Bilder på ditt senaste inköp (2024) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Vad är det du gör om en 13900k inte håller måttet längre? Eller menar du att den är trasig?

13900k skulle nog räcka i ett antal år till ur en prestandavinkel, tyvärr så var min trasig (extremt ostabil på bios standardinställningar, slumpmässiga omstarter, grafiska artefakter på skärmar mm)

Inhandlade även en ny kylare, i9or är rena rama värmeverk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

ett par vattenflaskor, väldigt nöjd med dessa sedan tidigare då dom inte börjar lukta som andra gärna gör efter en tids användande.
<Uppladdad bildlänk>

Tips från en som säljer vattenflaskor är att göra rent dem ofta och förvara dem utan lock på. Flaskor börja inte lukta av sig själva utan är oftast bakterier som bildas.
Nu gör Sigg fina flaskor så ett bra köp 👍
Men slarva inte med rengöringen även om lukten från bakterierna döljs

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Skrivet av favouredhawk:

Köpt en jämnstor sekundär skärm till laptopen. IPS, 144Hz, 1080p. Ansluts via USB-C eller HDMI. Det var ett inköp på chans eftersom jag inte är bekant med tillverkaren, men för en tusenlapp så är jag nöjd med både skärpa och färg på skärmen!

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Får man fråga varför du inte köpte en skärm som är höjd och sänkbar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Får man fråga varför du inte köpte en skärm som är höjd och sänkbar?

För att jag ville ha en portabel skärm som är jämnstor med 15,6" skärmen på laptopen, och såna skärmar har inga fötter och är därmed inte höj- eller sänkbara, tror att man måste upp i 24" då.

Visa signatur

MSI B450 TOMAHAWK MAX | AMD Ryzen 7 3700X + Noctua NH-U12S | Gigabyte RTX 2080 Windforce OC 8GB | 32GB Kingston HyperX Fury 3200MHz | Seasonic Focus GX 750W | WD Green SN350 2TB | 32" LG UltraGear 32GP850

Lenovo LOQ 15APH8 | AMD Ryzen 7 7840HS | RTX 4060 8GB | 2X8GB Samsung 5600MHz | WD Green SN350 2TB

Permalänk
Medlem

Tog en chansning och köpte ett RX 6700 XT på Ebay (till höger på bilden). Äntligen kan jag köra lite nyare spel utan att bli sur. Cyberpunk, här kommer jag!

Det gamla kortet (Vega 56) fick ersätta sambons 1050Ti i hennes burk. Det blev en skaplig uppgradering för oss båda med andra ord. 👌

Visa signatur

Fractal Design North
Ryzen 5600X
RX 6700 XT

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av eFoppa:

Tips från en som säljer vattenflaskor är att göra rent dem ofta och förvara dem utan lock på. Flaskor börja inte lukta av sig själva utan är oftast bakterier som bildas.

Jag vet inte om jag tror på det här... Om du verkligen sålde vattenflaskor skulle tipset ha varit att förvara dem förslutna, lätt fuktiga och ersätta dem med jämna mellanrum. En vattenflaska håller inte mer än ett år, max två, vet du väl!

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phod:

Jag vet inte om jag tror på det här... Om du verkligen sålde vattenflaskor skulle tipset ha varit att förvara dem förslutna, lätt fuktiga och ersätta dem med jämna mellanrum. En vattenflaska håller inte mer än ett år, max två, vet du väl!

Edit: För trött får att fatta ironin på första försöket 😅
Men ja vår filosofi är inte att sälja skit som folk behöver byta ut oftare än nödvändigt.

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem

Suuuuupernöjd med mitt nya tabletställ från UGREEN som jag fick hem idag. Det är rekommenderat för upptill 12,9" tablets, men jag använder det för min 16,1" portabla andraskärm till laptopen utan problem. Materialet är nåt slags stål och man var tvungen ta i rejält för att ändra vinkeln, vilket ger hopp om långvarig kvalitet. Brukar alltid beställa en reserv om jag hittar en bra produkt, så jag har redan beställt en till.

