Qnap kan inte sätta static ip?

Permalänk

Qnap kan inte sätta static ip?

Haft nere min qnap-ts228a ett tag och drog igång den i veckan. Och iom alla uppdateringar så kan jag faen inte hitta inställningar att köra static ip på den.

Däremot skriker den att jag ska skapa cloudkonto, aviceringsmetod etc etc....

Vafaen är detta bygger snart en egen serverburk, men om någon vänlig själ som kör samma, varför kan jag inte ändra från dhcp till static?

Luktar kontroll aka Nsa å div

Permalänk
Medlem

Du kan kanske göra statisk ip i routern istället?

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

Trollar du oss? Jag är iofs Synology fanboy men att det skulle vara svårt att sätta statisk ip på en QNAP som är bland den lättaste produkten på marknaden låter ju suspekt.
Ställ ner ölen och testa igen. Säg sedan till så får jag logga på en qnap och kolla settings / general / network

Permalänk
Medlem

Kika om du har något sådant här:

Permalänk
Skrivet av Spiffman:

Kika om du har något sådant här:
<Uppladdad bildlänk>

Finns inte

Tidigare fanns ju dessa inställningar under "System" men icke nu. Fixar fasen login på er om ni inte tror mig.

Permalänk
Medlem

Det ligger inte något under Nätverk > nätverksväxel?

Permalänk
Skrivet av Kopen:

Det ligger inte något under Nätverk > nätverksväxel?

Jaaaa där har dom lyckats gömma den..Tack och åter tack och tack igen, måste vara blind.

Tänkte konfa den som min egen musikserver så jag kan lyssna på musik a´la spotyfi borde väl gå?