Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snusious:

Tisdag för mig. Beställde vid 19-tiden

Visa signatur

| Fractal Design Compact 7 Vit - MSI Tomahawk x570 - Ryzen 5600X - PNY 4070Ti Super - 32GB Corsair 3200Mhz CL16 | ASUS MG279Q - 2560x1440, 144Hz, IPS, Freesync |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kladdpapper:

DLSS 3 är det jag vill ha.

För 8500kr!?

Fö. är man själv sugen på att uppgradera den gamla burken men där sitter ett 2060.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

För 8500kr!?

Fö. är man själv sugen på att uppgradera den gamla burken men där sitter ett 2060.

Visa signatur

Nr 1: Prime X670-P, 7700X, Peerless Assassin SE, Fury Beast 32GB 6000MHz CL36, 4070 Ti Super, SN850X 1TB + MP600 Pro 2TB, V850 Gold i Multi, North.
Nr 2: B550-A Pro, 5700X, Hyper 212 Evo V2, Vengeance 32GB 3200MHz CL16, 1080 Ti, Firecuda 510 1TB + HDD 3TB, Focus GX 650W, Pure Base 500DX.
Någon laptop eller två.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

För 8500kr!?

Fö. är man själv sugen på att uppgradera den gamla burken men där sitter ett 2060.

Jag kommer sälja mitt 3090 för i runda slängar dom summorna, så ja, 8500kr. Men samtidigt sälja ett annat.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, be quiet! pure rock 2, RTX 4070 Ti Super, Corsair 32GB 6000MHz CL36, Corsair TX850M

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamefreak:

När är det beräknad leverans för er som beställde RTX 4070 Ti Super från Amazon?

Jag beställde precis ett och det beräknas till 22 april.

Håller tummarna för att fläktarna och kylningen funkar som dom ska. Behöver uppgradera mitt gamla RTX 2070.

2 April.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, be quiet! pure rock 2, RTX 4070 Ti Super, Corsair 32GB 6000MHz CL36, Corsair TX850M

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamefreak:

När är det beräknad leverans för er som beställde RTX 4070 Ti Super från Amazon?

Jag beställde precis ett och det beräknas till 22 april.

Håller tummarna för att fläktarna och kylningen funkar som dom ska. Behöver uppgradera mitt gamla RTX 2070.

Tisdag 2 April enligt Amazon och beställde 17.40.

Googla själv på youtube på kortet och enligt han så ska det vara både svalt och tyst.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamefreak:

När är det beräknad leverans för er som beställde RTX 4070 Ti Super från Amazon?

Jag beställde precis ett och det beräknas till 22 april.

Håller tummarna för att fläktarna och kylningen funkar som dom ska. Behöver uppgradera mitt gamla RTX 2070.

18-19 April när jag nyss beställde.

Leta vattenblock nu…

Visa signatur

R7 5800X. MSI X570 Unify. 2x16 G.Skill Ripjaws V. RTX2080Ti. MP600. Custom Loop 360+280 i Meshify S2, 1260 på balkongen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamefreak:

När är det beräknad leverans för er som beställde RTX 4070 Ti Super från Amazon?

Jag beställde precis ett och det beräknas till 22 april.

Håller tummarna för att fläktarna och kylningen funkar som dom ska. Behöver uppgradera mitt gamla RTX 2070.

Onsdag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snusious:

Imorgon
Edit: kan som inlägget under lägga till att jag beställde vid 16-tiden igår.

Antar att ditt kort är skickat redan och sorterat i din stad för leverans imorgon.

Antog själv denna tisdag men var leverans 2 April för mig och 17.40 igår

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamefreak:

När är det beräknad leverans för er som beställde RTX 4070 Ti Super från Amazon?

Jag beställde precis ett och det beräknas till 22 april.

Håller tummarna för att fläktarna och kylningen funkar som dom ska. Behöver uppgradera mitt gamla RTX 2070.

Beställde vid 15:00~ igår.
Den säger leverans på torsdag men misstänker att det kommer tidigare eftersom det registrerades som skickat av Amazon igår.