Visa signatur

MSI B450 TOMAHAWK MAX | AMD Ryzen 7 3700X + Noctua NH-U12S | Gigabyte RTX 2080 Windforce OC 8GB | 32GB Kingston HyperX Fury 3200MHz | Seasonic Focus GX 750W | WD Green SN350 2TB | 32" LG UltraGear 32GP850

Lenovo LOQ 15APH8 | AMD Ryzen 7 7840HS | RTX 4060 8GB | 2X8GB Samsung 5600MHz | WD Green SN350 2TB

Permalänk
Medlem

4st Rc snubber så jag kan använda shelly med induktiv last, sedan kom 2st Shelly Qubino Wave i4 som ska experimenteras med, jag ska se om jag kan få den att aktiveras (triggas) av dom dumma rörelsesensorerna som sitter ute)
sist men inte minst kom en 10cm usbc-usbc i mjukt gummi som är till bilens Android auto modul

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Spel

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem

Efter @favouredhawk köp (Tack!) så blev det ett köp för mig också. Men jag tog en 2560x1600 16" istället. Så sjukt häftig monitor. Titta så tunna kanter, och då är det inte "bluff-tunna" kanter som många har. Tänkte ha den nedanför för chatt och lite andra saker och kanske kan bli av med den stora bredvid eftersom det är så trångt nu på skrivbordet. Man får med två USB-C kablar och en mini-hdmi-hdmi och strömadapter (usb-c). Sedan kan den stå på en enkelt vikbart stativ, men jag har den mot monitorn men kanske köper samma stativ som favouredhawk gjort. Monitorn går att köpa för ca 1400:- fortfarande. Blev en sådan produkt som man ville ha fler av, utan anledning

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

Efter @favouredhawk köp (Tack!) så blev det ett köp för mig också. Men jag tog en 2560x1600 16" istället. Så sjukt häftig monitor. Titta så tunna kanter, och då är det inte "bluff-tunna" kanter som många har. Tänkte ha den nedanför för chatt och lite andra saker och kanske kan bli av med den stora bredvid eftersom det är så trångt nu på skrivbordet. Man får med två USB-C kablar och en mini-hdmi-hdmi och strömadapter (usb-c). Sedan kan den stå på en enkelt vikbart stativ, men jag har den mot monitorn men kanske köper samma stativ som favouredhawk gjort. Monitorn går att köpa för ca 1400:- fortfarande. Blev en sådan produkt som man ville ha fler av, utan anledning
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Det där såg ju asbra ut, hur stor är din main och ungefär vilken höjd från skrivbordet sitter den? Behöver mäta lite här hemma.

Visa signatur

NZXT H6 · NZXT C850 · STRIX B650E-F · 7800X3D · ASRock 7900XT · G.Skill 32GB DDR5-6000 · WD Black 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Julkatten:

Det där såg ju asbra ut, hur stor är din main och ungefär vilken höjd från skrivbordet sitter den? Behöver mäta lite här hemma.

Min 27" är nu 18 cm från skrivbordet. 19 cm till själva skärmen. Har ett 63cm djupt skrivbord. Man kan ju luta den lite mindre men även lite mer eftersom det är IPS ser man ju bra med lite lite vinklat också.
Med det inbyggda stödet blir det lite högre än monitorn, 21 cm.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

Slog till på Amazon dealen för 8500 kr. Kom i måndags

Visa signatur

Nr 1: Prime X670-P, 7700X, Peerless Assassin SE, Fury Beast 32GB 6000MHz CL36, 4070 Ti Super, SN850X 1TB + MP600 Pro 2TB, V850 Gold i Multi, North.
Nr 2: B550-A Pro, 5700X, Hyper 212 Evo V2, Vengeance 32GB 3200MHz CL16, 1080 Ti, Firecuda 510 1TB + HDD 3TB, Focus GX 650W, Pure Base 500DX.
Någon laptop eller två.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

Min 27" är nu 18 cm från skrivbordet. 19 cm till själva skärmen. Har ett 63cm djupt skrivbord. Man kan ju luta den lite mindre men även lite mer eftersom det är IPS ser man ju bra med lite lite vinklat också.
Med det inbyggda stödet blir det lite högre än monitorn, 21 cm.

