Permalänk
Avstängd

vad tycker ni o min temp . ?

jag har 2500+ och asus a7n8x-delux 2.0 "200*10"

gissa hur jag har gjort för att kyla min dator..
det e inte vattenkylning..

seriösa svar tack!!!

Visa signatur

the never sleeping man
avatar raderad, animeringar ej tillåtna

Permalänk
Medlem

vapochill? luft?

Permalänk

Seriös tråd, nä, skriv vad du kylt med istället så att man slipper massa onödiga inlägg som inte leder någon vart.

Visa signatur

Asus Z390-F Strix | i9 9900K | 64GB Corsair 3200Mhz | MSI GTX 1080 Seahawk EKWB

Permalänk
Avstängd

nope .. det e inte vapochill ..

en vanlig flält.. och det e inte zalman cu 700--

SVAR på fråga är att . .öppen lådan och öppet fönster i rummet . och en bordsfläkt som blåser direkt på ! .

Visa signatur

the never sleeping man
avatar raderad, animeringar ej tillåtna

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av scampi
nope .. det e inte vapochill ..

en vanlig flält.. och det e inte zalman cu 700--

SVAR på fråga är att . .öppen lådan och öppet fönster i rummet . och en bordsfläkt som blåser direkt på ! .

En fördel att du skriver vad du har för TEMP också!

Visa signatur

Intel Core Duo 2 E6850 3.0 - MSI 8800Ultra - 4x1GB Corsair Dominator XMS PC 8500 - Samsung 2x160GB - Tagan 520Watt - Samsung T220 - Antec Performance One P182A

Permalänk

Hehe, jo tempen hade varit en fördel att få veta haha.
Finns det inte risk för kondens om du gör en dator som e varmare mot ett öppet fönster nu när det e minus ute?

Visa signatur

Core i5-6600K, 2x8GB Vengeance LPX 2666MHz, Z170 Pro gaming, MSI 760GTX

Permalänk
Medlem

Jag tror man kan lura sensorn rätt bra genom att blåsa väldigt kall luft på moderkortet, eller så svammlar jag kanske bara

Permalänk
Medlem

e det bara jag som inte fattar vitsen med en tråd där en person briljerar med att han kyler sin cpu med en processorkylare??...jag fattar inte riktigt vitsen

Visa signatur

=-Datorn:Athlon 64 2249mhz (9x250) s939(Primestabil 3 dygn), Abit KN8 Ultra Pci-e, 2x512 mb Kingston PC-3200 ,Powercolor X800GTO 16, Seagate 200Gb+250Gb+250Gb, Antec Lanboy,Zalman Cnps 7700 & NB47J, Seasonic S12 430w=-=Soffleksakerna:Viewpia 32" LCD (Mördad Av Postverket),Xbox 360 Pe, Dilog DT355-=

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuclear
e det bara jag som inte fattar vitsen med en tråd där en person briljerar med att han kyler sin cpu med en processorkylare??...jag fattar inte riktigt vitsen

Och dessutom lär han säkerligen dra på sig lunginflamation eller något om han ska sitta med fönstert öppet hela tiden

Visa signatur

Asus Z390-F Strix | i9 9900K | 64GB Corsair 3200Mhz | MSI GTX 1080 Seahawk EKWB

Permalänk
Medlem

Vad är en "flält" ??

Permalänk
Avstängd

berom ursäkt - för att bilden inte kom med .. med den håller iaf.. 33*C..
och moderkortet höll 15 *C

och det e rätt så nice .. efter som man har datorn på fönsterkarmen .. och filter vid fönstret så att det inte regar in eller likanande .-. så det blir skit bra . .det borde ni prova .. om detta e utan bordsfläkt !

Visa signatur

the never sleeping man
avatar raderad, animeringar ej tillåtna

Permalänk
Medlem

jag tror de flesta redan observerat att det blir kallare i rummet om man öppnar fönstret på vintern...

Visa signatur

SMPC 2003: Duron 650 @ 1454mhz (1a)
SMPC 2004: Duron 650 @ 1604mhz (2a)

Permalänk
Medlem

Effektivt

Visa signatur

"Yttrandefriheten bör begränsas för dem som dolt eller öppet förespråkar narkotika." - Widar Andersson (s), Källa: Hassela agitation -96
"Övertygelser är ett större hot mot sanningen än lögnen." - Friedrich Nitzche

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av scampi
berom ursäkt - för att bilden inte kom med .. med den håller iaf.. 33*C..
och moderkortet höll 15 *C

och det e rätt så nice .. efter som man har datorn på fönsterkarmen .. och filter vid fönstret så att det inte regar in eller likanande .-. så det blir skit bra . .det borde ni prova .. om detta e utan bordsfläkt !

Förlåt om jag är otrevlig men snälla? Vad är det för filter som släpper in så pass mycket kyla men ingen fukt?

Permalänk
Medlem

Men tänk om burken trillar ut då, o landar nere i en snödriva? Då blir den garanterat kall iaf

Permalänk
Medlem

Knäck mitt 8 grader på mobo och 18 grader på CPU om du kan hhaha..

