Permalänk

Sata-raid strul

Tjena.
Jag köpte nyligen en ny hdd, en Maxtor sata160GB disk. Den kör jag raidad tillsammans med min gammla Maxtor 80GB, som använder sata-adaptern. Problemet kommer när jag sak dra över filer från den gammla till den nya. Filer så som ISO, BIN och endel installations program blir corrupta. När jag försöker köra dem från min nya hdd får jag fram ett felmeddelande som säger :
"The contents of this file cannot be unpacked. The executable you are attempting to run has been corrupted. Please obtain another copy of file, verify its integrity, and try again.
Medans filmer fungerar utan problem.

Om jag däremot först skicka dom från den gammla hdd till en annan dator, och sedan drar tillbaka den till den nya hdd, funkar det perfekt. Det fungerar också om jag kör dom från den gammla direkt.
Jag har formaterat om datorn flera ggr, och gjort allt jag kan för att lösa det, men utan framgång. Så nu undrar jag om nån kan hjälpa mig?

Visa signatur

Ät inte gul snö

Permalänk
Medlem

uhm, kör du en 160:a och en 80:a i raid?
Låter inte särskilt smart tycker jag.

Permalänk

Vaför inte?

Visa signatur

Ät inte gul snö

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Multimedia
Vaför inte?

Rekommenderat att ha 2 lika stora diskar.
Jag har ett liknande problem som dej som jag ej löst än så jag hoppas på svar här.

Visa signatur

dualcore e8400 * 8gb A-data gaming * Gigabyte GA-EP45-DS3L *
Powercolor 8800gt * Antec sonat * Samsung 500gb *
Member at www.gubbklubben.se

Permalänk
Medlem

Men om du raidar så försvinner allt. Det låter mer som om du köra bägge på satakontrollern utan raid.

Alltså, tanka nyaste Nvidia drivrutinerna om det är ett Nforce2 kort.

Visa signatur

" Ingen kommer ihåg en fegis "