<Uppladdad bildlänk>

Stort tack! Slog till på en likadan.

Visa signatur

NZXT H6 · NZXT C850 · STRIX B650E-F · 7800X3D · ASRock 7900XT · G.Skill 32GB DDR5-6000 · WD Black 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

Efter @favouredhawk köp (Tack!) så blev det ett köp för mig också. Så sjukt häftig monitor. Titta så tunna kanter, och då är det inte "bluff-tunna" kanter som många har. Tänkte ha den nedanför för chatt och lite andra saker och kanske kan bli av med den stora bredvid eftersom det är så trångt nu på skrivbordet. Man får med två USB-C kablar och en mini-hdmi-hdmi och strömadapter (usb-c). Sedan kan den stå på en enkelt vikbart stativ, men jag har den mot monitorn men kanske köper samma stativ som favouredhawk gjort. Monitorn går att köpa för ca 1400:- fortfarande. Blev en sådan produkt som man ville ha fler av, utan anledning
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Skrivet av Julkatten:

Stort tack! Slog till på en likadan.

Vad skoj att höra att man inspirerat! Kan bara hålla med, jag är också jättenöjd med skärmen.

Om ni vill gömma kablarna lite så de inte sticker ut så mycket på sidorna och göra det mer stilrent, så kan jag rekommendera att använda vinklade adaptrar. Jag beställde detta 2-pack för USB-C och denna för Mini HDMI från Amazon, men det finns också USB-C adapter på Nördic.

Jag använder bara USB-C, fick inte mini HDMI att funka med laptopen.

Visa signatur

MSI B450 TOMAHAWK MAX | AMD Ryzen 7 3700X + Noctua NH-U12S | Gigabyte RTX 2080 Windforce OC 8GB | 32GB Kingston HyperX Fury 3200MHz | Seasonic Focus GX 750W | WD Green SN350 2TB | 32" LG UltraGear 32GP850

Lenovo LOQ 15APH8 | AMD Ryzen 7 7840HS | RTX 4060 8GB | 2X8GB Samsung 5600MHz | WD Green SN350 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av favouredhawk:

Vad skoj att höra att man inspirerat! Kan bara hålla med, jag är också jättenöjd med skärmen.

Om ni vill gömma kablarna lite så de inte sticker ut så mycket på sidorna och göra det mer stilrent, så kan jag rekommendera att använda vinklade adaptrar. Jag beställde detta 2-pack för USB-C och denna för Mini HDMI från Amazon, men det finns också USB-C adapter på Nördic.

Jag använder bara USB-C, fick inte mini HDMI att funka med laptopen.

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Känns som att jag skulle knäcka en sån adapter inom en vecka

Permalänk
Medlem

Ny kylare till framtida bygget som blir i höst, Thermalright Peerless Assassin 120 Mini som ska användas i ett Cooler Master NR200P.

Har väntat på att Noctua skulle släppa NH-D12L Chromax Black, men tyckte prislappen var i det häftigaste laget så valde därför att slå till på denna kylare istället som var betydligt billigare. Byggkvalitén känns gedigen och har kollat testerna som Gamers Nexus gjorde och vart imponerad så det blev inget svårt val i slutändan.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASRock B650i Lightning - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - ASUS TUF Gaming RX 7900 GRE OC - Corsair SF750 - Thermalright Peerless Assassin 120 Mini - Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Julkatten:

Stort tack! Slog till på en likadan.

Hoppas du tycker om den också. Är så sugen på att köpa en till och sedan sätta på varje sida av 27" istället. hänga upp dom på sidan liksom.

