360 foldable laptop, erfarenheter och tips?

Permalänk

360 foldable laptop, erfarenheter och tips?

Hejsan! Jag är just nu student och har tröttnat på alla olika anteckningblock jag har för olika ämnen. Jag har just nu en MacBook Air (sista intel varianten) som jag har använt till ämnen jag inte behöver göra uträkningar i. Tyvärr är det svårt att anteckna matematik på den.
Jag är därför ute efter att köpa en ny alternativt begagnad, har sett att det går att köpa en gammal företagslaptop. Tar gärna emot andra hemsidor man kan titta på vanliga begagnade också.

Mina krav är följande:
-Pris max 15000kr (helst ett par tusen under men har inte så bra koll på denna sorts laptops)
-Laptopen ska kunna böjas i 360 grader, dvs ligga helt platt mot tangentbordets baksida.
-Den ska ha touch skärm och det ska gå att skriva med särskild “touch penna” (får gärna ha en magnet som pennan kan fästas mot runt ramen av skärmen)
-Den ska kunna klara av att anteckna, browsa nätet (gärna 8gb ram minst) samt klara av att hantera Excel och Python.
-Skärmen ska vara relativt bra och ljus så man inte får ont i ögonen efter några timmars användande.
-Bra batteritid (heldag) och/eller snabb laddningshastighet.

Ni som har erfarenhet av dessa laptops får gärna skriva också vad ni tycker. Samt gärna rekommendera märken/modeller som jag kan kika närmare på.

Plot twist, borde jag skippa laptop och skaffa ipad med magic keyboard istället?

Tar emot alla åsikter och tips!

Permalänk
Medlem

Har en HP 1040 x360 via jobbet och touch / penna i Windows är mest en gimmick,
dels så har de skippat touchstöd i windows 11 helt och alla anpassningar i Edge webbläsaren dog helt när de gick över till Chromium.
Så, drag-n-drop i edge swipar sidan hit och dit istället, det ritprogram jag testade missförstod rotationen på datorn och i office kunde man lägga till enstaka rutorn med anteckningar men det fanns ingen OCR att tala om.

Jag har haft en dedikerad windows platta tidigare och den går inte att logga in i efter att touchskärmen tappat sin kalibrering...

Men jag är teknikoptimist, den här verkar rätt cool och features som USB-C display input kan förlänga livslängden en del:
https://www.minisforum.com/page/v3/index.html?lang=en

De jag känner som anteckar matematik använder antingen remarkable eller latex

Permalänk
Medlem

Har en Dell 5300 2in1 som jag fick tag på ny för ett par veckor sen för runt 3k. Funkar fint att koda .Net och köra office på.
Flow X13 är trevlig den med och jag vet att det finns ett gäng ThinkPad modeller med samma funktionalitet.

Permalänk

Tack så mycket för input! Tanken var att ha en all in one lösning så remarkable och latex går tyvärr bort

Permalänk

Dessa ska jag kika på, tack!