Problem med att steam installationer är långsamma

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

Jobbar disken i 100% då ligger problemet någon annanstans.

Jag skulle säga tvärtom. Jobbar disken i 100% betyder det att den är överbelastad och är orsaken till att det går långsamt. Spelar ju ingen roll om resten av hårdvaran jobbar 10% om disken flaskhalsar allt annat.

Om disken jobbar 100% men bara flyttar 10mb/s så är det garanterat orsaken.

Visa signatur

Amd 2500+ AQXEA 0330 @ 2200mhz 220x10 | 2x256mb-1x512mb PC3200 | Powercolor x800Pro ViVo @ XT PE
Celeron 800 @ 920mhz 115x8 | 512mb PC 133 | Geforce 2 200MX

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av SkyTho:

Hqr Windows 10, är det bara att ladda ner trim då eller hur funkar det?

TRIM är inbyggt och redan aktiverat (ska vara) https://www.systoolsgroup.com/how-to/disable-enable-ssd-trim-...

Permalänk
Medlem

Du behöver inte göra något för att TRIM ska fungera på din dator; Defraggler var ett villospår som snarare sliter onödigt på din hårdvara. Eventuella problem beror på något annat.

Jag ställer en fråga på nytt; är din Samsung EVO den enda lagringen du har i ditt system eller har du någonting annat också?

Permalänk
Skrivet av Maskaren:

Jag skulle säga tvärtom. Jobbar disken i 100% betyder det att den är överbelastad och är orsaken till att det går långsamt. Spelar ju ingen roll om resten av hårdvaran jobbar 10% om disken flaskhalsar allt annat.

Om disken jobbar 100% men bara flyttar 10mb/s så är det garanterat orsaken.

Du har rätt, glömde ett ganska viktigt ord där i det inlägget, skulle stå om disken inte jobbar i 100%

Mitt fel

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maskaren:

Jag skulle säga tvärtom. Jobbar disken i 100% betyder det att den är överbelastad och är orsaken till att det går långsamt. Spelar ju ingen roll om resten av hårdvaran jobbar 10% om disken flaskhalsar allt annat.

Om disken jobbar 100% men bara flyttar 10mb/s så är det garanterat orsaken.

Men vad skulle kunna vara felet då? Det är inte en gammal hårddisk, jag är som ett enda stort frågetecken för tillfället hahah

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Tack, ska kolla om detta funkar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av warp64:

Du behöver inte göra något för att TRIM ska fungera på din dator; Defraggler var ett villospår som snarare sliter onödigt på din hårdvara. Eventuella problem beror på något annat.

Jag ställer en fråga på nytt; är din Samsung EVO den enda lagringen du har i ditt system eller har du någonting annat också?

Samsung EVO är den enda lagringen jag har på datorn.

Permalänk
Medlem

Steam är ju rätt cpu krävande när man laddar hem spel, kan ju vara att din cpu inte orkar med?

Visa signatur

5900X | 32GB DDR4 | EVGA T2 1000W | Nvidia 3080Ti

Permalänk

Löste du detta på något sätt? har någorlunda samma problem

Permalänk
Medlem
Skrivet av shimaokpe:

Löste du detta på något sätt? har någorlunda samma problem

TS var senast inloggad på forumet 2022. Tror inte du får något svar.