Permalänk
Skrivet av Xeris:

Beställde vid 15:00~ igår.
Den säger leverans på torsdag men misstänker att det kommer tidigare eftersom det registrerades som skickat av Amazon igår.

Kolla dina beställningar -> spåra paket -> Skickad av Bring (exempel): Visa alla uppdatering.

Min order som är skickad ser ut så här. Läses nerifrån och upp.

"lördag, 23 mars
5:23 em Paketet skickades från en Amazon-anläggning 30826, Garbsen, Hannover DE
3:37 em Paketet anlände till en Amazon-anläggning 30826, Garbsen, Hannover DE
7:35 fm Paketet skickades från en Amazon-anläggning Krefeld, North Rhine-Westphalia DE
fredag, 22 mars
10:45 em Paketet skickades från en Amazon-anläggning Witten, North Rhine-Westphalia DE
6:40 em Paketet anlände till en Amazon-anläggning Witten, North Rhine-Westphalia DE"

Står att den kommer senast 22:00 imorgon med leverans till ombud som stänger typ 19:00.

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Proxann:
Skrivet av Jonas79:

Antar att ditt kort är skickat redan och sorterat i din stad för leverans imorgon.

Antog själv denna tisdag men var leverans 2 April för mig och 17.40 igår

Skrivet av Snusious:

Det är skickat ja, i Italien i förmiddags och i Tyskland två timmar sedan. Så imorgon kan vara rimligt/på gränsen (Skåne) men i värsta fall senare i veckan.

Skrivet av Xeris:

Beställde vid 15:00~ igår.
Den säger leverans på torsdag men misstänker att det kommer tidigare eftersom det registrerades som skickat av Amazon igår.

Skrivet av MrRunaway:

Kolla dina beställningar -> spåra paket -> Skickad av Bring (exempel): Visa alla uppdatering.

Min order som är skickad ser ut så här. Läses nerifrån och upp.

"lördag, 23 mars
5:23 em Paketet skickades från en Amazon-anläggning 30826, Garbsen, Hannover DE
3:37 em Paketet anlände till en Amazon-anläggning 30826, Garbsen, Hannover DE
7:35 fm Paketet skickades från en Amazon-anläggning Krefeld, North Rhine-Westphalia DE
fredag, 22 mars
10:45 em Paketet skickades från en Amazon-anläggning Witten, North Rhine-Westphalia DE
6:40 em Paketet anlände till en Amazon-anläggning Witten, North Rhine-Westphalia DE"

Står att den kommer senast 22:00 imorgon med leverans till ombud som stänger typ 19:00.

Här grabbar finns en utmärkt tråd för er att fortsätta er diskussion!
https://www.sweclockers.com/forum/trad/870933-vanta-pa-paket-...

Permalänk
Skrivet av zOlid:

Hoppas ni inte har samma otur som med PNY Verto tripple fan, som vi var ett gäng här i slutet av förra året.
Då hade Amazon någon "bugg" med någon rabattkod, så samma kort, fast 4080 modellen kunde man köpa billigt.
Problemet var bara sen att när vi fick dom, så verka det inte vara samma kort som fans på reviews osv, eller något var skummt iaf.
Kortet var sjukt högljutt, och gick ändå väldigt varma och i reviews så fick just den modellen "best i test" när det kom till ljudnivå och kylning.
Var flertalet här som lämnade tillbaka sina till Amazon. (jag var en av dom, och kontaktade några via priv, för jag ville kolla om det bara var mitt ex som var konstigt. Men det var flera som upplevde samma sak, och alla som svarade hade skickat tillbaka sina kort också)
Något var udda med korten iaf, och dom såldes av amazon, inte någon 3jepart.

Vill inte på något sätt skrämma er, kan ju varit bara den modellen som blivit en serie med något vajs.
Eller att dom gjort om dom, sparat på kylarna på något sätt.
Men förslagsvis (om ni inte brukar vara det) så var försiktiga vid uppackning och spara allt.
Men det är la standard när man köper elektronik kan man tycka.

Skrivet av Jonas79:

Tisdag 2 April enligt Amazon och beställde 17.40.

