Är det någon mer än jag som tycker BoStream suger fett?

Permalänk

Är det någon mer än jag som tycker BoStream suger fett?

Har väntat sedan 12:e maj på Scream och enligt BoStream hade jag 30 meter till telefon centralen (=26 Mbps).

Första leveransbeskedet var i början på augusti, sen blev det slutet september. I oktober ringde jag och ville avsluta beställningen men då blev jag lovad ADSL 8/1 under väntetiden det skulle jag få inom 3-4 veckor så jag kunde säga upp mitt Telia ADSL som jag hade, med reservation för att det i värsta fall skulle bli ett gap på två veckor.
I början på december blev det veckan före jul för ADSL kopplingen, alltså 3 veckor med 56k modem.
I mellandagarna blev det 9:e januari och sen max. två veckor till och sen ytterligare en vecka (alltså idag ungefär).

Nu när jag ringde sa de att tidigast 18:e februari, då har jag alltså suttit med mitt 56k modem i nästan tre månader.

Dessutom informerade de mig idag om att de har givit mig fel avstånd till centralen, jag bor 3200 meter från centralen vilket innebär att jag får 8/1 ADSL och inte kan få någon VDSL anslutning. De har vetat om att jag fått fel information ända sedan hösten men "glömt" att meddela mig om det.

Inte nog med alla dessa löften och lögner för att hålla mig kvar, dessutom har det aldrig gått snabbare än 30 minuter att få tag i kundtjänsten och när man väl kommit fram så verkar de som om de bara plockar en ny tid en eller ett par veckor framåt ur luften bara för att komma med något...

Nu har jag tröttnat rejält på BoStream och kommer aldrig att befatt mig med dem mer!
Får väl bli Telia eller BBB nu då, enda valet jag har nu är ju ADSL 8/1 i vilket fall med tanke på avståndet till centralen.

btw, jag ligger på Årsta/Stockholm

/Anders

Visa signatur

**************************
Om det fungerar för bra, installera om det...

Permalänk
Medlem

Du är nog inte ensam. Där är folk som verkligen har under 600 meter som blivit lovade VDSL, men nu backar man tydligen på sina ställen och ger inte mer än 8/1. Jag är iaf glad att jag avboka mitt Scream efter att väntat i nästan 5 månader. Tog bara två veckor att koppla ur det gamla och in med det nya.
Men det är väl ingen som vet hur det verkligen blir med Scream - 26 mbit. Kanske inte ens B-stream själva. Men efftersom du inte har någon uppkoppling alls i stationen går det ju snabbt att byta till en annan leverantör om möjligheten finns.

Visa signatur

JP

Permalänk
Medlem

Fyfan vad dålig stil.

Permalänk
Medlem

Jag väntade ca 5 månader på scream 13/13. När ja sedan ringde och skulle avbeställa sa de att ja ändå inte kunde få det, och att de vetat det i ca 2 veckor ! Beställde då BBB och fick det 3 veckor efter. Visserligen har det varit lite ostabilt. Men nu verkar det gå ganska fint. ligger på 10/6 vilket ändå är ganska bra. Tycker bostream misslyckats så totalt med deras scream tjänst att de borde gömma sig. Ska bli _väldigt_ instressant att se hur det blir med deras 26/26 när den väl dyker upp

Visa signatur

/Pär

Permalänk
Medlem

Beställ telia så blir du inkopplad på max 2 veckor.. bbb tar väl ca 3-6 månader + förseningar + glömska att beställa uppkoppling.

Permalänk
Medlem

av principskäl skulle jag undvika telia in i det sista även om de är stabila till 99,99 procent så är de andra isp:erna det till 99. så det spelar ju mindre roll. Sen så tycker ja det verkar som de flesta som har möjlgithet att få bbb också har fått det ganska snabbt. Men det står ju upp till 3 måndader.

Visa signatur

/Pär

Permalänk

BBB gav mig en lev. tid på 90 dagar och då för 8/1...

Så, det är tillbaka till Telia, fast Telia Bredband 8000 denna gång... De lovade leverans under nästa vecka...

Eftersom jag haft Telia 500 sist och ingen ADSL efter det så blev det ingen anslutningsavgift så där vann man ju några hundralappar iaf...

Jobbigt att bli av med snabb upload, men inte mycket jag kan göra åt i dagsläget.

/Anders

Visa signatur

**************************
Om det fungerar för bra, installera om det...

Permalänk
Medlem

Vad jag vet har ingen bostreams VDSL än, på grund av leveransproblem med modemen..

Visa signatur

Goatpower.Se | DayofDefeat.Nu | DayofDefeat.Net
HDTV für die ganze familie!

