Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem

Såg att någon här tittade på Hotaru No Haka *Grave of the Fireflies
Jag har tänkt att jag borde se den någon gång jag med.
Vilket jag gjorde idag. Mitt betyg? heh, kan jag få tillbaka mina 90 min tack?

Visa signatur

Intel® Core™ i5-12600K | Noctua NH-U14S | Corsair 32GB DDR5 5600MHz CL36 | MSI Z690 Pro | Gigabyte RTX 4070 Super Aorus Master | Adata XPG Gamix S50 Lite | Fractal Design Define R7 White | 5 x Noctua NF-A14 PWM | Corsair RM750x | Dell S3222dgm | Win 11 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Splithorizon:

Såg att någon här tittade på Hotaru No Haka *Grave of the Fireflies
Jag har tänkt att jag borde se den någon gång jag med.
Vilket jag gjorde idag. Mitt betyg? heh, kan jag få tillbaka mina 90 min tack?

Vad var det med den du inte gillade?

Permalänk
Medlem

Poor Things. Jag tyckte att den var fantastisk!
Är det någon mer som har sett den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Otori:

Road house 2024, Amazon Prime

Såg någon reklam för denna för någon vecka sedan, så passade på att kika på den med Swayze för ett par dagar sedan. Gillar den fortfarande 😊

Men denna, med Jake Gyllenhal som Dalton…
Finns en del likhet, men andra miljöer. Kul att namnet Double Deuce finns med, om än väldigt malplacerat.

Vilket uruselt sabla skräp!

Och karaktärerna är under all jävla kritik.
Har man gjort en parodi?
Inte uppenbart, men det är tvärlöjligt och överspelat rakt igenom.

För att inte tala om mongot Connor McGregor 🤣

Nä, nu går det verkligen utför i filmbranschen 😥

🫢🤢🤮

Såg den också. Men jag spolade fram rätt så bra med jämna mellanrum.
Ingen höjdare alls

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem
Skrivet av m3lk0r:

Vad var det med den du inte gillade?

Snabbt bantat svar så du slipper en vägg av text.
Tråkig och seg film om hur en storebror och hans dåliga val gör att hans lillasyster svälter till döds.
Hjälpa till hemma hos sin släkting ist för att bara va en parasit, nä bättre o rymma.
Kan ju va smart o ta ut pengarna innan systern redan är död, kan hjälpa lite, kanske.

Seita var så ofantligt dåligt och orealistisk i sina handlingar och val.

Edit 2: Samt det finns inte någon karaktärsutveckling eller bakgrund att tala om i hela filmen.

Visa signatur

Intel® Core™ i5-12600K | Noctua NH-U14S | Corsair 32GB DDR5 5600MHz CL36 | MSI Z690 Pro | Gigabyte RTX 4070 Super Aorus Master | Adata XPG Gamix S50 Lite | Fractal Design Define R7 White | 5 x Noctua NF-A14 PWM | Corsair RM750x | Dell S3222dgm | Win 11 |

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Resident Evil: Death Island (2023)
Den var lökig och risig på det sätt man kan förvänta sig. Med lökigheten har en charm på något sätt så det blir ändå 3/5
Inget mästerverk men om man ser det för vad det är så blir man inte besviken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Haha åh herre... Har hovrat över playknappen på Roadhouse de senaste kvällarna, men har inte startat. Efter att ha läst detta kommer jag nog skippa tittandet. Tack!

Filmen i sig fungerar, som en lättsmält söndagsaction när man ligger o dåsar i soffan. Men de kunde ha ändrat lite till i handlingen och gjort det till en egen film istället för en remake av Road House.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ischy:

Poor Things. Jag tyckte att den var fantastisk!
Är det någon mer som har sett den?

Den var ju bättre än tysk porr på 80-talet iaf, men inte så mycket bättre…

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viper_82:

Filmen i sig fungerar, som en lättsmält söndagsaction när man ligger o dåsar i soffan. Men de kunde ha ändrat lite till i handlingen och gjort det till en egen film istället för en remake av Road House.

Då är man duktigt sliten 🤣🤣🤣

Permalänk
Medlem

Die hard 2 - John Mcclane rensar på en flygplats. Massa action. Yippe-kai-yeah motherfucker. Detta funkar klockrent. 7/10

Black hawk down - Jag läser just nu boken denna filmen är baserad på så jag tänkte att jag kollar väl den igen. Lite kul med grejer man lägger märke till som man inte tänkt på tidigare nu när man läst om det. Hur som så är det ju en riktigt bra modern krigsfilm. Väldigt väl filmad och bra handling. 9/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av DasIch:

Jag tyckte den började okej. Skön miljö, Jake Gyllenhaal som Dalton var rätt bra och det var liksom upplagt för enkel action med lite bra våld. Sen kom den huvudskurken med i bilden, och hans geniala plan och motivation uppdagades. Bara det var tillräckligt för att begrava ansiktet i skämskudden. Därefter introducerades Connor McGregor. Hans skådespel var på riktigt så uselt att det ibland var svårt att avgöra huruvida han skulle föreställa en galning eller utvecklingsstörd person.

