag drar ut antennsladden ur väggen.

Visa signatur

Asus TUF B450-Plus Gaming. AMD Ryzen 5 3600. Powercolor 5700xt.
Samsung SSD 970 EVO Plus 500Gb.

Permalänk
Medlem

haha har precis samma jävla grej med min R9700 PRO.. trodde de var scarten eller svhs sladden som cepat ut .. hmm ska testa dra ur antennsladden

Permalänk

samm problem

hej jag har också samm problem och jag har provat att dra ut antennsladden, men jag får samma problem. Finns det nåt mer jag kan göra för att jag håller på och blir galen snart. Kan jag kanske istället använda nån annan bild utgång på grafikkortet som kan kopplas till tv:n. I så fall vilken och var kan jag hitta varorna som behövs för att koppla ihop.

Visa signatur

DS

Permalänk

Har precis samma problem. Har en 3 år gammal (Dell 8200) hyrdator där grafikkortet byttes ut i dagarna från ett GF3 Ti500 till ett Radeon 9800 Pro 128Mb. Skitbra! NOT

Sämre j-vla bild får man leta efter. Mitt GF3 Ti500 hade klockren bild. Nu är det nåt j-vla rullande streck som går över bilden på min 50Hz TV som är helt omöjlig att få bort. Skulle lätt byta ner mig till ett "nytt" GF3 Ti500 om möjligheten fanns... eller ett motsvarande nvidia-kort till 9800 med BRA tvut

Visa signatur

[ Corsair Obsidian 650D ][ Corsair AX850 ][ Intel Core i7 2600k ][ Noctua NH-U12P-SE2 ][ Asus P8Z68V-Pro ]
[
16Gb G-Skill RipJaws Gaming ][ Crucial M4 128gb SSD ][ Seagate Barracuda Green 2TB HDD ]
[
KFA2 Geforce GTX570 1280MB ][ Samsung S24A350 Monitor ][ Win7 SP1 Enterprise 64-bit ]