Permalänk

Serverkylning

Nu har jag nog kört fast i ett virrvarr av egentänkande här och vänder mig till den ultimata källan av kunskap!

Har stoppat in en server i min garderob

http://www.efd.lth.se/~e00sl/server/filserver 016.jpg

Allt frid och fröjd förrutom att det blir så inihelskotta varmt inne i garderoben. Sitter fyra sunon som kyler diskar + en sunon 92mm som systemfläkt + cpu kylare i lådan, men vad hjälper det när det är ca 40 grader i "rummet"

Vad jag vill göra är alltså bygga en kylfläkt att sätta bakpå lådan. Hur hade en sådanhär fungerat:

Så vitt jag har förstått kommer en sida bli varm och en kall. Alltså in med lagom varm luft i fläkten och ut med sval fin server-luft. Givetvis så måste fläkten på den varma sidan blåsa bort från den för att avleda värme, men pilarna är för att visa luftflödet. Vad tror ni? Förrutom att jag har 1337-skillz i paint

EDIT: En annan aspekt på det hela är ju HUR varmt blir det i rummet då om jag kör denna? Måste jag leda ut värme på något vänster?

Visa signatur

Eating fords and shitting chevys since 1914

Permalänk
Medlem

Det finns väl lättare sätt?

Det jag har förstått att det är 40 grader i garderoben och inte i rummet... så du borde isånnafall kapa 2 hål i garderob väggen och ha den ena slangen som blåser in kall luft och den andre för att blåsa ut varm luft.. lite väl ghetto mod... men billigast och bäst? vad jag vet..

Visa signatur

Hyvää Joulua!

Permalänk

Hyresrätt och då är det illa att kapa loss

EDIT: garderoben ÄR rummet

Visa signatur

Eating fords and shitting chevys since 1914