Extremt billig M2 på Fyndiq. Chansköpa ?

Permalänk
Medlem

Extremt billig M2 på Fyndiq. Chansköpa ?

Hej !

Är det någon som testat Fyndiqs Samsungs ripoff kopia ?

Dom skriver 4tb och 7450mb/s för sjuka 567:- !

Jag kan förstå om hastigheten inte är där men 4tb Nvme för under 600 spänn. Värt att chansköpa ?!

https://fyndiq.se/produkt/ssd-solid-state-4tb-990-pro-m-2-228...

Har handlat en del från Fyndiq och dom levererar ju utan problem. Men denna höjde ja verkligen på ögonbryna åt.

Permalänk

Det där ser för bra ut för att vara sant. Ser ut som Samsung 990 Pro och då borde den kosta runt 4-5000. Dom har kanske glömt en nolla?

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MkII | Intel i7 8700 | Gigabyte Z370N WIFI | Samsung 960 EVO NVMe 250GB | Samsung 970 EVO NVMe 1TB | Gigabyte GeForce RTX 3070 Eagle OC | Corsair Vengeance DDR4 3200MHz CL16 2x8GB | Noctua NH-L12 | Corsair SF600 600W | Samsung Odyssey G7

Permalänk
Medlem

Jisses, självklart kommer du inte få det du tror. Antagligen är det bara något spoofat skit som skriver över sig själv efter X-antal GB.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Permalänk

Model mz-v8p1t0 ska vara Samsung 980 1TB..

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MkII | Intel i7 8700 | Gigabyte Z370N WIFI | Samsung 960 EVO NVMe 250GB | Samsung 970 EVO NVMe 1TB | Gigabyte GeForce RTX 3070 Eagle OC | Corsair Vengeance DDR4 3200MHz CL16 2x8GB | Noctua NH-L12 | Corsair SF600 600W | Samsung Odyssey G7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Jisses, självklart kommer du inte få det du tror. Antagligen är det bara något spoofat skit som skriver över sig själv efter X-antal GB.

Ja alltså så kan det ju vara. Men för dom pengarna så skulle det vara roligt och se vad det är ? Nått lurt är det ju men hittar inget på nätet om dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lundensaren:

Model mz-v8p1t0 ska vara Samsung 980 1TB..

Självklart är det ju ingen samsung. Och den levererar ju inte 7000mb/s heller. Men om den kunde hantera 4tb med 500mb/s så är den ju fortfarande sjukt prisvärd

Permalänk
Medlem
Skrivet av s_o_n_y:

Ja alltså så kan det ju vara. Men för dom pengarna så skulle det vara roligt och se vad det är ? Nått lurt är det ju men hittar inget på nätet om dem.

Fake USB-minnen/Hårddiskar/SSD har funnits hur länge som helst och är verkligen inget nytt.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Skrivet av s_o_n_y:

Jag kan förstå om hastigheten inte är där men 4tb Nvme för under 600 spänn. Värt att chansköpa ?!

https://www.tomshardware.com/news/fake-dollar39-samsung-990-pro-4tb-ssd-looks-almost-real

Permalänk
Medlem

4 pers härifrån verkar ha beställt senaste 10 minutrarna

Precis som @lundensaren säger så har samtliga produktbilder mz-v8p1t0 som artikelnummer (980 1TB) även om det på samma etikett står 2TB eller 4TB.

Säljaren är "brand" eller "brandff". Ja visst fan luktar det illa men förstår nyfikenheten @s_o_n_y

Edit: Ser nu att det inte står Samsung på etiketten heller, utan nåt helt annat varumärke och URL (Delaihe?). 100% scam!

Visa signatur

Kontor: Intel Core i3-12100F | ASUS B660-I STRIX | Intel Arc A750 Founders Edition | 16 GB Kingston Fury Beast DDR5 5200Mhz CL40 | Corsair SF750 Platinum 750W | Noctua NH-L12 Ghost S1 Edition | Louqe Ghost S1 MKII Limestone
Soffan: AMD Ryzen 5 7600 | ASUS B650E-I STRIX | ASUS Geforce GTX 1080 Ti STRIX | 32 GB Corsair Vengeance DDR5 6000Mhz CL36 | Corsair SF750 Platinum 750W | Thermalright AXP120-x67 | Fractal Design Ridge White
Bärbart: Apple Macbook Air 13" M1 Space Grey (8GB RAM, 256GB SSD)
Server/NAS: AMD Ryzen Pro 5 4650G | Gigabyte MC12-LE0 | 64GB DDR4 3200MHz ECC | Fractal Design Node 804

Permalänk
Medlem

Låter dyrt. Köp den uppdaterade 1080 istället...

https://www.aliexpress.com/item/1005006751193427.html?spm=a2g...

454 kr för 4 TB eller 628 kr för TB.

Skyll inte på mig om det skulle visa sig att de är skräp dock inte i själva verket bara 250 GB med flashade firmware... Kort sagt spara dina pengar.