Googla själv på youtube på kortet och enligt han så ska det vara både svalt och tyst.
https://youtu.be/06YRPd-AsUQ?si=Q-yv8GTO2MrSZhr_

Läste också att kortet skulle vara svalt och tyst men det postades tidigare om att PNY 4080 hade högljudda fläktar och dålig kylning vid en annan amazon rea. Det kortet skulle också vara tyst och svalt.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowgubbeN:

Ett trevligt skruvmejselset på Amazon, sänkt pris med 34% tom imorgon 25/3.

Har ett själv, väldigt fint för pengarna!

https://www.amazon.se/gp/product/B0C65FPMF5/

Kan vara instämma, har ett likadant kit men från Jula som jag köpte 2014. Bra kvalitet och har kommit väl till hands.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adrenalinkick:

Produkt: Dreame D10 Plus med självtömningsstation
Länk: https://www.clasohlson.com/se/Dreame-D10-Plus-robotdammsugare...
Kategori: Robotdammsugare
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=6656165
Pris: 2799kr

Kan vara värt att nämna att denna inte stöds av Valetudo (än). https://valetudo.cloud/pages/general/supported-robots.html

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adrenalinkick:

Produkt: Dreame D10 Plus med självtömningsstation
Länk: https://www.clasohlson.com/se/Dreame-D10-Plus-robotdammsugare...
Kategori: Robotdammsugare
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=6656165
Pris: 2799kr

Har funderat ett tag på att skaffa en robotdammsugare med självtömning. Fick bli ett köp. Ska läsa på lite, men är inte priset lite "för bra att vara sant"-nivå? Det är 200kr under lägsta någonsin (som då bara varade en dag), och 1000kr under konkurrenterna

I alla fall, måste mäta och kolla lite om den klarar dörrkarmar osv.
Tack för tipset!

Visa signatur

Nostalgi; hittade första PC-spelet jag hade i min ägo, Totalt Mosade Frukter. Någon annan som känner igen detta reklamspel för Yoggi från ~1998?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Det är en bra deal, men jag skulle dock inte säga att man får PS5 på köpet, som Comviq påstår. Du får den nyare och bättre S24 för 399 kr/mån, så du betalar 70 kr mer varje månad för en sämre telefon. Du betalar alltså 2520 kr för att få ett PS5 Digital Edition och PS Plus tillsammans med en S23 i stället för S24 utan PS5.

Förstår vad du menar, men skulle säga att S23 istället för S24 samt 70 kr mer i månaden är värt det om man är ute efter en ny telefon och PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattedatten:

Har funderat ett tag på att skaffa en robotdammsugare med självtömning. Fick bli ett köp. Ska läsa på lite, men är inte priset lite "för bra att vara sant"-nivå? Det är 200kr under lägsta någonsin (som då bara varade en dag), och 1000kr under konkurrenterna

I alla fall, måste mäta och kolla lite om den klarar dörrkarmar osv.
Tack för tipset!

Blev en för mig med, uppdaterade sidan och såg att 20 stycken har gått åt på en timme. Verkar vara ett väldigt bra pris, har läst många bra recensioner om denna för att vara en budgetvariant till sitt låga pris. Som nu då är ännu lägre.

Tackar för tips!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Förstår vad du menar, men skulle säga att S23 istället för S24 samt 70 kr mer i månaden är värt det om man är ute efter en ny telefon och PS5

Som sagt, det är en bra deal, men jag skulle inte kalla det "på köpet" när man måste betala mer för S23 än S24

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Som sagt, det är en bra deal, men jag skulle inte kalla det "på köpet" när man måste betala mer för S23 än S24

Det är lättare att dra av S23 på företaget än PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av RispojkeN:

Produkt: PNY XLR8 CS3040 M.2 NVMe 2TB
Länk: https://amzn.eu/d/iOFS6Nq
Kategori: Lagring
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5655668
Pris: 1389 kr

Riktigt snabb och prisvärd SSD, om du jämför med den långsamma Kingston NV2 i samma prisklass.

Är farligt nära att slå till..

Permalänk
Skrivet av Bobiri:

Är farligt nära att slå till..