Permalänk

Tradigt att behöva överge sina principer, men, Telia levererar vad dom lovar.
Själv så har jag varit Bostreamkund sedan dom hette BoNet och var något att ha, innan Riksbyggen sålde ut till Regency Holdings.
Hade xstream, beställde scream 030604, fick nästan ingen info alls om när man kunde vänta sig leverans.
Tröttnade på att vänta i december och efter ett par automatgenererade e-postsvar sades xstream upp och scream avbeställdes.
Telia levererade en 8/1 anslutning på 5 dagar. Fungerar fantastiskt bra.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jajamensan
Tradigt att behöva överge sina principer, men, Telia levererar vad dom lovar.
Själv så har jag varit Bostreamkund sedan dom hette BoNet och var något att ha, innan Riksbyggen sålde ut till Regency Holdings.
Hade xstream, beställde scream 030604, fick nästan ingen info alls om när man kunde vänta sig leverans.
Tröttnade på att vänta i december och efter ett par automatgenererade e-postsvar sades xstream upp och scream avbeställdes.
Telia levererade en 8/1 anslutning på 5 dagar. Fungerar fantastiskt bra.

Vänta bara tills det krånglar, dåååå är det inte kul längre.
iof kan dem ju ha förbättrat sig nu.

Men saker som:
*>20min i telefonkö
*veckor utan internet, av okänd anledning mitt under abbonemangstiden
vill man inte uppleva igen.

Permalänk
Medlem

Du är nog rätt ensam om det. Visst man får vänta lite i telefon kö, men dem svarar till slut och dem fixar felet garanterat. Oftast väldigt snabbt också.

Edit: Det var r0nny som skrev detta och inte LecToR

Edit2: r0nny sluta använda min dator ditt keffo!

Visa signatur

: AMD Ryzen 2600X : 32GB Corsair : Nvidia RTX 2070 :

Permalänk
Medlem

Tog än väldig tid för mig att få mitt internet från bostream med. Likaså för mig så hade de sagt fel avstånd till stationen (jag förväntade mig också 26mbit men fick 8/1).

Men nu när jag har 8/1 så är jag rätt nöjd. När det fungerar så har det fungerat bra, men tyvärr så har det varit en del driftstörningar i mitt område :/ spånga/stockholm.

Visa signatur

Ah-ah, I know what you're thinking. Did he fire six shots or only five? Well to tell you the truth in all this excitement I've kind of lost track myself. But being this is a .44 Magnum - the most powerful hand gun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself one question, do I feel lucky. Well, do ya punk? -Dirty Harry

Permalänk
Medlem

säga vad man vill om telia men dom håller som sagt vad dom låvar...
jag bor mitt ute i bushen i småland och sedan vi fick deras 0.5 i juni nu även 2mbit glad för det lilla så har internet varit nere totalt 2 dagar och när det väl jävlas med en så fixar deras kundtjänst det. synd bara att dom tvunget ska ha den där rösten som talar om vart i kön man ligger jå jävla jobbig asså

Visa signatur

|| Does anyone know where I can buy 100 m of wireless lan cable? ||
Jag är en smiley missbrukare, förlåt mig jag kan inte hjälpa det

Permalänk

Tror att Telia 8000 är ett väldigt bra alternativ (om man bortser från den långsamma uppströms-hastigheten). Två av mina kompisar har beställt och båda fick efter 20 minuter! I och för sig hade de Telia 0.5Mbit innan men ändå.

Visa signatur

You can call me "Rikard".

Permalänk
Hedersmedlem

Det tog över 7 månader för 'Bosse' att levera mitt 8/1,
vilket jävla skämt...

Dock får jag sjukt bra ping med det iaf

bytte från Xstream....2,5vecka utan internet....=(
"vi skickar ut nya modemet till er innan ni kopplas ur från er gamla anslutning".....MY ASS:..

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

Som alla vet så behandlar BBB och Bostream kunderna som skit...

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk

Och det blir ännu bättre...

Nu tar inte BoStream bort bokningen som finns på mitt tel.nr. för ADSL så Telia kan installera...

Tydligen så får inte en ADSL leverantör "ta" ett bokat nummer från en annan.

BoStream har mitt nummer "bokat" trots att de har lovat att släppa det tre gånger nu. Först skulle det vara borta förra veckan på fredag, när inte det hände ringde jag på måndag och då lovade de plocka bort det tills på tisdagen.
Idag när jag ringer säger de att de inte plockar bort det innan torsdag eller fredag den här veckan.

Vad är det för j-vla stil???

Jag kan inte beställa från någon annan ADSL leverantör innan BoStream tar bort bokningen, och det vet de om... Känns som trakasserier för att jag bett dem fara och flyga med sina lögner och värdelösa service...