Permalänk

Fyndiq är ju ett dropshipföretag så du får en samsung lookalike i en vit bubbelpåse direkt från kina som troligen är nån sketen 128gb ssd eller nått.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Ge inte bedragarna dina pengar. Bättre att anmäla till Fyndiq så de tar bort den innan någon börjar lagra familjefoton eller andra viktiga filer på den.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Köp! Självklart är det en äkta Samsung-disk du köper, och inte någon 25 kronors kineskopia med usel kvalitet och prestanda. *trustmebro.gif*

Permalänk
Medlem

Vill minnas att de öppnade upp en fake här någonstans och fann en adapter till ett vanligt noname SD-kort. Bredvid fanns en ledig plats för ytterligare ett SD-kort. Så då går matematiken ihop: Då det inte finns större SD-kort än 2TB så kommer du att få en adapter och två 2TB SD-kort, i absolut bästa fall. Glöm inte att skriva hela volymen med olika filer och sedan verifiera innehållet när den är full.

De finns visst med fyra slotts numera

Här är ett annat exempel med en SATA SSD innehållande ett vanligt USB-minne.
https://www.sweclockers.com/nyhet/36310-fynd24-har-salt-fejka...

EDIT: Hittade tråden: https://www.sweclockers.com/forum/trad/1698530-fdrive-x-8-tb-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derpsson:

Köp! Självklart är det en äkta Samsung-disk du köper, och inte någon 25 kronors kineskopia med usel kvalitet och prestanda. *trustmebro.gif*

Haha, tror du på riktigt att ja skulle tro det är en Samsung ?!
Har aldrig sagt något om detta mer än att det är kinakopia 100%, men för det så har jag köpt mycket Kinaskit som fungerar.

Men har glidit runt nu på Internätet en sväng och lästiderna verkar vara runt 30mb/s när man börjar fylla den med data och börjar tappa data också.

Så det är som dom klassiska SSD externa som det satt minneskort i i stället

Permalänk
Medlem
Skrivet av s_o_n_y:

Haha, tror du på riktigt att ja skulle tro det är en Samsung ?!
Har aldrig sagt något om detta mer än att det är kinakopia 100%, men för det så har jag köpt mycket Kinaskit som fungerar.

Men har glidit runt nu på Internätet en sväng och lästiderna verkar vara runt 30mb/s när man börjar fylla den med data och börjar tappa data också.

Så det är som dom klassiska SSD externa som det satt minneskort i i stället

Ironi på nätet kan ibland vara svårt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derpsson:

Ironi på nätet kan ibland vara svårt...

Jaa, speciellt utan emojis

Klart jag ryggar tillbaka på sånt här, men det är alltid roligt att testa. Men nu var det ju några på Tuben som hade gjort det till mig och konstaterat att efter ca 200gb data så var skrivhastigheterna nere så lågt att man aldrig skulle hinna (under sin livstid typ) att fylla den. Och som grädde på det så var ju flera gb data skadat. Så dessa är ju då 100% obrukbara och inte ens i närheten på att gå att använda som slaskdisk med lite högre R/W än en mekanisk disk

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

På Fyndiq och så billigt?

Håll er borta frånt sånt här skit så slipper ni bli lurade och stötta bedragare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av s_o_n_y:

Jaa, speciellt utan emojis

Tonen på inlägget samt *trustmebro.gif* borde inte göra det svårt alls...

Permalänk
Medlem

Jag fick hem min i brevlådan idag helt för shitz and gigglez. Är det något som inte stämmer så är det bara reklamera skiten Ibland när saker låter för bra för att vara sant (Och man självklart vet att det är så) så vill man bara leka med skiten ändå. Det roliga är att dom även verkar vara borta ifrån fyndiq nu, så den åker in i datorn för test och minsta avikelse så får dom bara riva fakturan (Frugan tyckte dock inte detta va lika kul som jag tyckte)

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem

Helt obegripligt att nyktra människor ens överväger detta?!

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnvlad:

Helt obegripligt att nyktra människor ens överväger detta?!

Man måste få ha lite kul ibland oxå

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BM-Mods:

Jag fick hem min i brevlådan idag helt för shitz and gigglez. Är det något som inte stämmer så är det bara reklamera skiten Ibland när saker låter för bra för att vara sant (Och man självklart vet att det är så) så vill man bara leka med skiten ändå. Det roliga är att dom även verkar vara borta ifrån fyndiq nu, så den åker in i datorn för test och minsta avikelse så får dom bara riva fakturan (Frugan tyckte dock inte detta va lika kul som jag tyckte)

Bara hoppas den inte är fylld med malware.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte B650 Aorus Elite AX | Corsair 2x16GB DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB | PowerColor Radeon RX 6800 XT 16GB Red Dragon | Fractal Design Torrent Compact | Seasonic Prime GX 1300W | MSI Optix MAG274QRF-QD + HP ZR24w | WD Black SN850X 2TB | Windows 11 Home 64-Bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaidSoft:

Bara hoppas den inte är fylld med malware.

Jag plocka ur alla diskar ur datorn och testa den separat så att inga andra diskar eventuellt skulle bli lidande.

Jag har dock redan reklamerat och fått det godkänt och behövde inte skicka tillbaka någon disk den va ju inte direkt supersnabb och det var inte PCIe 4.0. Det viste man ju redan, men ibland är det bara för kul att testa såna här saker

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.