Skrivet av favouredhawk:

Vad skoj att höra att man inspirerat! Kan bara hålla med, jag är också jättenöjd med skärmen.

Om ni vill gömma kablarna lite så de inte sticker ut så mycket på sidorna och göra det mer stilrent, så kan jag rekommendera att använda vinklade adaptrar. Jag beställde detta 2-pack för USB-C och denna för Mini HDMI från Amazon, men det finns också USB-C adapter på Nördic.

Jag använder bara USB-C, fick inte mini HDMI att funka med laptopen.

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Superbra, det va nästa steg att lösa. Och du löser det åt mig. Chansar att mini-hdmi vinkeln fungerar för mig med min dator.
- - -
Idag hämtade jag ut lite annat också.
En ny väckarklocka. verkade riktigt vettig, den lyser inte hela tiden, man ser tydligt när alarm är igång och vilken tid. Verkar verkligen genomtänkt.
Dessa "command" dubbelsidig tejp man kan dra bort (Med krokar heter de Tesa) köpte jag ett helt gäng till. Kopia men fungerar säkert lika bra. Kan verkligen använda till så mycket. Så smidiga.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk

Har länge haft planer på att bygga om min gamla dator (med 6600K, starkt inspirerad av Sweclockers vinterdator 2015) till NAS, men har inte kommit igång förrän nu, främst pga att hitta mini-ITX-moderkort för Skylake inte har varit så lätt. Men nu så - köpte ett begagnat mini-ITX-moderkort (Gigabyte GA-H170N-WIFI) av en tysk säljare på eBay. Kom fram på tre dagar - väldigt smidigt! När den kom hit monterade jag direkt CPU, CPU-kylare och RAM.

Nu är det "bara" chassi (antagligen Node 304) och en massa lagringsenheter kvar

Visa signatur

Ryzen 5 5600X, 32GB RAM, Asus TUF RTX 3080 OC, Cooler Master NR200P, LG OLED55C1
i7-9700K, 32GB RAM, MSI RTX 2080 Gaming X Trio, Fractal Design Meshify 2 Compact, Xiaomi Curved Gaming Monitor 34

Permalänk
Medlem

Är man nörd så är man. Nu har jag tre versioner av Hot Wheels Star Trek skepp. Brukar hålla ögonen på Hot wheels för att se om det dyker upp något nytt. Fanns på EKO för 20:-/st. En till mig och en till kompisen

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

Skål!

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

Är man nörd så är man. Nu har jag tre versioner av Hot Wheels Star Trek skepp. Brukar hålla ögonen på Hot wheels för att se om det dyker upp något nytt. Fanns på EKO för 20:-/st. En till mig och en till kompisen
<Uppladdad bildlänk>

Läckra! Även om jag blev lite fundersam på en Hot Wheels-produkt utan hjul.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Läckra! Även om jag blev lite fundersam på en Hot Wheels-produkt utan hjul.

De har ofta lite blandade saker, flygplan och lite annat. Denna var samma design som en annan jag har men målad på ett annat sätt.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

Få se om dessa saker kan få saaben lite finare?

Blev rätt fin om man bortser från den svarta fläcken på ena sätet och att jag glömt fästa tyget på ett par ställen. Rätt retro med knappar till allt

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Senaste inköp blev fälgar till bilen

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Få se om dessa saker kan få saaben lite finare?
<Uppladdad bildlänk>

Blev rätt fin om man bortser från den svarta fläcken på ena sätet och att jag glömt fästa tyget på ett par ställen. Rätt retro med knappar till allt

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Brölstön! En exemplarisk bil.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Rekordmedlem

Eftersom jag är spelberoende så villhövde jag ett nytt speltillbehör till Turf och såg att cykelhandlarn ville göra plats för nya modeller och hade -25% på mtb i lager så ...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Brölstön! En exemplarisk bil.

Det är nog att ta i men den börjat ta sig. Värda att bevara. Finns bara 192 av dessa kvar i Sverige, i alla fall registrerade.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.