Ta bort pilen "sök bland flikar" i senaste Chrome webbläsarversionen?

Permalänk

Ta bort pilen "sök bland flikar" i senaste Chrome webbläsarversionen?

Gillar inte den pilen som tillkommit uppe till vänster!

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk

TACK!!

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Kollade länken men fattar inte detta "Open chrome://flags". Hur öppnar jag det och hittar refresh och kan inaktivera det som ska inaktiveras?
Hoppas nån av er kan svara på detta, vill bli av med pilen och gärna få tillbaka bokmärkesfältet och chrome som det var innan. Går det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av keea:

Kollade länken men fattar inte detta "Open chrome://flags". Hur öppnar jag det och hittar refresh och kan inaktivera det som ska inaktiveras?
Hoppas nån av er kan svara på detta, vill bli av med pilen och gärna få tillbaka bokmärkesfältet och chrome som det var innan. Går det?

Skriv:

i adressfältet och tryck enter

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eazy:

Skriv:

i adressfältet och tryck enter

Haha ja var ju inte så svårt ;), fegade när detta stod överst på sidan "WARNING: EXPERIMENTAL FEATURES AHEAD! By enabling these features, you could lose browser data or compromise your security or privacy. Enabled features apply to all users of this browser. If you are an enterprise admin you should not be using these flags in production" men testade ändå efter jag skrivit min fråga och innan jag såg ditt svar och yes, piljäkeln försvann, flikarna ser ut som tidigare och även bokmärkesfältet :). Däremot verkar ad block och refunderknappen ha försvunnit men går ju att ta hem igen
Tack iaf för snabbt svar

Permalänk

Hmm de är tillbaka nu efter senaste uppdateringen av chrome trots de är disablade!!??

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk

Ingen som vet varför det inte funkar längre? Har ni samma problem?

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Testade, det går inte att få bort den.

Chrome gör lite som de vill

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem

Följer ni guiden hamnar pilen på höger sida istället 😜

Permalänk
Medlem
Skrivet av jensvo:

Följer ni guiden hamnar pilen på höger sida istället 😜

Följde guiden 1 minut före jag skrev inlägget, pilen flyttade sig inte, och den försvann inte.

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk

Jaha är det bara byta till Firefox då?

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Disable "Customize Chrome Side Panel" under flags tog bort den för mig.

Permalänk
Skrivet av dustoff:

Disable "Customize Chrome Side Panel" under flags tog bort den för mig.

Grymt bra, TACK!!

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av dustoff:

Disable "Customize Chrome Side Panel" under flags tog bort den för mig.

Hamnade till höger för mig brevid "minimera" när jag valde Customize Chrome Side Panel och inaktiverade det. Bättre det än till vä iaf och flikarna fick tillbaka tidigare utseende och färg
Får upp flera förslag när jag söker på det under flags, ska jag inaktivera alla som innehåller den meningen för att få piljäkeln att försvinna helt?

Permalänk

Någon fler som stör sig på senaste uppdateringen av chrome? Upplever att höjden på nya flikar blev alldeles för hög! Lilla ikonen på varje flik sticker nästan utanför skärmen.

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Skrivet av swenorth1:

Någon fler som stör sig på senaste uppdateringen av chrome? Upplever att höjden på nya flikar blev alldeles för hög! Lilla ikonen på varje flik sticker nästan utanför skärmen.

Nu kom det en till uppdatering och nu är det problemet fixat

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB