Missa inte: Outer Worlds och Thief gratis hos Epic

Permalänk

Ovanligt att varje artikel som nämner EGS i en bisats ska spåra ur om att bara handla om hur uselt det är. Alltid en handfull som måste få vädra sin avsky mot det avskyvärda företaget Epics avskyvärdhet 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Jag ogillar också artificiell exklusivitet, det begränsar valfriheten för oss konsumenter, hur man kan argumentera FÖR det är jättekonstigt. De enda som tjänar på det är butikerna, inte vi. Som konsumenter borde vi stå enade mot det.

Med det sagt hämtar jag mer än gärna gratisspelen, dock skulle jag aldrig köpa något på Epic, Steam är den bättre app-butiken och den enda som funkar riktigt bra på Linux och har störst utbud för mig.

Det har hänt jag har köpt dlc, eller expansion på Epic till gratis spel jag gillade

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Jag avskyr epics launcher och jag har aldrig plockat ett gratis spel där. Så länge epic håller på med exklusiva spel så kommer jag aldrig använda skräpet.

Både Thief och The Outer Worlds kan du ju köpa på Steam också. Är inge exklusiva spel som artikeln handlar om.

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Båda titlarna rekommenderas varmt, speciellt när de är gratis.

Har bara spelat launch Outer Wilds när det släpptes på Game Pass PC men sugen på en runda till med allt DLC. Inget perfekt spel men underhållande nog helt klart.

Outer Wilds är ju ett helt annat spel men det var kanske bara en typo. Lätt hänt

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Ledsen var gång jag måste använda Epic jävla launcher.

Är väl bara att köra med Heroic Games Launcher?
https://heroicgameslauncher.com/

Känns den för bloatad, så finns det även CLI-baserade alternativ
https://github.com/derrod/legendary

Permalänk
Medlem
Skrivet av Syltmunken:

Ovanligt att varje artikel som nämner EGS i en bisats ska spåra ur om att bara handla om hur uselt det är. Alltid en handfull som måste få vädra sin avsky mot det avskyvärda företaget Epics avskyvärdhet 😂

De är också med i i Facebookgruppen "Vi som hatar EGS", hatet måste spridas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

Både Thief och The Outer Worlds kan du ju köpa på Steam också. Är inge exklusiva spel som artikeln handlar om.

Outer worlds har jag spelat för flera år sedan. Thief är jag inte så sugen på efter att ha läst mycket om det .

Permalänk
Medlem
Skrivet av Syltmunken:

Ovanligt att varje artikel som nämner EGS i en bisats ska spåra ur om att bara handla om hur uselt det är. Alltid en handfull som måste få vädra sin avsky mot det avskyvärda företaget Epics avskyvärdhet 😂

Kan nästan tycka att sånt borde sållas bort då det inte tillför något till diskussionen. Epic har sina problem men arbetar också (sakta) med att förbättra tjänsten. De supportar väl till och med Heroic Launcher? De motarbetar den inte. Men har lite svårt för att de verkar ha dolt/gömt hela Unreal spelserien. Hade gärna sett restaurerade versioner av Unreal, Unreal 2 samt Unreal Tournament med den överlag väldigt bra vården andra äldre FPS fått på senare år.

Sen brukar folk klaga på att Kina äger delar av Epic men inget unikt för just Epic. Kinesiskt ägande finns överallt idag. Runt 30% av Steams användare är kinesiskspråkiga. Man har inte en så stor marknad utan att kinesiska staten har något att säga till om.

Skrivet av Joppis:

Outer Wilds är ju ett helt annat spel men det var kanske bara en typo. Lätt hänt

Korrekt, tack för att du såg. Tänkte helatiden jag skrev att det skulle vara Worlds men likväl blev det Wilds. xD

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Alltid samma lipande. 😆

Spela roll om det är exklusivt. Är gratis att ladda ner både epic launcher och steam. Sen köper man spelet där det finns. Spelar och är glad. Orka bry sig ? Borde gå ut mer i det fina vädret och röra lite på er helt seriöst.

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miindz:

EG launcher är väl ändå den absolut näst bästa som finns tillgängligt?
Jämfört med Origin, Ubisoft Connect mfl. Dessa är RIKTIGT hemska i jämförelse.

Steam är ohotad etta. GOG tycker jag är bra, gillar att man kan se alla spel man äger över olika butiker, och EGS kommer nog på tredje plats. Det som gåde GOG och EGS skulle kunna förbättra är support för mods så som Steam har med sin "Workshop". Hur smidigt som helst att installera mods på Steam och hålla den uppdaterade genom att abonnera på artiklarna/modsen. Det saknar jag hos både GOG och EGS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Jag spelar endast på pc.