Återstår väl att ringa KO, gissar jag...

För er som inte gått i fällan ännu:

Håller er borta från BoStream!

/Anders

Visa signatur

**************************
Om det fungerar för bra, installera om det...

Permalänk

skulle inte tro att det är modemen som gjort att alla fått vänta så jävla länge

Det finns modem i asien dom skulle kunna ta in relativt snabbt.

Men det är något riktigt sjukt alltså att ett företag får göra så här.

Om telia tex skulle sälja sina vanliga teleabbonemang med en anslutningstid på 5 månader + vem fan skulle ha telefon då?

Tycker att polisen eller vem det nu är som bestämmer att gå in och kräva (inte bostream) men deras ägare på upprättelse och krav på leverans annars plocka bort deras näringstillstång i europa direkt. Det ska fan inte vara något snack ens. Flygbolag stänger dom ner direkt om något är galet. Ibland är lagarna och människorna långt ifrån samspel alltså.

Dom borde inte få ta in nya kunder innan deras tidigare problem är lösta tex en enkel lösning.

Och vi små dumma spelpjäser får sitta här på ett forum och skriva meddelanden till varandra om hur upprörda vi är. Det känns inte bra alltså. Men och andra sidan ett I-landsproblem i en sjuk värld. Visserligen kan man inte bara dra ett streck och jämföra men nästan

Visa signatur

Alltid otur!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grabben_83a
Som alla vet så behandlar BBB och Bostream kunderna som skit...

Varför ljuger du?

Visa signatur

who's your mommy?

Permalänk
Medlem

Hade samma sak med BBB förut. Sa upp det och gick tillbaka till min kabelleverantör, jag kanske inte fick bättre internet men jag visade ändå min ståndpunkt och att jag inte tål vilken skit som helst.

Visa signatur

Define c | i5 8400 | 16 GB Corsair vengeance 3000 mhz |Gigabyte GTX 1080 Windforce OC| 500 GB SSD M2 + 1 TB HDD + 240 GB SSD SATA | EVGA 650GQ PSU | AOC AGON 27GQ 165 hz IPS | Logitech G610 | Steelseries Rival 310

Permalänk

Fan Base diggar dig stenhårt, jag är också en av prinsipernas män.

Men nu har jag hoppat till så många isp att det inte går längre, alla är fan tokiga.

Jag ska ha mitt internet om jag så ska behöva ringa bostreams marknads/kundansvarig varje dag.

Visa signatur

Alltid otur!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kraspor
Fan Base diggar dig stenhårt, jag är också en av prinsipernas män.

Men nu har jag hoppat till så många isp att det inte går längre, alla är fan tokiga.

Jag ska ha mitt internet om jag så ska behöva ringa bostreams marknads/kundansvarig varje dag.

Så tänkte jag också, att jag skulle ringa varje dag. Men man tröttnar efter ett tag när man får samma svar varje gång. Droppen blev väl när teknikerna hade vart i mitt hus och sa att allt var ok, att dom inte fattade varför min anslutning inte funkade. När man ringde till BBB hade dom inte heller någon aning, och visste inte alls när jag skulle kunna bli ansluten, då kändes det väldigt oseriöst.

Visa signatur

Define c | i5 8400 | 16 GB Corsair vengeance 3000 mhz |Gigabyte GTX 1080 Windforce OC| 500 GB SSD M2 + 1 TB HDD + 240 GB SSD SATA | EVGA 650GQ PSU | AOC AGON 27GQ 165 hz IPS | Logitech G610 | Steelseries Rival 310

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grabben_83a
Som alla vet så behandlar BBB och Bostream kunderna som skit...

Och du tror att de har det som punkt ett på sin lista?
"1. Behandla kunderna som skit."

De gör vad de kan för att ge Telia smisk... men vad jag har förstått så är Telia Sonera ett problem, eftersom det är de som äger nätet.

Tycker att staten ska sno nätet från Telia Sonera och sedan sälja dem...
...vore bättre så, eftersom just nu så har Telia enorm fördel.

Om nätet ägs och styrs av någon opartisk så kommer alla som hyr in sig i nätet ha lika stora möjligheter.

Telias konkurrenter gör vad de kan, men de skulle nog kunna fixa till lite i sina system, verkar som att de inte har någon kontroll på sina kunder, skriver de ner alla på en lång papperslista?

Permalänk

Vi ska skälla på bolagen för att dom inte levererar produkter som konsumenter köpt.

Spelar ingen roll om det hade kostat 5 öre eller 5 miljoner i månaden med scream har man beställt något och blivit lovad leveranstid så ska företaget hålla detta.
Något annat sätt kan man inte driva företag på heller för den delen.

