Systemfältsikoner återgår till att bli dolda

Permalänk
Jubileumsmästare

Systemfältsikoner återgår till att bli dolda

Under Anpassning > Aktivitetsfältet > Ändra systemfältsikoner går det att bocka för vilka ikoner man vill ska visas permanent bredvid klockan. Jag har bockat för allt, men måste med visst mellanrum åter bocka för bl.a. Spotify och Discord. Varför sparas inte mina val? Är det någon som varit med om liknande och hittat en lösning?

Permalänk
Medlem

Vilket windows och vilken version kör du?

Har du någon alternativ startmeny eller kör du stock windows?

Kollat om något är korrupt? Nedan kommandon i cmd/kommandotolken som admin:

DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth
Och sen
sfc /scannow

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

Har samma problem med Discord. Windows 11 kanske lämnar betan om något år.

Permalänk
Medlem

Försök klaga i Feedback Hub om du har tillgång till det.
Det är egentligen utvecklarna av ex. Discord som behöver lösa det.
Men borde vara ett ickeproblem för oss som alltid vill ha alla ikoner synliga om Microsoft gav oss alternativet igen att bara ändra en inställning för detta.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Jubileumsmästare
Skrivet av shugge:

Vilket windows och vilken version kör du?

Har du någon alternativ startmeny eller kör du stock windows?

Kollat om något är korrupt? Nedan kommandon i cmd/kommandotolken som admin:

DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth
Och sen
sfc /scannow

Kör Windows 11 med version 10.0.22631. Ingen alternativ startmeny.
Följde instruktionerna igår och än så länge har problemet inte uppstått igen, men ibland tar det några dagar.

Permalänk

Tror det har att göra med när det har fått uppdatering så ses applikationen som en ny även att den egentligen är samma fast med ett nytt version nummer.

Och bode discord och spotify uppdateras ju typ varannan dag.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Tror det har att göra med när det har fått uppdatering så ses applikationen som en ny även att den egentligen är samma fast med ett nytt version nummer.

Och bode discord och spotify uppdateras ju typ varannan dag.

Ja, jag tror också att det har med uppdatering att göra

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig