Permalänk
Medlem
Skrivet av meanh:

Avatar ser riktigt bra ut imo, dessutom går det att testa rätt billigt genom att köra en månad Ubisoft+. Rekommenderar även att testa Flight Sim, Starfield och Forza Horizon 5 genom en månad Game Pass.

Samt aktivera -unlockmaxsettings i launch options för absoluta max inställningar. Har man 4090 så ska den få sträcka på benen också. (eller ja, möjligt att den också går på knäna iaf i native 4k)

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem

Elden Ring? Slår ett slag för Valheim trots att det inte är direkt snyggt eller krävande - bara ett jävligt bra spel!

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk

Msröj

Permalänk
Medlem

Far Cry 6.
Mvh Paul

Visa signatur

Fractal Design Define R6 Svart, Corsair HX 850, Gigabyte X570 Aorus Elite, Ryzen 9 5950x, Fractal Design Celsius S36, NVIDIA GeForce GTX 1080Ti, G.Skill 32 GB DDR4 3600MHz CL19 Sniper X Urban Camo, Seagate Archive 8TB, Toshiba 12 TB N300, SSD Samsung 500 GB, SSD 1TB WD Black, Asus BluRay extern, Edifier högtalare, Samsung 27¨1440p skärm, Fnatic Gear Read silent, Logitech pro x mus.

Permalänk
Medlem

Som en out of the box förslag så är Portal RTX och Half-life RTX-modden kul att köra också. Half-life RTX-modden är förvånansvärt lättdrivet också så du kan få pathracing och 4K utan större problem. Också Witcher 3 complete edition då dom uppdaterade texturerna och lade till raytracing därtill också.

Permalänk
Medlem

Mass Effect Legendary Edition!

Skyrim Special Edition med alla 4k Textures moddar?

Visa signatur

Utan spaning, ingen aning.

Permalänk
Medlem

Pong, självklart.

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Medlem

Jedi Survivor var min favorit från 2023, ser väldigt bra ut också.

Permalänk
Medlem

Ingen har nämnt God of War så då gör jag det!
Otroliga miljöer, fantastisk story och grym combat mechanics!

Finns på Epic Games och Steam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av POWERMAN66:

Frågan var inte riktigt vad jag ska använda datan till utan mer tips på spel, summan stämmer inte heller riktigt du får lägga till lite, men förstår om du är avundsjuk

Själv väntar jag på att bygga en ny dator tills 5090 och Zen 5 kommer ut.

Permalänk
Medlem

Red Dead Redemption 2

med mods ooch allt maxat. samt cyberpunk 2077 med mods och allt maxat, bättre ögon godis finns inte.....går på tår och viskar Stellar blade har en hel del ögongodis men ej på pc ännu.

Permalänk
Medlem

Självklart AoE2

Visa signatur

R7 2700, X470 Aorus G5, 16GB, RX6700XT, RM750x, Phanteks P400S, CQ32G1 32" 1440p@144Hz
i7 9700, Z390 Gaming X, 32GB, RTX 2060, Phanteks 300, S70A 27" 4K@60Hz
i3 9100F, Z390-i Auros Pro, 16GB, GTX1660ti, NZXT h200i, 275E1S 27" 1440p@75Hz

Permalänk

Callisto Protocol ser rätt najs ut i 4K.

Permalänk
Medlem
Skrivet av noxela:

Självklart AoE2

Bra spel är värda att spela oavsett datorns prestanda.

Har lagt ner "ett par" timmar med Stardew Valley med mitt 4090. Men brukar oftast bli på min MBA. Upplösningen är rätt hög och sedan fippla lite på zoomningen så ryms tillräckligt.

Dock föredrar jag ju att spela tyngre titlar med 4090't så den får spänna musklerna lite. Typ idle-förbrukning i denna typ av titlar med ett 4090 trots allt. Iofs händer det att jag foldar lite då resurserna är lediga och datorn ändå är igång och används.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Några personliga favoriter, kanske intre bara i Open world genren, men du kanske behöver bredda dig lite.

The Ascent - Top down shooter RPG i cpyberpunk miljö, har raytracing
Days Gone - open world Zombie shooter RPG
Dying Light 2 - Open World Zombie shooter RPG, har raytracing
Helldivers 2 - Årets lir, live game service spel done right
Spiderman (miles morales) - Jag tycker inte dessa är topp spel, för mycket fetch quests, men många gillar dom.
Metro Exodus Enhanced - Kanske bästa story i något spel, linjärt, har raytracing
A Plague Tale Requiem - Linjärt, men otroligt vackert spel med mycket bra story, har raytracing
Portal RTX - Portal, fast vackert
Remnant 2 - Vet inte riktigt genren på detta, svårt spel skulle många säga, pattern recognition är ett måste, arkad inspirerat. Mitt favospel 2023
Returnal - Liknande Remnant 2 fast Rouge like, helt otroligt spel när man kommer in i det, skön story också, har raytracing
Robocop Rouge City - Gillar man robocop är detta ett måste, har kört den en jäkla massa varv. Ganska kort, men bra.
Den nya Tomb Raider Serien - bra snygga spel, inte mina absoluta favoriter dock

Permalänk
Medlem

De nyare Assassin's Creed-spelen om du vill springa omkring i Egypten, Grekland eller England. Forza Horizon 4 om du vill köra omkring i Storbritannien.

