Permalänk
Medlem
Skrivet av Svantesson666:

Inte så mycket Hamilton som Mecedes. Har inte gått så bra för Mercedes denna eller förra säsongen när de nya aeroreglerna kom till. Idag var han tämligen jämn med Russel precis som det sett ut tidigare denna och förra säsongen. Hamilton var 59 tusendelar efter Russel i Q2, så mer eller mindre dött lopp.

Han har legat efter Russel 5ggr i rad nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrico:

Fasen, det hade jag missat. Det var sjukt hårt straff kan jag tycka....

Jo 5 sekunder är ju galat mycket i F3 när alla ligger så sjukt nära varandra.

Detta är anledningen till straffet https://youtu.be/ridJhvLJrM8?si=Hlq541kzJlQ0abL6

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Han har legat efter Russel 5ggr i rad nu.

Om det definitionen av att tappa det så...
Allvarligt talat för det oftast lite upp och ner för alla förare i jämna team. Är ju bara att kolla med Hamiltons gamla teamkollega Rosberg. Med logiken ovan hade han också "tappat det" för att sedan vinna VM.

Håller dock med om RIC för hans spiral har onekligen snurrat nedåt sedan han lämnade RB för ett antal år sedan. Tror han får svårt att få någon sits efter årets säsong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Jo 5 sekunder är ju galat mycket i F3 när alla ligger så sjukt nära varandra.

Detta är anledningen till straffet https://youtu.be/ridJhvLJrM8?si=Hlq541kzJlQ0abL6

Verkligen mycket.

Kanske lite tveksam kan man tycka eftersom han är rätt mycket före in i kurvan... Men gissningsvis hade han inte fått straff om han själv hållit hjulen innanför kerben... Nu drev han ju själv utanför.

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX3080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk
Medlem

Dino fick ju helt klart upprättelse åtminstone. Snygg vinst..
https://www.formulanerds.com/news/australian-grand-prix-f3-fe...

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX3080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Dino P3 i kvalet

Sprint race Lördag 01:15 där han startar P10
Feuture race Lördag 23:05 där han startar P3

Hoppas bilen håller i hop denna helgen🙏

<Uppladdad bildlänk>

Så ja Dino van Feuture racet och tog även snabbast varv.
Och gick därmed från P15-P4 i totalen.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Skrivet av Felixark:

Så ja Dino van Feuture racet och tog även snabbast varv.
Och gick därmed från P15-P4 i totalen.

<Uppladdad bildlänk>

Strålande!

Permalänk
Medlem

Här sover folk märker jag

Racet blev väl inte bättre för att det de flesta hoppades på hände men grattis vinnaren.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Jag tycker verkligen att RB måste fundera på Riccardos framtida roll. Fattar inte att man inte ger Lawson en plats när han visat vad han kan och Riccardo gång på gång inte kan utmana Tsunoda.

Permalänk
Medlem

Alonsos brake check var tydligen inte tillräckligt smart utförd https://www.formula1.com/en/latest/article/breaking-alonso-hi...

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Här sover folk märker jag

Racet blev väl inte bättre för att det de flesta hoppades på hände men grattis vinnaren.

Bra kört av Seinz, men vilket sanslöst tråkigt lopp... Skulle sovit och tittat på sammandraget, det lär inte vara många minuter...

Rätt intressant att F2 och framförallt F3 varit bättre racing.. Vi får väl hoppas på mer svensk lycka på indycar ikväll även om det inte ser bra ut för Marcus efter hans krasch på kvalet.

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX3080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hejss:

<Uppladdad bildlänk>

Jag tycker verkligen att RB måste fundera på Riccardos framtida roll. Fattar inte att man inte ger Lawson en plats när han visat vad han kan och Riccardo gång på gång inte kan utmana Tsunoda.

Beredd att hålla med om det faktiskt, Ric har tappat stinget och drivet känns det som.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASRock B650i Lightning - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - ASUS TUF Gaming RX 7900 GRE OC - Corsair SF750 - Thermalright Peerless Assassin 120 Mini - Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem

Skulle vara kul om Merca släpper sargen lite och signar nåt wildcard, typ Zhou.
Även om jag personligen vill se Hulken i en bra bil innan han slutar.
Tyvärr så förlängde dom ju gnällspiken Russell t.o.m. '25, och Russell har nog sett till att han blir försteförare nästa år.
Ärligt talat förvånad att dom signade Russell igen, Merca behöver någon med en personlighet.

Och Sainz framtid? dyster måste jag säga.
Oavsett om han vinner drivers championship i år så kommer han inte hamna i en konkurrenskraftig bil nästa år.
D.v.s. han kommer att sluta som Ricciardo, diktig förare som klöser sig kvar i F1 i "dåliga" bilar.
Jag hoppas att jag har fel.

Men Alonso's straff?
Gillar inte karln alls, men FIA's motivering innehåller för många "slightly" för att straffet skall kännas motiverat.
Det hela känns som en standardprotest av något team för att ha en chans att få en fördel.
Hoppas dom överklagar.