Skrivet av Viper_82:

Filmen i sig fungerar, som en lättsmält söndagsaction när man ligger o dåsar i soffan. Men de kunde ha ändrat lite till i handlingen och gjort det till en egen film istället för en remake av Road House.

Lättsmält söndagsaction låter som en bra grej att planera in inför påskhelgen. Jag får helt enkelt återkomma med mina åsikter. håller tummarna att det är bra popcorn-action, men fan va förväntningarna är avgrundsdjupa just nu.

Permalänk
Snusfri

Göta kanal eller Vem drog ur proppen? (1981)
Kultfilm som håller än idag, en del saker är såklart daterade men fortfarande rejält roliga.
Nästan i klass med Sällskapsresorna och Jönssonligan.

7.8/10 kanoter.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör

Star Wars Episode I: The Phantom Menace

Ska se Return of the Jedi med live orkester på lördag så jag och grabbarna ska bränna av Star Wars 1-5 tills dess. Ja, vad ska man säga. Phantom Menace är inte särskilt omtyckt och jag förstår varför. När jag var liten så tyckte jag det var (no joke) den bästa Star Wars-filmen. Nu när man är äldre och klokare kan man se några tydliga brister i effekterna, manuset, skådespelet och så vidare. MEEEN! Samtidigt tycker jag inte den är helt kass.

Den har fortfarande några fantastiska stunder, den som sticker ut mest är självfallet Darth Maul-fajten i slutet. Sedan tycker jag även att Qui Gon lyfte filmen markant, delvis tack vare Liam Neesons skådespel men generellt för att han var en lite mer intressant karaktär än resten. I många avseenden var han filmens riktiga huvudperson då han driver rätt mycket av handlingen framåt. De politiska delarna i filmen är intressanta, men jag skulle säga att det var brister på hur det porträtterades, de hade kunnat ge de scenerna lite mer kärlek.

Men sedan finns det självklart det platta skådespelet som inte räddas av ett manus som innehåller vissa tokiga repliker och många av effekterna är väldigt daterade. Och såklart, Jar Jar... ingen kommentar.

Summa kardemumma, filmen är långt ifrån så bra som när jag var liten men samtidigt inte så dålig som jag var rädd för att den skulle vara: 3 av 5.

Permalänk
Medlem

The Raid: Redemption (2011)

Indonesisk actionfilm med en SWAT-räd mot ett slumkvarter med ett kriminellt gäng. Tänkt se den länge men inte blivit av men hörde den nämnas i förbifarten i en pod tidigare idag så tog det som ett tecken på att det var dags.

Recency bias kanske men stark 9/10. Nästa film blir förstås The Raid II.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

The Raid: Redemption (2011)

Indonesisk actionfilm med en SWAT-räd mot ett slumkvarter med ett kriminellt gäng. Tänkt se den länge men inte blivit av men hörde den nämnas i förbifarten i en pod tidigare idag så tog det som ett tecken på att det var dags.

Recency bias kanske men stark 9/10. Nästa film blir förstås The Raid II.

Bägge sitter på min Topp Tre actionfilmer-lista - actionkoreografin är sanslöst väl utförd. I tvåan öppnas storyn upp, mer av detsamma fast på en större skala. Skådisen som gör Mad Dog är tillbaka fast i en ny roll.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Bägge sitter på min Topp Tre actionfilmer-lista - actionkoreografin är sanslöst väl utförd. I tvåan öppnas storyn upp, mer av detsamma fast på en större skala. Skådisen som gör Mad Dog är tillbaka fast i en ny roll.

Låter riktigt lovande! Var nära att jag startade den igår men vill se även denna i en sittning. Väldigt sällsynt för min del, speciellt helt fokuserad på filmen. Delvis då jag inte förstår språket men också hur bra den faktiskt är.

Nyfiken på vilken den tredje filmen är, låter som något som bör ses.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Låter riktigt lovande! Var nära att jag startade den igår men vill se även denna i en sittning. Väldigt sällsynt för min del, speciellt helt fokuserad på filmen. Delvis då jag inte förstår språket men också hur bra den faktiskt är.

Nyfiken på vilken den tredje filmen är, låter som något som bör ses.

Har för mig att både ettan och tvåan nyligen kommit ut i 4k-utgåvor remastrade av regissören så hoppas du ser just dom.

Ja, nä, språket är ju som att försöka förstå en full yngling från Bergen här i Norge - komplett omöjligt. Tur man har undertexter

Jag menar... ... ... Die Hard, såklart!!!