Cs3040 2tb har 5 års garanti alt 3600 tbw.
Finns 50krs amazon kod med Alumni Mecenat (gratis mecenat för icke studerande) ;p

Permalänk
Medlem
Skrivet av RispojkeN:

Cs3040 2tb har 5 års garanti alt 3600 tbw.
Finns 50krs amazon kod med Alumni Mecenat (gratis mecenat för icke studerande) ;p

Låter riktigt bra.

Får inte den att fungera tyvärr..
Funkar nu. Tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inzomniac:

Produkt: Asus Vivobook 15X OLED
Länk: https://www.amazon.se/ASUS-D1503QA-L1260W-R7-5800H-Windows-Ke...
Kategori: Bärbar dator
Pris: 4099 kr

Tänker till den som är ute efter en rätt kompetent laptop till överkomlig peng. Enligt spec Ryzen 7 5800H, 512GB SSD och 8GB RAM. Och då med en FHD OLED-skärm med bra ljusstyrka. Stort batteri verkar det vara också. Saknar väl bakgrundsbelysta tangenter dock.

Tackar. Nöp en direkt. Enligt asus hemsida så kan man byta ut ramen, så får hoppas det går att göra på exakt denna modellen.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Skrivet av Lodisen:

Tackar. Nöp en direkt. Enligt asus hemsida så kan man byta ut ramen, så får hoppas det går att göra på exakt denna modellen.

Ja, det finns så otroligt många varianter av de här Vivobooks. Jag kan tänka mig att denna borde vara väldigt lik i allt. https://www.notebookcheck.net/1080p-OLED-for-the-masses-Asus-...

Visa signatur

|| Ryzen 5800X || Asus RTX 3080 TUF OC || MSI B550 Gaming Carbon WiFi || 4x8 GB HyperX Fury RGB 3600MHz CL17 || Samsung 970 EVO 1TB & WD Blue SN550 1TB & Samsung 870 QVO 4TB & Samsung 840 Pro 512GB & Crucial MX300 525GB & WD Black 3TB || Corsair RM750x || ARCTIC Liquid Freezer II 360 RGB || FD Define S || Samsung Odyssey G7 27" x 2 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inzomniac:

Ja, det finns så otroligt många varianter av de här Vivobooks. Jag kan tänka mig att denna borde vara väldigt lik i allt. https://www.notebookcheck.net/1080p-OLED-for-the-masses-Asus-...

https://www.asus.com/th/laptops/for-home/vivobook/vivobook-15...

Den på Amazon heter D1503QA-L1260W och ingår ju då i samma serie. De listar iaf:
1x DDR4 SO-DIMM slot
1x M.2 2280 PCIe 3.0x4

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av PajN:

Det är lättare att dra av S23 på företaget än PS5

Funderar på att slå till.

Hur tar du denna på företaget? Comviqprivatabb. där man lägger in personnummer etc?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dave:

Funderar på att slå till.

Hur tar du denna på företaget? Comviqprivatabb. där man lägger in personnummer etc?

Jag har köpt min telefon privat, tidigare, och mitt jobb ska förse mig med en telefon. Så jag kunde antingen be dem köpa en telefon eller så kunde jag skicka in fakturorna, så jag kör som det sista och skickar in som utlägg. Minns inte beloppet men under ett visst belopp (2-3-4k?) så behöver inte företagets information stå på kvittot. Rätt eller fel, idk

Permalänk
Mattecoach
Skrivet av PajN:

Jag har köpt min telefon privat, tidigare, och mitt jobb ska förse mig med en telefon. Så jag kunde antingen be dem köpa en telefon eller så kunde jag skicka in fakturorna, så jag kör som det sista och skickar in som utlägg. Minns inte beloppet men under ett visst belopp (2-3-4k?) så behöver inte företagets information stå på kvittot. Rätt eller fel, idk

Det är väl just abonnemangsdelen som kan vara problematiskt. Jag antar att företaget redan tillhandahåller ett abonnemang? Och som nämnt är ju detta ett privatabonnemang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PuMaH:

Det är väl just abonnemangsdelen som kan vara problematiskt. Jag antar att företaget redan tillhandahåller ett abonnemang? Och som nämnt är ju detta ett privatabonnemang.

Jag skickar in abonnemanget också