Ham verkar dock ha gett upp helt.
Hela säsongen hittills känns ju som att han gör minsta möjliga insats.
Otroligt märklig rekrytering av Ferrari måste jag säga.
Inte bara för att dom redan har 2 bra och hungriga förare, utan även för att Ham definitivt verkar ha tappat gnistan.
Hoppas verkligen inte att Ferrari slänger alla bra delar på Ham nästa år för att ge illusionen av att prislappen var motiverad.
Men Ferrari är ju konstiga, dom verkar ju inte ha några problem med att handikappa sig själva.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Men Alonso's straff?
Gillar inte karln alls, men FIA's motivering innehåller för många "slightly" för att straffet skall kännas motiverat.
Det hela känns som en standardprotest av något team för att ha en chans att få en fördel.
Hoppas dom överklagar.

Jag älskar Alonso men tycker straffet va väl motiverat.

”The telemetry showed that “Alonso lifted slightly more than 100 metres earlier than he ever had going into that corner during the race. He also braked very slightly at a point that he did not usually brake (although the amount of brake was so slight that it was not the main reason for his car slowing) and he downshifted at a point he never usually downshifted.”

Det va ett smart försök av Alonso. Genialiskt faktiskt om inte Russell kraschat.

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem

Hade dumpat Perez omedelbums och signat Sainz, vansinne att ersätta honom med Hamilton.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Skulle vara kul om Merca släpper sargen lite och signar nåt wildcard, typ Zhou.
Även om jag personligen vill se Hulken i en bra bil innan han slutar.
Tyvärr så förlängde dom ju gnällspiken Russell t.o.m. '25, och Russell har nog sett till att han blir försteförare nästa år.
Ärligt talat förvånad att dom signade Russell igen, Merca behöver någon med en personlighet.

Och Sainz framtid? dyster måste jag säga.
Oavsett om han vinner drivers championship i år så kommer han inte hamna i en konkurrenskraftig bil nästa år.
D.v.s. han kommer att sluta som Ricciardo, diktig förare som klöser sig kvar i F1 i "dåliga" bilar.
Jag hoppas att jag har fel.

Men Alonso's straff?
Gillar inte karln alls, men FIA's motivering innehåller för många "slightly" för att straffet skall kännas motiverat.
Det hela känns som en standardprotest av något team för att ha en chans att få en fördel.
Hoppas dom överklagar.

Ham verkar dock ha gett upp helt.
Hela säsongen hittills känns ju som att han gör minsta möjliga insats.
Otroligt märklig rekrytering av Ferrari måste jag säga.
Inte bara för att dom redan har 2 bra och hungriga förare, utan även för att Ham definitivt verkar ha tappat gnistan.
Hoppas verkligen inte att Ferrari slänger alla bra delar på Ham nästa år för att ge illusionen av att prislappen var motiverad.
Men Ferrari är ju konstiga, dom verkar ju inte ha några problem med att handikappa sig själva.

Kan nog se att Mercedes tar in Kimi Antonelli redan nästa år 2025 kommer nog vara ett år glömma för Mercedes så då kan
dom ta in Antonelli tidigare för att förbereda honom inför 2026.

Ser inte varför Mercedes skulle ha behövt att ta in pay driver som Zhou tror nog inte Mercedes har problem med att få ihop ekonomin dirket.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Skulle vara kul om Merca släpper sargen lite och signar nåt wildcard, typ Zhou.
Även om jag personligen vill se Hulken i en bra bil innan han slutar.
Tyvärr så förlängde dom ju gnällspiken Russell t.o.m. '25, och Russell har nog sett till att han blir försteförare nästa år.
Ärligt talat förvånad att dom signade Russell igen, Merca behöver någon med en personlighet.

Och Sainz framtid? dyster måste jag säga.
Oavsett om han vinner drivers championship i år så kommer han inte hamna i en konkurrenskraftig bil nästa år.
D.v.s. han kommer att sluta som Ricciardo, diktig förare som klöser sig kvar i F1 i "dåliga" bilar.
Jag hoppas att jag har fel.

Men Alonso's straff?
Gillar inte karln alls, men FIA's motivering innehåller för många "slightly" för att straffet skall kännas motiverat.
Det hela känns som en standardprotest av något team för att ha en chans att få en fördel.
Hoppas dom överklagar.

Ham verkar dock ha gett upp helt.
Hela säsongen hittills känns ju som att han gör minsta möjliga insats.
Otroligt märklig rekrytering av Ferrari måste jag säga.
Inte bara för att dom redan har 2 bra och hungriga förare, utan även för att Ham definitivt verkar ha tappat gnistan.
Hoppas verkligen inte att Ferrari slänger alla bra delar på Ham nästa år för att ge illusionen av att prislappen var motiverad.
Men Ferrari är ju konstiga, dom verkar ju inte ha några problem med att handikappa sig själva.

