Permalänk
Medlem

Hjälp koppla in RGB fläkt

Tjena alla,

Köpte en dator till grabben där fläkten till CPU kylaren inte lyser. Hittade följande kablar som inte är inkopplade var kopplar jag in dessa? Fläkten går för övrigt och är inkopplad enligt bilderna.

Tacksam för hjälp.

Permalänk
Medlem

rgb uttagen sitter vanligtvis längst ner på moderkortet. Vad är det för moderkort? Det kan hända att det inte har en ett rgb uttag.

Permalänk

ser ut som ett asus z170 pro. tror inte det har ett rgb uttag.

Permalänk
Medlem

Det är ett z170 pro gaming, går det inte på något sätt att koppla så det bara lyser? Någon nämnde nått om en adapter?

Jag har en annan fläkt i chassit som lyser såhär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Audiman:

Det är ett z170 pro gaming, går det inte på något sätt att koppla så det bara lyser? Någon nämnde nått om en adapter?

Jag har en annan fläkt i chassit som lyser såhär.

<Uppladdad bildlänk>

Det moderkortet har inte support för RGB Den fläkten du har som lyser är antingen så från egen krets eller modul som den är kopplad till Moderkortet har iallafall inte en anslutning för A-rgb eller liknande

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

Det moderkortet har inte support för RGB Den fläkten du har som lyser är antingen så från egen krets eller modul som den är kopplad till Moderkortet har iallafall inte en anslutning för A-rgb eller liknande

Ja men går det inte att koppla in utan a-rgb bara så den lyser dvs får ström borde gå tycker jag.

Permalänk
Viking
Skrivet av Audiman:

Ja men går det inte att koppla in utan a-rgb bara så den lyser dvs får ström borde gå tycker jag.

Chassit kan ha en inbyggd "rgb-hub". Kolla var din nuvarande fläkts rgb-kabel är kopplad.

Annars funkar en sån här (går säkert att hitta billigare): https://www.amazon.se/-/en/XMSJSIY-ARGB-Controller-Supply-Str...

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Chassit kan ha en inbyggd "rgb-hub". Kolla var din nuvarande fläkts rgb-kabel är kopplad.

Annars funkar en sån här (går säkert att hitta billigare): https://www.amazon.se/-/en/XMSJSIY-ARGB-Controller-Supply-Str...

Tackar! 🙏