(Lyftkylning)

Visa signatur

Intel Core2Duo E6400 2.13ghz @ 3.4ghz | Asus P5B-Deluxe | 3GB Corsair TWIN2X PC2-6400 | Gainward 8800GT @ 700 mhz / 2100 mhz |

Permalänk

200*10? det är ju ingenting! det gör du med en Spire Whisperrock lätt ju

Permalänk

Varför tror folk att man kan ha mer fukt i kall luft än i varm?
Det är ju grundläggande, alla borde veta:
1. Ofta talar man om relativ luftfuktighet, det är procent av max(innan det kondenseras) så 100% luftfuktighet är inte rinnande vatten.
2. Mängden fukt som behövs för att det ska bli kondens är högre desto varmare det är.
Vilket innebär att om du har ett kallt föremål i ett rum där det är varmt och hög relativ luftfuktighet så kommer det bildas kondens på förmålet när den relativa luftfuktigheten öker(på grund av att blir kallare) inte tvärtom.
Om du tar kalluft på ett varmt föremål så är det ingen risk att det blir kondens(om det inte är vattenånga i luften)!

Visa signatur

Python-IRC på svenska: #python.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuclear
e det bara jag som inte fattar vitsen med en tråd där en person briljerar med att han kyler sin cpu med en processorkylare??...jag fattar inte riktigt vitsen

''

Inte jag heller ?

Permalänk
Medlem

hmmm .... scampi vi snackar om.. han har aldrig gjort en serriöst tråd o inte heller serriösa inlägg.

men men...

Visa signatur

Äktenskapet är det enda kriget där man sover med fienden...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohnieB
Knäck mitt 8 grader på mobo och 18 grader på CPU om du kan hhaha..

(Lyftkylning)

Happy?

Visa signatur

"Yttrandefriheten bör begränsas för dem som dolt eller öppet förespråkar narkotika." - Widar Andersson (s), Källa: Hassela agitation -96
"Övertygelser är ett större hot mot sanningen än lögnen." - Friedrich Nitzche

Permalänk
Medlem

Jag har bildbevis på lägre temp än så. hur lägger jag upp bild så ni kan se??

Visa signatur

Pentium4 - 3.20 -- 512 ddr PC 3200 Ati 9600Pro 128 mb
Cash is king / Clonec

Permalänk
Visa signatur

Får jag lov eller skall vi dansa först? http://www.rpgsource.net/gallery/chinko_eng.swf kekekek

Permalänk
Medlem

Vilken jävla tråd.......skaparen, inge ivrig när han skrev den, såg riktigt framför mig hur adrenalinet riktigt pumpade när han kraffsade ner sina otydliga meningar, samt med dom sissta orden "seriösa svar tack" haha, hur faan kan det bli seriöst av det där?

Permalänk
Medlem

den här tråden var mycket seriös LOL

Visa signatur

[Dell XPS M1710] - [Intel® C2D T7400 (2.16 GHz, 4 MB cache, 667 MHz FSB) ] - [2GB Dual Channel 667MHz DDR2] - [512MB NVIDIA GeForce Go 7950 GTX] - [100Gb 7200RPM]

Permalänk
Medlem

Den här tråden är om inte annat dömd att bli låst...

Lagom seriös,

Visa signatur

❤️ Aruba, EdgeRouter, HPE, macOS & Armbian

Permalänk
Hedersmedlem

Hmm ja det här verkar ju ha spårat ur. Håll er i skinnet eller så...

Permalänk
Medlem

Jag satte min Duron 800 vid fönstret, hade nån Zalmankylning med 60 och 80mm fläkt mot. Tempen gick ner (efter att ha satt datorn vid fönstret) till -1 grad (enligt MBM).

Igår öppnade jag fönstret och satte en bordsfläkt mot datorn, CPU-temp på 20 grader och moderkortstemp på 7 grader

Visa signatur

| Asus ROG Strix G533ZW | Intel i9 12900H | GeForce RTX 3070Ti 16GB | DDR5 16GB 4800MHz | Windows 11 Pro |
| Asus ROG Strix G512LW | Intel i7 10750H | GeForce RTX 2070 8GB | DDR4 16GB 3200MHz | Windows 11 Pro |
| HP Omen 15 | Intel i7 8750H | GeForce GTX 1070 Max-Q OC 8GB | DDR4 16GB 2666MHz | Windows 11 Pro |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rattmuff
http://www.grendosa.com/dump/1grad.JPG

Happy?

Va körde du med för cpu? Volt m.m.?

hehe.. vågade inte gå ner längre än till 8 grader på mobo

Visa signatur

Intel Core2Duo E6400 2.13ghz @ 3.4ghz | Asus P5B-Deluxe | 3GB Corsair TWIN2X PC2-6400 | Gainward 8800GT @ 700 mhz / 2100 mhz |

Permalänk
Medlem

Re: vad tycker ni o min temp . ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av scampi
jag har 2500+ och asus a7n8x-delux 2.0 "200*10"

gissa hur jag har gjort för att kyla min dator..
det e inte vattenkylning..

seriösa svar tack!!!

vad är dina temps då?