Max Payne 2 för kort?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Persa
Jag är ganska säker på att en trea kommer att komma.
I början av spelet där man är i sjukhuset, så utspelas allt efter spelets slut.

En terrorist dödar din chef och han finns kvar i sjukhuset medan du ser din kvinnliga chef ligga död i en bed.

Det känns som om det blir en fortsättning

Ummm... har du verkligen spelat hela spelet??

Visa signatur

AMD Athlon XP2500+ Barton | A7N8X Deluxe Rev 2.0 | ATi Radeon 9800np | 2x512MB Twinmos DDR400 | 160GB Maxtor S-ATA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Persa
Hela spelet är typ en tillbaka blick efter sjukhusbanan i början av spelet.

Som jag minns det är Part1&2 är en tillbakablick

Part3 "Waking up from the american dream" så fortsätter han där han börjar på Part1 prologue.

I Part1 prologue så ser man Winterson ligga död på sjukhuset (och han gnäller om hur han är en mördare), i Part2 Chap8 skjuter man ihjäl henne..

Och i Part1 Prologue säger han "I am afraid. But I start again from the beginning, trace my own steps to the scene of the crime."

Men jag kan ha fel.. blir lite förvirrad =/

Permalänk
Medlem

jo jag kan ha fel......
men kollar man i början innan man börjar spela i sjukhuset så får man se lite från slutet av spelet.

Detta har förvirrat mig, då jag inte såg att det stod "Earlier tonight" efter det.
Mitt fel som vanligt...

Permalänk

and the correct answer is...

Ska inte peka finger för mycket

Men jag vet med all säkerhet iaf att man fortsätter på sjukhusscenen i början, i sista delen. Och sen så kan man sätta på en tv i städarnas högkvartér där dom pratar om "attentatet" på Jim Bravura (polischefen), att han blev skjuten men överlevde.

Kan hålla med dom att det är lite rörigt till en början. Men nu när jag spelat igenom spelet ca 4 ggr så har jag fått lite mer koll.

Visa signatur

AMD Athlon XP2500+ Barton | A7N8X Deluxe Rev 2.0 | ATi Radeon 9800np | 2x512MB Twinmos DDR400 | 160GB Maxtor S-ATA

Permalänk

Jag startade Hard-Boiled igårkväll. Har kommit till uppdragen med Mona Sax nu i the cleaners högkvarter. Synd bara att jag lirat igenom just dessa uppdrag ca 5-6 gånger tidigare så jag är måttligt less på dem.

Det som imponerar mig mest i spelet är hur snyggt fienderna flyger och faller vid t.ex. en granatexplosion. Jag fick en kille att landa med ryggen uppe på en pelare, skitsnyggt!

Permalänk
Medlem

Det kommer väl en 3:e Max Payne om jag fattade rätt... I slutet av eftertexten står det. "Max Paynes journey in the night will continue" eller nått liknande...

Permalänk
Medlem

Ja, en 3:a är inte helt omöjligt. Kanske där han en gång för alla måste ställas öga mot öga med sitt fruktansvärda förflutna och avsluta detta. Tänk om han dör i 3:an och träffar sin fru å barn i ... ja, himmelen hoppas jag (inte nån större chans med tanke på den ultrafeta bodycounten han har)

Visa signatur

|A64 3200+ @ 2211MHz| |MSI K8N FSR| |1024MB Corsair CMX512-3200XL 2-2-2-5| |Galaxy 6800GT 256MB 370/1000| |Zalman 7000A|
|Realtek AC'97| |560 GB HD| |Antec TruePower 430W| |3DMark05/03/01 - 5115/12326/22320| |Aquamark - 62723|

[i]- WoW -[/i]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gen
ja, himmelen hoppas jag (inte nån större chans med tanke på den ultrafeta bodycounten han har)

ne inte efter 3 timmar med unlimited bullettime i survival grejen

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gen
Ja, en 3:a är inte helt omöjligt. Kanske där han en gång för alla måste ställas öga mot öga med sitt fruktansvärda förflutna och avsluta detta. Tänk om han dör i 3:an och träffar sin fru å barn i ... ja, himmelen hoppas jag (inte nån större chans med tanke på den ultrafeta bodycounten han har)

Äsch vad fan.. Max ska inte dö.. kan få bli badguy dock.. det vore fett..
Om snutarna var fienden hade man ju kunna få lite värdigt motstånd som helikoptrar o annat kul.. gärna lite mer strider på gator för den banan var kul nu i tvåan..

Permalänk

om de esom ni säger, så har ja jag också nästan plöjt igenom hela spelet.... ligger på PartIII Chapter4! Grymmt bra, även om det nu är ganska kort!

Permalänk
Medlem

Hur kunde det bli så kort ?
Jag har inte kommit så långt och kan inte komma längre p.g.a. mitt graffekort.

MP1 var ju också 8x3= ~24 chapters typ...
Fast hela Part III i ettan var ju rätt lite små klurig också.

Visa signatur

|A64 3200+ @ 2211MHz| |MSI K8N FSR| |1024MB Corsair CMX512-3200XL 2-2-2-5| |Galaxy 6800GT 256MB 370/1000| |Zalman 7000A|
|Realtek AC'97| |560 GB HD| |Antec TruePower 430W| |3DMark05/03/01 - 5115/12326/22320| |Aquamark - 62723|

[i]- WoW -[/i]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ruarc
Va gör du inte? det är ju det som är det bästa med alla spel

Låten som spelas i "credits" är tiktigt bra tycker jag...
Heter "Poets Of The Fall - Late Goodbye". Skulle vilja tanka ner den från deras hemsida, men den verkar inte vara färdig än

EDIT: Nu är den visst uppe Men ingen låt finns att tanka än =/

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Medlem

Har börjat spela och tycker att det är i samma klass som 1:a, om inte lite roligare. Själva spelet flyter utmärkt med max settings.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk

Nu har jag klarat alla svårighetsgrader. Jag måste säga att den roligaste utmaningen kom på sista svårighetsgraden, även om det inte var lika roligt att spela igenom för tredje gången.

Men det alternativa slutet; var det bara det där lilla som hände i slutscenen?

Permalänk
Medlem

För Guds skull, säg inte hur det "alternativa slutet" är.
Jag vill inte av misstag läsa det här, jag har snart klarat det på sista svårighetsgraden

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Norbius
För Guds skull, säg inte hur det "alternativa slutet" är.
Jag vill inte av misstag läsa det här, jag har snart klarat det på sista svårighetsgraden

Det är därför jag försöker att inte skriva vad som hände.

Jaja, om någon vet vad det är som ska hända, skicka ett pm till mig. Jag tyckte det var ganska lite för att spela igenom spelet två gånger extra.

Permalänk

trean borde förflytta max payne till ett regnigt london.. det vore coolt.. skjuta stenhårda scousers och geezers

vore roligt med miljöombyte

oh well.. får se vad är klockan

Visa signatur

STATIONÄR - Asus A7N8X - AMD Barton 2500+ @ 3200+ - 512 DDR 400mhz - Ati 9800SE AIW - Soundblaster 1024 live

BÄRBAR - iBook G4 1,2 GHz-768 DDR-60 gb-Blåtand-Airport

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kamelbarn
Men det alternativa slutet; var det bara det där lilla som hände i slutscenen?

Ja.