Säger du det? Trodde Epic var på... gameboy?

Som sagt, det finns inte mycket att välja på om du inte gillar exklusivitet. Steam, Origin, Ubi, EA m.fl. sysslar allihopa med exclusives.

Permalänk
Medlem

Gillar hur när steam kom alla spydde galla och tyckte det var värdelöst motför "hur det var innan", nu sitter man alltså och tycker steam är BRA? Vad är det som blivit bättre med steam sedan det lanserades? ingenting. Man har bara accepterat en hög med bajs.

Happ.

Visa signatur

Asus B550E-Gaming / Ryzen 5900X stock / Corsair Vengeance 32GB 3600 MHz CL18 /
ASUS TUF 4080 Gaming OC / Samsung 980 PRO 2TB PCI-Ev4 + 2TB WD Black NVME PCI-Ev3 / Corsair RM850x v2 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / Phantek P500A / Arctic Cooling LF II 240mm / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X
Ownit > Bahnhof

Permalänk
Medlem
Skrivet av KroesusSork:

Gillar hur när steam kom alla spydde galla och tyckte det var värdelöst motför "hur det var innan", nu sitter man alltså och tycker steam är BRA? Vad är det som blivit bättre med steam sedan det lanserades? ingenting. Man har bara accepterat en hög med bajs.

Happ.

Du använde inte Steam när det kom, den saken är klar

Permalänk
Medlem

Älskade Epic❤️♥️❤️

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D, Asus TUF X670E, G.Skill 32Gb 6000mhz CL30, PowerColor 7900XTX Hellhound 24GB, Arctic Liquid Freezer II 360, ASUS TUF Gaming 1000W Gold, Kingston KC3000 1TB NVMe, Samsung 980 1TB NVMe, Antec Torque ATX, Acer Predator X34GS 180hz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av r80x:

Nice med nya gratisspel. Jag vet att jag totalt älskade Thief III Deadly Shadows. Vet någon om detta spelet kommer i närheten av det? Deadly Shadows hade sina quirks men hade en känsla som var helt fantastiskt. Som skillnaden mellan BF1 och BFV, BFV kanske är tekniskt och grafiskt bättre men få spel kommer nära den otroliga känslan BF1 har.

Thi4f är ganska annorlunda och mer linjärt, men det är väl inte omöjligt att få ut något av det. Gratis är gott.

Annars har Thief 1 och 2 (främst 2:an) och The Dark Mod (typ Thief i Doom 3-motorn) fortfarande aktiva moddare som släpper nya uppdrag och några kampanjer.

Finns även en modd som slår samman Thief 3:s uppdelade uppdrag (danskkonsoljävlar).

Antal uppdrag (Fan Mission) per år minskar, men den genomsnittliga kvaliteten ökar.

Visa signatur

Osedd trädde kung Priamos in och gick fram till Achilles
och sina armar slog om hans knän och kysste hans hårda,
mordiska händer, som hade förgjort så många hans söner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Tycker du om att Epic köper till sig exklusiviteter?

<host, host> Microsoft...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curik:

Säger du det? Trodde Epic var på... gameboy?

Som sagt, det finns inte mycket att välja på om du inte gillar exklusivitet. Steam, Origin, Ubi, EA m.fl. sysslar allihopa med exclusives.

Glöm inte Sony och Playstation…. Alla gör så, då är det bara att gilla läget 😊

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D, Asus TUF X670E, G.Skill 32Gb 6000mhz CL30, PowerColor 7900XTX Hellhound 24GB, Arctic Liquid Freezer II 360, ASUS TUF Gaming 1000W Gold, Kingston KC3000 1TB NVMe, Samsung 980 1TB NVMe, Antec Torque ATX, Acer Predator X34GS 180hz.

Permalänk
Medlem

outer worlds är en klockren satir. rekommenderar det

Permalänk
Medlem
Skrivet av KroesusSork:

Gillar hur när steam kom alla spydde galla och tyckte det var värdelöst motför "hur det var innan", nu sitter man alltså och tycker steam är BRA? Vad är det som blivit bättre med steam sedan det lanserades? ingenting. Man har bara accepterat en hög med bajs.

Happ.

Steam Workshop
Family Share
Steam Remote Play & Remote Play Together
Steam overlay Browser
Steam Local Downloads (ladda ner spel från en annan dator på ditt lokala nätverk som redan har spelet nerladdat, funkar även till uppdateringar.)
Steam Proton
Steam Big Picture
Steam Input (Stöd för Xinput, DirectInput, Nintendo kontroller etc)
Steam Guard
Steamworks

Ska jag fortsätta?