Sainz borde ha goda chanser att hamna i en Mercedes eller Red Bull nästa år. Mercedes behöver en bra förare att ersätta Lewis. Red Bull kan inte bara räkna med att ha en bra bil och en bra förare om de ska fortsätta vinna konstruktörsmästerskapet. Sainz vore ett mycket bättre val än Perez.

Alonsos straff var välmotiverat. Oavsett om det var en avsiktlig brake-check eller inte så var det precis den effekten det fick, där Alonso var närmast parkerad vid apex när Russel kommer i betydligt högre hastighet. Det är en oberäknelig och farlig manöver. Utöver straffet han fick borde Alonso även fått ett par rediga örfilar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Kan nog se att Mercedes tar in Kimi Antonelli redan nästa år 2025 kommer nog vara ett år glömma för Mercedes så då kan
dom ta in Antonelli tidigare för att förbereda honom inför 2026.

Ser inte varför Mercedes skulle ha behövt att ta in pay driver som Zhou tror nog inte Mercedes har problem med att få ihop ekonomin dirket.

Släng ut nuvarande bilen, Russell och ta in två nya förare och ta fram något som kan vara en bra bil.
Kan ju inte bli sämre än nu

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Medlem
Skrivet av eFoppa:

Jag älskar Alonso men tycker straffet va väl motiverat.

”The telemetry showed that “Alonso lifted slightly more than 100 metres earlier than he ever had going into that corner during the race. He also braked very slightly at a point that he did not usually brake (although the amount of brake was so slight that it was not the main reason for his car slowing) and he downshifted at a point he never usually downshifted.”

Det va ett smart försök av Alonso. Genialiskt faktiskt om inte Russell kraschat.

Ja det såg misstänkt ut även live. Skulle inte kalla det genialiskt men jag gillar bara Alonso jag älskar honom inte Skulle kunna åka på straff även om Russell lyckats undvika brakechecken men man misstänkte ju att han skulle försöka att sabotera Russells utgångar för att försöka hålla sig före. Helt rätt med ett faktiskt kännbart straff inte bara 5 sekunder. Annars får man ju tillämpa 3 sekundersregeln om man ska ligga bakom Alonso

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wyver:

Släng ut nuvarande bilen, Russell och ta in två nya förare och ta fram något som kan vara en bra bil.
Kan ju inte bli sämre än nu

Förstår inte varför som ska byta Russell han slog ju Hamilton 2022 och har slått han varenda race denna säsongen en så länge.

Ja han gör några stora misstag då och då men när han inte gör det så är han väldigt snabb.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Förstår inte varför som ska byta Russell han slog ju Hamilton 2022 och har slått han varenda race denna säsongen en så länge.

Ja han gör några stora misstag då och då men när han inte gör det så är han väldigt snabb.

Hjälper ju inte när han inte kan hantera press. och där till så otroligt högmodig som person.
Ser inte Mercedes ta en Förartitel med George.

Mena dagens race kostade många poäng som Mercedes behöver och därtill kostade ett x antal miljoner kronor i reparationer.
Oavsett om Alonso blev bestraffad, så var det Rusell som klantade bort sig.

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wyver:

Hjälper ju inte när han inte kan hantera press. och där till så otroligt högmodig som person.

Känner du George Russel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wyver:

Oavsett om Alonso blev bestraffad, så var det Rusell som klantade bort sig.

Du har inte kört mycket racing, det kan jag utläsa av den kommentaren.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Du har inte kört mycket racing, det kan jag utläsa av den kommentaren.

Alonso borde lära sig av Checo. Abu Dhabi när Checo höll tillbaka Lewis var mästerligt utfört.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Alonso borde lära sig av Checo. Abu Dhabi när Checo höll tillbaka Lewis var mästerligt utfört.

Alonso gjorde ju ett fantastiskt bra jobb med att hålla tillbaka Lewis i Ungern för alpine. Men denna gången gick han över gränsen

Permalänk
Medlem

Jag är också en av dem som önskar Hülkenberg går till Mercedes nästa år. Tänker att det borde finnas en liten chans med tanke på hur rutinerat han är, plus att han är tysk. Vore kul att få se vad han skulle göra i en mer kompetent bil. Han visade ju i Force India att han var riktigt vass när vädret blev skit och det helt plötsligt hängde mer på föraren än bilen. Det var förstås några år sedan nu men jag tycker han förtjänat en roligare bil än han någonsin haft.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svantesson666:

Jag är också en av dem som önskar Hülkenberg går till Mercedes nästa år.

Troligen blir det Audi för Hulkenberg, men vi får se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peter4C:

Troligen blir det Audi för Hulkenberg, men vi får se

Audi siktar nog högre än hulken skulle jag tippa

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Audi siktar nog högre än hulken skulle jag tippa

Svårt att veta hur högt "Hulken" kan komma då han aldrig suttit i en bil som kan vara med i toppen.
Men klart är i alla fall att han är och har varit jämförelsevis väldigt bra i de bilar han fått ratta.
Kombinera med ett yngre stjärnskott och det kan bli riktigt intressant.

Permalänk
Medlem

Han har suttit i bilar som kunnat ta pallplatser men missat varje chans

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x