Men som jag kan se det nu så är det bara att göra så att internetbolaget får näringsförbud i sverie tills dom skärpt sig, Det börjar bli en jargong att skylla ifrån sig på skanova, modem, tekniskt strul osv.

Jag förstår alltså inte varför dom inte levererat, vad har alla fått för svar egentligen? Det enda jag har hört (och detta på ryktesvägar) är att dom har problem att få fram modem. Vilket jag ställer mig fett tveksam till.

Är det ingen som kan kräva att få ett hållbart svar? Typ konsumentverket..

Visa signatur

Alltid otur!

Permalänk

Instämmer med kraspor här...

Vansinnigt att de får hålla på så här... Jag beställde Scream runt den 20 maj 2003 och avbeställde för två veckor sedan... utan att ha fått ett skit, förutom att surfa med modem i två månader som kostat mig över 1000 lappen (=250 kr mer än med mitt gamla Telia 500)...

Det skulle varit OK om BoStream skulle ha sagt att jag inte kan få något p.g.a. leveransproblem och att jag kunde hålla mitt dåvarande Telia 500 abonnemang och vänta tills de rätt ut problemen, eller att jag tittar efter en annan leverantör.

Detta kallas för ärlighet och vanlig hövlighet gentemot andra människor (kunder) men tyvärr verkar det som om BoStream saknar det...

Istället ljuger de om avståndet till centralen och skjuter konstant upp leveranstiden med två-tre veckor för att hålla en kvar...
Vidare tog de över en vecka på sig att släppa "bokningen" på mitt nummer så jag kunde beställa från Telia...

Vore intressant att ringa till KO och säga att BoStream är skyldiga mig 250 kr för mina extra kostnader med modemet...

/Anders

Visa signatur

**************************
Om det fungerar för bra, installera om det...

Permalänk
Medlem

..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Base
Så tänkte jag också, att jag skulle ringa varje dag. Men man tröttnar efter ett tag när man får samma svar varje gång. Droppen blev väl när teknikerna hade vart i mitt hus och sa att allt var ok, att dom inte fattade varför min anslutning inte funkade. När man ringde till BBB hade dom inte heller någon aning, och visste inte alls när jag skulle kunna bli ansluten, då kändes det väldigt oseriöst.

Jag fick mitt bbb vdsl den 1 december, funkade bra till för 2 veckor sedan, då dog uppkopplingen helt. ringt supporten varje dag, men dom vet inget, du får avvakta säger dom eller att vänta nån dag till så ska du se att du kommer igång igen..visst låter jätte seriöst!!!

Permalänk

När jag skaffade bostream 2,5mbit fick jag vänta i 3 månader för att dom skulle byta namn och skit :/

Visa signatur

Sverker G. Johansson

Permalänk
Medlem

Nu har jag inte försökt byta upp mig från 2.5MBit till högre hastighet, så jag har inte haft några problem.

Haft 2.5MBit i snart 3 år (tror jag). De första månaderna var det ganska stora problem med driften. Mycket tid nere. Det senaste 2 åren har allting fungerat perfekt. Jag är helt klart nöjd. Får 300kb/sek nerströms och 85kb/sek uppströms.

Tog mig 3 veckor efter beställning tills jag fick modemet, som jag bara kunde plugga in i väggen och köra direkt.

Tre år med pr0n @ 300kb/sek. Jag är nöjd.

Visa signatur

EOS 5D • EOS-1D Mark IV • 16-35/2.8L • 70-200/2.8L IS II • 35/1.4L • 200/2L IS • 400/2.8L IS

Permalänk
Medlem

Håller med Boo. Bostream har funkat klockrent för mig i över 2 år, jag är helt nöjd.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r0nny
Beställ telia så blir du inkopplad på max 2 veckor.. bbb tar väl ca 3-6 månader + förseningar + glömska att beställa uppkoppling.

BBB kopplade in oss 2 timmar efter att vårt telia-abonnemang gått ut. Självklart finns det undantag & det är många som haft problem. Men det man måste tänka på är att det är bara de som har problem som syns här i forumet..

Visa signatur

System1: Nf7-s 2.0 ¤ Barton 2500+ ¤ 2*256 T/W PC3200 ¤ 9700 pro ¤ 220 gb ¤ Chieftec Scorpio ¤ 3dmark01 18162
System2: A7v333 ¤ XP2200+ ¤ 2*256 PC2700 ¤ 8500le ¤ 80 gb ¤ Kitty Midi Tower
System3: P4 2,6 Gz ¤ 512 Mb ¤ 120 Gb HD ¤ 9800 pro ¤ Dell