Ny mobiloperatör istället för Comviq?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kotte456:

Jag blev inspirerad av denna tråd och gjorde likadant, bytte från Comviq 145 kr månaden abonnemang till Fello 105 kr månaden. 40 kr billigare och får dessutom spara surfen från månad till månad. Jag är trött på att tillhöra kategorin trogna lurade kunder.

Försöker beställa samma åt frun nu, men det blir bara "Kan inte beställa från hemsidan just nu. Försök senare."

1,5h kvar på kampanjen, får se om vi lyckas...

EDIT: Det var tillfälligt som tur var, nu är vi två som bytt

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

Jag bytte till Hallon nyligen. 109kr i månaden för 5GB. De har inte 5G i min stad men det bryr jag mig inte i. 4G duger gott till vad jag använder mobilen till.

Tidigare hade jag Comviq 5GB abb för 145kr /mån, och jag hade 5G trots att det inte skulle ingå. I alla fall kopplade min telefon upp på 5G.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Moderator
Moderator

Fello kör en lite annan drive just nu än dubbla datamängden som de brukar köra då och då, nu halva priset i 5 månader (antar 6 månader med invite).
Om inget ändrats sedan jag gjorde det så är det väldigt enkelt att sen "uppgradera" nästa gång de kör kampanj med dubbel data.
https://www.fello.se/

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Ja förlängde just mitt hos 3 igen.
99kr/mån för 5GB i ett år.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Skrivet av sparkar_boll:

Hej,
Jag har ett litet dilemma.

Jag har kört Comviq under VÄLDIGT många år, men pga att Comviq inte klarar av att leverera 5G till mig och min iPhone 13 Mini (trots att deras moderföretag Tele2 klarar av att leverera 5G till min iPhone 12 genom abonnemang som ligger under det ramavtal som jag förvaltar på jobbet), så har jag börjat tröttna. Deras snorkiga och otrevliga attityd när man försöker ringa dom för att få hjälp med problemet gör inte direkt saken lättare för mig. :/

Jag har även säkerställt att jag har 5G inom ramen för det abonnemang som jag har, samt följt Apples guide gällande hur man aktiverar 5G för att säkerställa att jag inte missat något på min 13 Mini.

Min fundering är som följer:
Finns det någon seriöst och stabil operatör som inte tar multum för ett abonnemang med 15GB surf, obegränsade samtal, SMS och MMS? I dagsläget betalar jag 225 kr för mitt abonnemang (Fastpris 15 GB hos Comviq), och på grund av att jag reser en del i privatlivet så är det väldigt positivt att kunna ha 5G på de platser där möjligheten finns.

Kan Tele2 leverera 5G där du bor kan Comviq också, det är samma antenner/basstationer, vad har dom för argument? Jag kör Comviq och har 5G, är det någon begränsning i 13 Minin?
Från deras hemsida "Nu ingår 5G i alla våra mobilabonnemang!"

Behöver du byta abonnemangstyp? är det det som dom vill?

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|