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör

Attack of the Clones (2002)

Här finns det inga överraskningar. Det är Prequel-filmen som är minst bra i mina ögon. Den har sina moments men tyvärr inte tillräckligt många för att rädda den ofokuserade handlingen. Till skillnad från Phantom Menade hade jag svårt för Attack of the Clones som liten och har fortsatt svårt för den som vuxen. Den har vissa coola fajter, men effekterna ser på något sätt mer daterade ut än i Phantom Menace och skådespelet är fortsatt platt från somliga. Jango Fett var cool iallafall.

2 av 5

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör

Revenge of the Sith (2005)

Liksom attack of the Clones är det inga överraskningar här. Revenge är den bästa Prequel-filmen och håller fortfarande upp i ganska många avseenden, från handling, tema, effekter osv. Den lider dock fortfarande av samma problem som de andra två prequel-filmerna: en massa bra idéer som inte riktigt presenterades helt felfritt och skådespelet är som det är. Slutfajterna mellan Anakin och Obiwan samt Yoda och Palpatine är dock bland det bästa som producerats i Star Wars. Och rymdstriden i början blir bara bättre för varje gång jag ser den.

3 av 5

Passar på att lägga in att jag såg A New Hope imorse så jag inte spammar denna tråd. Fortfarande lika bra som alltid, gillar den er för varje gång jag ser den! Fast att vissa aspekter är väldigt daterade.

4 av 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin_II:

Såg The Big Lebowski för första gången nu i helgen. Den var riktigt rolig, väldigt underhållande, jag och polarna hade det riktigt bra medan vi tittade. Jag hade väldigt höga förhoppningar då jag hört mycket bra om filmen under åren, men kände aldrig riktigt att handlingen greppade mig. Det är en klassisk mysteriefilm på sidan av att vara en komedi, men nu när man sett det en gång känner jag mig nöjd där.

Helt ok: 3 av 5

Vaddå vad är det som inte är en greppande handling när filmen handlar om en snubbe som vill ha kompensation för sin nerkissade matta?

Permalänk
Medlem

The Iron Claw | Wrestlingdrama baserat på den verkliga historien om familjen Von Erich och deras liv innanför och utanför ringen. En väldigt fin berättelse om familjeband, tragik, att leva någon annans liv och att bryta sig fri från förväntningar. I likhet med all bra sportfilm spelar det egentligen inte så stor roll om man är intresserad av sporten ifråga - det är berättelsen om människorna som samlats runt den som är intressant.

9/10 flygande armbågar

Perfect Days | Wim Wenders blev inbjuden till Japan med förhoppningen att han skulle göra en kortfilm om sjutton nybyggda lyxtoaletter. Det blev istället en långfilm om en tystlåten och tillbakadragen men livsälskande och hamonisk äldre man som arbetar som toalettstädare. En film om att hitta skönhet i detaljer och mening i det lilla - och livsglädje där andra bara stressar vidare. Fantastiskt skådespeleri.

9/10 manuellt tillbakaspolade kasettband

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

The Raid 2 (2014)

Underbar fortsättning även om jag nog föredrar tempot i första filmen mer. Stark 8'a.

Saloum (2021)

Senegalensk-Fransk film där tre mercs ska frakta en knarklangare genom Afrika. Problem uppstår oväntat nog.
Stark 7'a, tappade lite för mig då jag förväntade mig lite mer "horror" då filmen just räknas in i den genren. Gillade mycket av filmen i övrigt.

Nästa film blir troligen Dredd från 2013. Längesedan jag såg den senast men fick sug efter den igen medans jag såg The Raid-filmerna.

Skrivet av TotalF:

Har för mig att både ettan och tvåan nyligen kommit ut i 4k-utgåvor remastrade av regissören så hoppas du ser just dom.

Ja, nä, språket är ju som att försöka förstå en full yngling från Bergen här i Norge - komplett omöjligt. Tur man har undertexter

Jag menar... ... ... Die Hard, såklart!!!

Tyvärr inte men filmerna vore väl värd att se i dessa utgåvor. Får se framöver, speciellt med första The Raid.

Lite kul när man snappar upp låneord, speciellt sådanna som man tycker borde ha en egen variant.

Die Hard är klart värdig där!

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Expend4bles (2023)

Expend4bles

Ja, vad säger man?

Gick in i den med väldigt låga förväntningar baserat på recensioner / kommentarer. Men jag tyckte ändå att den var ganska ok. Mycket action, förutsägbar men rogivande. Inget man ser om igen direkt och inte mycket att prata om på jobbet med sina arbetskamrater, rätt intetsägande faktiskt. Men ändå, den funkar som underhållning till en pizza och öl.

