StarCraft/Router-problem

Permalänk
Medlem

StarCraft/Router-problem

Jag har öppnat port 6112-6119 TCP, och samma UDP (Som angivet på battle.net's hjälp angående brandväggar).

Men det funkar fortfarande inte, får fram meddelandet "Your internet connection is either very poor or is not processing UDP packets through port 6112".

Man kan logga in på battle.net och chatta, men inte spela.
Någon annan som har samma problem och har lösningen?

Permalänk
Medlem

Funkar fint för mig.
Testa att aktivera DMZ och kolla om det funkar då.

btw så funkar det fint att iaf komma ut på bnet (dock ej alltid att spela) även om jag inte öppnar en enda port :P.

Permalänk
Medlem

Har själv ett liknande problem - använder dock min bärbara dator (Win2k) som router. Kommer in, kan chatta, men att spela innebär förjävlig lag...

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Jag kör delad internetanslutning, och när jag ska spela med brorsan som sitter i samma nätverk så blir det lagg. Fast om vi inte går in på samma game, så funkar det utmärkt. Om vi routrar rätt port till ena datorn, och den datorn skapar så går det även spela tillsammans.

Visa signatur

Amd 2500+ AQXEA 0330 @ 2200mhz 220x10 | 2x256mb-1x512mb PC3200 | Powercolor x800Pro ViVo @ XT PE
Celeron 800 @ 920mhz 115x8 | 512mb PC 133 | Geforce 2 200MX

Permalänk
Medlem

Haunted: jag kollade i guiden för starcraft genom router på battle.net, dem har missat att skriva port 4000 i listan, men den står med i windows nätverks-delnings-saken där (http://www.blizzard.com/support/?id=msi0549p)
Jag har testat att öppna alla dem portarna också.
Det funkar sålänge du inte försöker joina spel som har för hög ping, för då måste du logga ut och in igen.
Sen om du blir kickad ifrån ett spel måste du köra samma visa och logga in och ut igen.

Och, se till att ha både TCP och UDP forwardade.

Edit: kollar man dokumentationen för sygates brandvägg på deras sida ska man öppna port 6111 också, helmysko ;p

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maskaren
Jag kör delad internetanslutning, och när jag ska spela med brorsan som sitter i samma nätverk så blir det lagg. Fast om vi inte går in på samma game, så funkar det utmärkt. Om vi routrar rätt port till ena datorn, och den datorn skapar så går det även spela tillsammans.

För säkerhets skull, gör detta på båda datorererna:

1. Start - Kör - Regedit
2. HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/Battle.net/Configuration
3. Högerklicka på den högra halvan, väljt Nytt - DWORD-värde
4. Döp den till 'Game Data Port' (utan citattecken)
5. Dubbelklicka på den, välj Decimal Bas.
6. Skriv in en port mellan 6112 och 6119
7. Öppna portarna i routern beroende på vilken port du skrev in.

Permalänk
Medlem

Funkar fortfarande inte, börjar bli riktigt frustrerande nu.

Men tack ändå.

Permalänk
Medlem

Eh? funkar det inte?
Borde ha funkat om du har gjort rätt.
Testa att ändra i HKEY_CURRENT_USER\Software\Battle.net\Configuration istället, men har för mig att det var i LOCAL_MACHINE man skulle ändra...

Permalänk

Samma problem

Är problemet att du inte kan spela du kommer altså ut på b.net?jag vet en som har samma problem i så fall han kan inte joina eller creata spel bara chatta. han har en ikon för en utdragen kontakt i stället för ett vanligt färgat streck någon som vet vad man ska göra åt detta?

föresten vad har du för Router?

Permalänk
Medlem

Jag har en D-Link Di804.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haunted-
Jag har en D-Link Di804.

det där med att du måste logga ur/in varje gång du försöker joina latency games. Jag misstänker starkt att du har samma problem som precis alla andra med winxp, vet inte hur det är med win2k men misstänker samma sak. Vill du inte logga in/ut så vänta typ 30 sekunder ibland mindre ibland mer. Sen ska du se att gamelistan är som den ska.

Permalänk

Men altså

Men altså han kan ju inte ens klicka på join game knappen, den är så där grå. Någon som vet vad man ska göra åt detta?

Permalänk
Medlem

har du en d-link så är det bästa att uppdatera firmware till 1.8 och uppåt den finns det en fix för just battle.net....det hjälpte mig med vissa battle.net problem med starcraft!

Har dock fortfarande 1 problem som är att ja inte kan skapa games utan kan bara joina...skapar ja så är chansen mycket stor att alla inte ser alla vilket leder till att någon droppas vid matchstart.

Permalänk
Medlem

Min FirmWare är senare än 1.8. Var hittar man battle.net-funktionen?

Permalänk
Medlem

Om du inte har slagit av XP brandväggen så kan det mycket väl vara det som är problemet.

Permalänk
Medlem

Den är väl av by default? Jag har även testat Blizzards guide då man skulle configurera XP's brandvägg så att den tillät battle.net, men det funkade inte heller.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Problem solved
Jag hittade Games-funktionen och kryssade för battle.net. Så enkelt var det.