Visa signatur

“The dollar is our currency, but it's your problem.” -John Connally, President Nixon's Treasury Secretary to a group of European finance minsters
"Keep the Russians out, the Americans in, and the Germans down" -NATO Secretary General, Lord Ismay

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thor:

Den här killen är en äkta gamer, bara att kolla på tidpunkten för när tråden skapade 😎

1337!=gamer

Permalänk
Medlem

Cyberpunk 2077 Ultimate edition.

Permalänk
Medlem

Horizon Zero Dawn
Horizon Forbidden West
Baldur's Gate 3
Callisto protocol
Dying Light 1 - 2
Returnal
Elden Ring
Days Gone
Spider-Man

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Horizon Zero Dawn
Horizon Forbidden West
Baldur's Gate 3
Callisto protocol
Dying Light 1 - 2
Returnal
Elden Ring
Days Gone
Spider-Man

Hur fan kunde jag glömma Days Gone! Känns som jag inte gör annat än i det närmaste predikar om hur bra det spelet är!

Varm rekommendation även härifrån, 3 genomspelningar hitills (en på PS4, en på PS5, och en på PC. En planerad fjärde genomspelning på PC är tänkt då det såklart är den bästa versionen och spelet håller för det för det för mig. Utsökt spel.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk

Många bra tips här!
Slår ett slag för GtaV (även om du spelat det på PS4)
Installera PC versionen och några high resolution moddar och din favoritbil så blir det ett nytt spel.

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Medlem

Grattis till datorn! Här kommer lite "självklara" tips:

Baldurs Gate 3
Cyberpunk 2077
Alan Wake 2
Elden Ring
Resident Evil 4 remake
Spiderman
The Witcher 3
Returnal
Helldivers 2

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900x + Arctic Liquid Freezer II 280
GFX: Gainward RTX 4090 Phantom (de-shroud)
Chassi & PSU: Cooler Master NR200P + Corsair SF750 Platinum
Mobo & minne: MSI B550I Gaming Edge Wifi + 64Mb DDR4 3600MT/s
Skärm: Acer XV273K 120hz 4k

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Hur fan kunde jag glömma Days Gone! Känns som jag inte gör annat än i det närmaste predikar om hur bra det spelet är!

Varm rekommendation även härifrån, 3 genomspelningar hitills (en på PS4, en på PS5, och en på PC. En planerad fjärde genomspelning på PC är tänkt då det såklart är den bästa versionen och spelet håller för det för det för mig. Utsökt spel.

Hehe, exakt samma här, PS4/PS5 och sedan på PC.
Riktigt bra spel, synd att det troligtvis inte kommer att komma en uppföljare

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mörksuggan:

Cyberpunk 2077? Maxa allt, ray tracing men skippa DLSS så får du något som kommer se magisk ut.

Blir ett fint bildspel haha

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem

A Plague Tale Requiem

Permalänk
Medlem

Resident Evil 4 Remake
The Last Of Us Part 1

Personligen skulle jag säga att äger du en redig skärm med OLED och HDR så är The Last Of Us Part 1 världens snyggaste spel just nu. Resident Evil 4 remake är tätt inpå som 2:a snyggaste.

Permalänk
Medlem

Death Stranding är ju även det kanon men kanske för en smalare publik. Tycker det känns som en helt egen genre, värt att spela.

Permalänk

Can it run Crysis?

Visa signatur

ASRock Z390 Taichi Ultimate
i9 9900K
G.Skill 2x8G 4000 mhz
ASUS RTX 2080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Bra spel är värda att spela oavsett datorns prestanda.

Har lagt ner "ett par" timmar med Stardew Valley med mitt 4090. Men brukar oftast bli på min MBA. Upplösningen är rätt hög och sedan fippla lite på zoomningen så ryms tillräckligt.

Dock föredrar jag ju att spela tyngre titlar med 4090't så den får spänna musklerna lite. Typ idle-förbrukning i denna typ av titlar med ett 4090 trots allt. Iofs händer det att jag foldar lite då resurserna är lediga och datorn ändå är igång och används.

Tror nog sexåringen nyttjat mitt 4090 till Roblox i väsentligt högre grad än vad jag har haft tid att gamea 😂

Är nog liknande user case som OP. Spelar mest singel player open world. Rekar Elden Ring, Horizon Zero Dawn/Forbidden West, Alan Wake 2, rdr2, baldurs gate 3, dying light 2, control, metro exodus, resident Evil Village, ass.creed Valhalla/Odyssey... För att nämna några.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Dragons Dogma 2, först var jag inte så imponerad av grafiken, men på natten förvandlas spelet till ett av de mest atmostfäriska spelet någonsin.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.