6/10

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör
Skrivet av Gurrrra:

Vaddå vad är det som inte är en greppande handling när filmen handlar om en snubbe som vill ha kompensation för sin nerkissade matta?

Hahah fair point

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör

The Empire Strikes Back (1980) och Return of the Jedi (1983)

Såg båda filmerna back to back igår och är helt golvad. Tror jag ska ta en paus från Star Wars i ett tag nu. Men de var i varje fall otroligt bra och håller fortfarande upp som de två starkaste SW-filmerna i mina ögon. Return of the Jedi har nästan alltid varit min favorit SW-film och fortsätter vara det nu. Det är väl egentligen bara självklarheter bakom det, filmerna har bäst pacing, bästa handlingen, de bästa fajterna och bästa klimaxerna. Såg dock Return of the Jedi med liveorkester, vilket bara gjorde saken bättre. Kändes som att jag såg den för första gången igen.

5 av 5 på båda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin_II:

The Empire Strikes Back (1980) och Return of the Jedi (1983)

Såg båda filmerna back to back igår och är helt golvad. Tror jag ska ta en paus från Star Wars i ett tag nu. Men de var i varje fall otroligt bra och håller fortfarande upp som de två starkaste SW-filmerna i mina ögon. Return of the Jedi har nästan alltid varit min favorit SW-film och fortsätter vara det nu. Det är väl egentligen bara självklarheter bakom det, filmerna har bäst pacing, bästa handlingen, de bästa fajterna och bästa klimaxerna. Såg dock Return of the Jedi med liveorkester, vilket bara gjorde saken bättre. Kändes som att jag såg den för första gången igen.

5 av 5 på båda.

Vilka versioner av dem såg du? Jag såg själv 4k77, 4k80 och 4k83 nyligen och även om de är som originalen så tyckte jag grynigheten i framförallt den första var störande.

Äger dem såväl på VHS som DVD och Blu-ray i lite olika versioner. Såg alla tre på bio när det begav sig också. Vet inte riktigt vilken jag föredrar faktiskt.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör
Skrivet av Alphahanne:

Vilka versioner av dem såg du? Jag såg själv 4k77, 4k80 och 4k83 nyligen och även om de är som originalen så tyckte jag grynigheten i framförallt den första var störande.

Äger dem såväl på VHS som DVD och Blu-ray i lite olika versioner. Såg alla tre på bio när det begav sig också. Vet inte riktigt vilken jag föredrar faktiskt.

Coolt! Empire var på Disney Plus så vanligt HD där och Return of the Jedi var på bioduk så vill tro 70mm men ej säker. Det var inte 4k iallafall hahah

Jag kanske är i minoritet men har inte supermycket emot grynigheten. I New Hope var den absolut störande dock. Det var dock Special edition-versionerna som jag såg vilket har både för- och nackdelar. Men för det mesta en bra upplevelser.

Hur var det att se filmerna på bio när de släpptes? Måste varit intressant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Vilka versioner av dem såg du? Jag såg själv 4k77, 4k80 och 4k83 nyligen och även om de är som originalen så tyckte jag grynigheten i framförallt den första var störande.

Äger dem såväl på VHS som DVD och Blu-ray i lite olika versioner. Såg alla tre på bio när det begav sig också. Vet inte riktigt vilken jag föredrar faktiskt.

4k77 finns väl i två versioner också? En med denoising som kanske passar dig bättre?

Permalänk
Medlem

Själv föredrar jag dom nyare versionerna av dom gamla Star Wars-rullarna av den enkla anledningen att dom har rensat upp från alla fula svarta konturer som var kvar efter den optiska kompositionen på alla rymdskepp, stopmotion-aliens osv. Sen att jag på köpet får skarp o fin bild med bra HDR gör inte saken sämre. Enda minuset är väl att dom lagt till lite ful CG o nåt ljud här o där, men det kan jag leva med då fördelarna väger över rejält.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin_II:

Coolt! Empire var på Disney Plus så vanligt HD där och Return of the Jedi var på bioduk så vill tro 70mm men ej säker. Det var inte 4k iallafall hahah

Jag kanske är i minoritet men har inte supermycket emot grynigheten. I New Hope var den absolut störande dock. Det var dock Special edition-versionerna som jag såg vilket har både för- och nackdelar. Men för det mesta en bra upplevelser.

Hur var det att se filmerna på bio när de släpptes? Måste varit intressant.

Originalet minns jag knappt hur det var, jag var 10 då och det är snart 50 år sedan. Minns bara hur häftigt det var, var ju både SciFi- och Fantasynörd redan. Första scenen där Star Destroyern kommer in kändes som, WTF hur stor är den, tar den aldrig slut! Ungefär så. Maffigt för en tioåring då. Minns inte alls att den var så grynig men som sagt, det är snart 50 år sedan och kraven var inte lika stora då som nu.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2